hvilke forgassrpakke

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
sekkingstad

hvilke forgassrpakke

Post by sekkingstad »

jeg skal ha ny(e) forgasser til bobla.men vil ha noe med litt med futt og økonomi i siden jeg bruker den daglig.
fant 2 pakker på hot shop.
men er ikke det vanskelig å stille inn 2 forgassere,synes det kansje blir litt overkill med 40mm
er til en 1,6 (ad)motor

EMPI Dual EPC 34 forgassersett

EMPI Single 40 mm HPMX

lurte kansje på en weber 32/36

eller muligens noen har bedre løsninger
???
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: hvilke forgassrpakke

Post by erika »

Et alternativ er å kontakte Alfa1750, flere her i Bergensområdet som er godt fornøyd med både priser og forgassere fra ham:
http://stores.ebay.com/alfa1750scarburetorspartsstore
Ingen fornuft - ren entusiasme!
sekkingstad

Post by sekkingstad »

tenkte å få ned forbruket og få litt mer futt av motoren.har montert effektanlegg.høyeffekts coil men blir ikke skifting av topper enda.
har prøvd å justere den orginale forgasseren,men den lever sitt eget liv.
og siden jeg bare har boblen som bil ville det vært fint å brukt litt mindre bensin,men også ha nokk power til å ha det litt morro når det trengs.
må ta litt av gangen da jeg er uføre og ikke har den beste økomomien for tiden,men venter på tlf fra hamar ;)
blir jo å fikse opp det nødvendige og håpentligvis få en bra boble til slutt.er nesten helt rustfri så det er et bra utg punkt.
men trenger å fikse småting og en lakkering til slutt(er rullemalt)
har netopp kjøpt nytt eksos(v.rør+effekt)holdt på å dø av kullos i bilen..
neste blir forgassere,så tar jeg en ting av gangen derfra
takker for flotte svar og vw for at de var så hyggelig å laget bobla
:thup
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Jeg trur ønskene om både mer guffe i motoren og lavere forbruk vanskelig lar seg kombinere med vanlig forgasseropplegg. Da må du kanskje over på datainnsprut, og det er ikke billig akkurat. Men lykke til!  ;)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Men berre ved å setta på to doble gassarar går motoren bedre og den skal i teorien bruka mindre bensin om du dyser dei rett, men skal du ha MYKJE meir guffe då lyt du oftare på bensinstasjonane ;)
TLF: 97419035
sekkingstad

Post by sekkingstad »

blir nokk denne pakken:

EMPI Single 40 mm HPMX forgassersett til VW
T-1. For de som ønsker enkelt vedlikehold og effektøkning, er dette løsningen. Settet inneholder alt du trenger for å bytte ut den orginale forgasseren. Passer motorer med doble innsugskanaler. Man beholder de orginale alu-innsugene mot topplokka. Meget prisgunstige![attachment=1]
Attachments
47-7315_EMPI_single_HPMX.jpg
47-7315_EMPI_single_HPMX.jpg (72.29 KiB) Viewed 641 times
mso023
Nybegynner
Nybegynner

Post by mso023 »

hei:) har noe forgasser problemer i boblen min en 1302s 70-modell... den er trimmet til 100hk. så lurte på om eg kansje måtte bytte fogasseren, den må uansett justerers for bilen går ikke noe bra(mulig den er ødelagt for alt eg vet).. Fikk svigers til å se på den og han mener den drukner i bensin. Forslag?
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

mso023 wrote: hei:) har noe forgasser problemer i boblen min en 1302s 70-modell... den er trimmet til 100hk. så lurte på om eg kansje måtte bytte fogasseren, den må uansett justerers for bilen går ikke noe bra(mulig den er ødelagt for alt eg vet).. Fikk svigers til å se på den og han mener den drukner i bensin. Forslag?
Du må nok til med en god justering av forgasseren, hvilken har du?
Post Reply