Felger og innpress (ET)?

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
Bård
Nybegynner
Nybegynner

Felger og innpress (ET)?

Post by Bård »

Hva er innpress er de på orginal felgene til 62model boble?Er de samme innpress på alle 5bolts orginal felger til boblene?
Har set på felgene ut og funne noe stempel med ET,men fann stempel for ET,på 4bolts boble felger,men de er vel ulikt  fra 4 til 5bolts?
1954 boble full resturering
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
sekkingstad

Sv: Felger og innpress (ET)?

Post by sekkingstad »

Bård
Nybegynner
Nybegynner

Post by Bård »

Takk,den linken var til stor hjelp.Takker og bukker for den :)
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Hvis det var så at du fant ET på femboltsfelgen din, hva var tallet? På fireboltfelger variere det en god del, har et par liggende med ET34 og et par med ET40-ettellerannet. Med originalt bredder på 4" og 4,5" og 5,5" så varierer nok dette litt.
5X205 ble jo også levert til splittbussene og Type 181/182/"Thing" i flere typer og 14/15 og 16" opp til 71, så her er det bare å velge og vrake.
Bård
Nybegynner
Nybegynner

Post by Bård »

Hei RZR ANDY!
Har nok ikke funnetet et bra bra svar om ET for fembolts felger enda,så er like klokk der?!.virker så de skal ligge rundt E35 etter som eg kunne lese på en link jeg fikk,men er ikke sikker på om de er de rette for fem bolts  >:(.Har fått oversikt på 4bolts og er einig i de du skriv angående dei
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Med fare for å virke litt treig i avtrekket så skjønte jeg ikke helt problemstillingen; er det et konkret sett med hjul du snakker om til en bil du har? I så fall er det stemplet inn på felgen, som du sier at du har funnet. 5X205 generelt - da snakker vi om flere forskjellige ET. Om du følger anvisningene fra artikkelen over så måler du dette selv. Anleggsflate mot felg ut til felgkant.
Skal du ha på andre hjul? Skal du få breddet felger? Skifte felgbane?
Bård
Nybegynner
Nybegynner

Post by Bård »

Okey,har kansje forklart meg litt dårleg tidlegere.Er en 62 boble som jeg har som skrive i første innlegg,men finn ikke ET stempel på orginal felgene.jeg får ta og måle ETslik som du skriver en kan gjøre.jeg vurderer og skifte  til Empi 5eika felger me ET20.Så derfor lurte jeg orginal ET og sånn.Kansje du kan svare meg på om jeg kan bruke de Empi felgene på orginal boble uten bredda sjermer osv?
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Okidoki, da forstår jeg! ;) Det skal ikke være noe problem med Empi 5-spoke uten å bredde skjermer. Dette er en helt vanlig kombinasjon - det du må være litt obs på er om du skulle finne på å montere skivebremsesett fremme - disse bygger inntil en tomme utover og da nærmer det seg kanten. I såfall kompenseres dette med å montere smalnet forstilling.
Disse hjulene er vel normalt 5,5" breie, avhengig av hvem som produserer dem - dessuten spørs det jo litt hvilken dekkombinasjon du tenker deg.
Bård
Nybegynner
Nybegynner

Post by Bård »

Tusen takk,da er de berre å gå til innkjøp av Empi felger til 62"en.Er 5.5" bredde og 165dekk som skal på.
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Her er vel en litt nyere, 65-67 eller noe deromkring, den har vel noe bredere sporvidde originalt enn 62. Disse hjulene fyller nok godt opp i hjulbuene, kan hende du må i 155 fremme om du tenker original, eller har du tenkt deg senking og/eller lavprofil?
Image
Her en 63
Image
Last edited by Anonymous on Sun Feb 28, 2010 9:15 pm, edited 1 time in total.
Bård
Nybegynner
Nybegynner

Post by Bård »

Blir orginal bil med patina look nå i første omgang,mulig de blir senk etter denne sesongen .155dekk er notert :thup
1962 boble patina look
1969 boble bruksbil"en
Post Reply