Fast mekkedag på Breistein tirsdag?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Fast mekkedag på Breistein tirsdag?

Post by StarBugs Geir »

Freistar no å bli litt strukturert for å få litt fortgang i prosjekta. Vil difor prøve å få nokre timar på Breistein kvar tirsdag ettermiddag/kveld. Det hadde sjølvsagt vore veldig kjekt om fleire hang seg på!  :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Fast mekkedag på Breistein tirsdag?

Post by Tistlo »

Er vel meir kjekt på onsdag då det sikkert er fleire folk der!? Men sjølve ideen om felles mekkekveld!! Ingenting er kjekkare enn å jobba i fleirtal :thup
TLF: 97419035
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Stikk innom eindel onsdagar og, men då blir det ikkje mekka så mykje. Er vel for glad i å preike og drikke kaffi! ;D  ;D  ;D

Gjer jo ikke noko om det er samme dag som på Hop, er vel ikkje så mange som jobbar begge plassar. Eller det er kanskje det?
Last edited by Anonymous on Tue Jan 26, 2010 5:04 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Må då klara å tenka, skru og snakka samtidig?! :)
TLF: 97419035
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Kristian Gelin wrote: Du har ikke vurdert å ta en fast mekkedag på "Åpen onsdag" da? Sikkert interessant for andre medlemmer å se på prosjektene. Jeg har ihvertfall planer om å bruke onsdagene som mekkekveld selv.
Tirsdager er vel felles mekkedag på Hop og ?
Har vel tenkt i samme baner jeg også, men ser også GSR sitt poeng om mer kaffedrikking og preiking enn mekking om der er litt folk til stede på Åpen onsdag... ::)
Tirsdagen er jeg til tider ganske opptatt på annet hold, så sånn sett passer onsdagen best for meg også...
Hittil har det vel vært lite fellesmekking, så det hadde vært gøy å fått til et felles mekkemiljø der ute.
Nå har vi i hvert fall lokalene, så det er ikke det det står på lenger... ;)
Kjekt å kunne hjelpe hverandre og å kunne spørre om råd og vink om en lurer på noe.
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Synes "åpen onsdag" er eit kjempetiltak, og trur nok eg skal få gjort eindel då og. Men det er klart at då kjem folk som ikkje "held hus" i lokala til vanleg, og dei er det jo veldig kjekt å snakke med!  :thup Difor trur eg det er mest effektivt å ha ein dag i tillegg som blir meir målretta. Eg vil prøve meg litt om tirsdagane no, så få me sjå om det funkar. Om andre vel ein anna dag, så har eg ikkje problem med å bytte.

Tenkte berre eg ville teste om det var interesse for litt meir organisert mekking ;)
1974 1303S
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer

Post by RZR-Jånni »

Anbefaler egen dag for mekking! Erfaringsmessig fra Hop, så blir det ofte mer prat enn mekk når det er mye folk...  :P
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Stort sett blir det bare kaffe, skryt og preik hvis mer enn en samles;) Alltid ting som må diskuteres - så et tips her bør være at en lager litt interne tradisjoner som f.eks. å ta delmål først og kaffe etterpå;)
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Mekkedag på Hop på tirsdager ja, vi var 6 stk i kveld, men det var vel egentlig bare Pål som fikk gjort litt. Resten gikk i pizza, kaffe og vw-prat.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
ronolsen
Nybegynner
Nybegynner

Post by ronolsen »

Heisann,har jo ikke noe å gjøre der ute,men hvis jeg får lov å hjelpe deg,så tar jeg gjerne turen utover noen tirsdager,lover å ikke gå i veien ,skal heller ikke tyte "så masse".
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

RZR Andy wrote: Stort sett blir det bare kaffe, skryt og preik hvis mer enn en samles;) Alltid ting som må diskuteres - så et tips her bør være at en lager litt interne tradisjoner som f.eks. å ta delmål først og kaffe etterpå;)
Kva er gale med skryt?
....sjølvskryt skal ein i alle fall høyre på, og gløym heller ikkje den sosiale biten!! Om det vert bååde tirsdag og onsdag gjer vell ikkje det noko, mange treng vel ein unnskyldning òg?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Joda, det er greit for de som er mest opptatt av den sosiale biten, og/eller har biler som stort sett bare trenger vask og polering... finnes endel sånne entusiaster også!
De som derimot har større prosjekter å gripe fatt i opplever kanskje at når dagen er slutt, så fikk de ingenting gjort denne gangen heller... får en mange sånne på rad så blir det lett til at en mister motivasjonen, gir opp og kaster penger ut vinduet på lagring. Klart det kan bli mange gode røverhistorier og luftige planer, men de kommer med en prislapp;) De som er mest opptatt av det sosiale kan kanskje ha dette i bakhodet og vinkle det mot å motivere de som har mye på gang?
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Ser utfordringen med å få gjort noe når man samles.. Vi er jo rene syklubben og man kan ikke si det er fordi det er så mangen kvinnfolk i denne klubben..  ;)
Men om en sånn "felles" mekkedag legges til f.eks ondag! Så kan man si at fra 16-19 er det fokus på mekking (her er det snakk om selvdisiplin) så kommer sladderet, kaffe og noe å tygge på fra kl 19 og utover.
Samme går an å få til andre dager, uten om åpen onsdag! Det som er viktig er litt selvdisiplin og respekt for at andre jobber på bilene sine. Man må samles i enighet om å skulle arbeide hvertfall en viss periode før praten sitter løst.. Men erfaringsmessig så kan man skravle og fikse bil samtidig, så lenge det ikke blir for voldsomt.. Og er det to som gjerne er litt ekstra sosial så kan de samarbeide om å fikse hverandres bil. Da kan man jobbe med samme bilen og tyte i vei, uten å forstyrre andre  :)
erika wrote: Mekkedag på Hop på tirsdager ja, vi var 6 stk i kveld, men det var vel egentlig bare Pål som fikk gjort litt. Resten gikk i pizza, kaffe og vw-prat.
Med andre ord, Pål er mannen som holder fokus  :thup Men uansett om man får gjort mye eller ikke så er sånne dager koselig. viss man vet med seg selv at om man samles så klarer en ikke å få gjort noe særlig så må man enten møtes med det i bakhodet og gjerne akseptere at så mye ikke ble gjort, ellers så må man legge mekkingen til en annen dag! Er jo helt opp til en selv om man vil benytte seg av en felles mekkedag  :) Og stiller man på en felles mekkedag, men har lyst på litt ro til å få gjort den jobben som er planlagt, så gi beskjed til de andre at du må holde fokus en periode, så kan du heller komme sterkere tilbake på den sosiale biten når du har fått gjort det du skulle.. Tror ingen blir fornærmet av den grunn :)
Last edited by Anonymous on Wed Jan 27, 2010 11:56 am, edited 1 time in total.
1973 T1 Automatic.
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Liker filosofien til KCW http://www.kustomcoachwerks.com/ som f.eks. gjør det sånn:
[attachment=1]
Attachments
soe.jpg
soe.jpg (49.23 KiB) Viewed 764 times
Post Reply