Heisann folkens!
Som ny moderator ser jeg at det er mye gamle tråder i kjøp/salg delen av forumet som "henger" igjen.
Foreløpig er det ikke tradisjon for å slette slikt, etterhvert som folk har kjøpt eller solgt det de vil i annonsene sine. Hva ønsker folket? Skal slikt slettes etterhvert, eller beholdes?
Dere har herved 2 uker på å bestemme dere.
Praktisk å ha som prisreferanse, men kjekt at folk skriver SOLGT i overskriften når greiene er solgt.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Ønskes kjøpt er det vel kanskje ikke noe stort poeng i å ha liggende...? Hvis folk har fått tak i det de skulle ha, så kan vel trådstarter gi beskjed til moderator, så disse kan slettes?
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Det kan sikkert leggast inn noko automatisk sletting av trådar som ikkje har vore aktive/lest på til dømes 6mnd. Kunne kanskje vore aktuelt iallefall på ønskes kjøpt?
Synes det er fint om folk skriver solgt i overskriften, hvis det ikke blir gjort og det står ett eller annet sted i tråden "solgt" så er det fritt fram å slette hele greien
Bjørn Hjellestad wrote:
Synes det er fint om folk skriver solgt i overskriften, hvis det ikke blir gjort og det står ett eller annet sted i tråden "solgt" så er det fritt fram å slette hele greien
Bjørn Hjellestad wrote:
Altså Bjørn: Du vil at gamle til salgs annonser skal slettes når tingene er solgt? Og du Geir er enig? Jeg mener fremdeles at de ikke skal slettes, men merkes med "Solgt" i overskriften. Dette kan vel også moderator gjøre?
Svein
Bjørn Hjellestad wrote:
Altså Bjørn: Du vil at gamle til salgs annonser skal slettes når tingene er solgt? Og du Geir er enig? Jeg mener fremdeles at de ikke skal slettes, men merkes med "Solgt" i overskriften. Dette kan vel også moderator gjøre?
Svein
Jada, men det kan eier av innlegget gjøre og.
Foreløpig da, så heller det mot sletting av Ønskes kjøpt-tråder som er ferdige, og merking av *Solgt* i Til salgs-tråder hvor priser er nevnt, de uten pris kan slettes...?
Synes egentlig ikke det burde være nødvendig å slette annonsetråder, men heller at annonsør fikk automatisk varsel om å oppdatere eller slette selv. Det er fort at folk ikke får med seg alt men ved skumlesning på et seinere tidspunkt oppdager ting som kan være til nytte. Vi har vel ikke akkurat samme volum som thesamba heller;)
Bjørn Hjellestad wrote:
Svein
Jeg mener det som jeg skriver:
1. Synes det er fint om folk skriver solgt i overskriften (når gjenstanden er solgt)
2. Hvis det ikke blir gjort og det står ett eller annet sted i tråden "solgt" så er det fritt fram å slette hele greien (her kan folk som blir piss sur av å åpne til salgs tråder som er solgt tipse moderator om at denne kan slettes)
Jeg har tidligere "solgt" ting, nå sist en som "kjøpte" et eksosanlegg hos meg. Trodde jeg. Han skrev i tråden at dette skulle han ha. Jeg skrev da i tråden at dette nå var solgt, og sendte en PM til kjøper. Dette er flere mnd siden, har ikke hørt noe fra han, hverken på PM eller epost, til tross for purringer. Så nå må jeg selge greiene på nytt igjen. Da er det veldig greit for meg å slippe å legge inn bilder, og lage salgstråd helt fra bunnen igjen.
Get my point?
Last edited by RZR-Jånni on Wed Jan 27, 2010 4:11 pm, edited 1 time in total.
Dersom det begynner å vert fullt på forumet so kan ein vel fjerna gammmle annonser.. Men vist ikkje det er noko problem med plassmangel eller kva det no måtte vera, so skadar det vel ikkje att dei ligg dar?