Mekkekveld 27/3 08

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderator: Global moderator

Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Neste arrangement: Mekkekveld!

Post by Bjørn Hjellestad »

Hei!

Takk for en fin kveld og takk for masse god hjelp med min boble!

Har kommet meg helt hjem, boblen ville ikke helt inn, stoppet i 7cm kram snø, får stå utenfor til snøen smelter!
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

VW 24/7 solsvwik Bjørn Hjellestad wrote: Hei!

Takk for en fin kveld og takk for masse god hjelp med min boble!

Har kommet meg helt hjem, boblen ville ikke helt inn, stoppet i 7cm kram snø, får stå utenfor til snøen smelter!
Kjekt å se at du kom deg helskinnet hjem, Bjørn. Må si jeg var litt skeptisk en stund... :)
Det viser vel bare hvor god vinterbil Folkevognen alltid har vært ;D
Kristian Gelin wrote: Ventiler ble stillt etter alle kunstens regler.
Jonn-Stian stilte sine kunskaper om ventiler til disposisjon, så bilen var i trygge hender.
Ellers vil jeg takke Kristian som tillegger meg slike eminente evner... :angel:
Men jeg vil først og fremst fra mitt ståsted takke Jørn Lending og Roy for en flott opplegg!!!
Kjekt at så mange tok del i denne mekkekvelden på Årstad Vgs.
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

skulle gjerne vore med deke i kveld, men var kveldsskift på jobben. Eg får satse på at det blir fleire sjangsar seinare.
Såg Bjørn med bobla på motorvegen, og fekk blanda følelsar. Flott å sjå bobler på vegen, men litt vondt med alt saltet den blei utsatt for i kveld.
kjellt
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by kjellt »

Kristian Gelin wrote: Toklum hadde problemer med en forgasser på bilen sin, og fikk målt CO og diverse annet på bilen, og det viste seg at det var
luft filteret som var synderen, den søg falsk luft.
Se forøvrig også skjermen som som har fått et ublidt møte med en steke panne, Toklum skyldte på naboen, men den går vi ikke på he he

Stor takk til Jørn Lending og Roy som sto for en hyggelig kveld
Hei alle sammen,
stor takk for meg også og for hjelpen med forgasserproblemet. Bilen gikk som en klokke hjem igjen til Skansen og jeg kom til og med ned igjen i gaten min tross manglende brøyting.
Når det gjelder bunken i skjermen er den reell nok. Slik ser landingsplassen for en "flying frying pan" ut etter fritt fall fra 2. etasje. Bulk, fett og stekte egg utover bil og omgivelser. Synderen, en hybelboer fra Balkan, tilbød seg å tørke opp fettet og hvis jeg kom med en hammer skulle han slå ut igjen bulken. Mer ville han ikke være med på fordi et så gammelt vrak av en bil hørte bare hjemme på dungen, mente han. Får nok noe å bryne meg på der.
Kjell.
Last edited by Anonymous on Fri Mar 28, 2008 1:15 pm, edited 1 time in total.
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Forstår deg godt Kjell, ække gode å bryne seg på de der! Gå for norsk hybelboer neste gang! (eller bare legg på husleia...:P)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

kjellt wrote: Når det gjelder bunken i skjermen er den reell nok. Slik ser landingsplassen for en "flying frying pan" ut etter fritt fall fra 2. etasje. Bulk, fett og stekte egg utover bil og omgivelser. Synderen, en hybelboer fra Balkan, tilbød seg å tørke opp fettet og hvis jeg kom med en hammer skulle han slå ut igjen bulken. Mer ville han ikke være med på fordi et så gammelt vrak av en bil hørte bare hjemme på dungen, mente han. Får nok noe å bryne meg på der.
Kjell.
Hva med å ta neste cruising via din gate slik at hybelboeren kan se hvor mye vi bryr oss om boblene, at det er kultur og ikke vrak vi samler på!
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

heljo wrote: skulle gjerne vore med deke i kveld, men var kveldsskift på jobben. Eg får satse på at det blir fleire sjangsar seinare.
Såg Bjørn med bobla på motorvegen, og fekk blanda følelsar. Flott å sjå bobler på vegen, men litt vondt med alt saltet den blei utsatt for i kveld.
Ikke vær lei deg du, boblen tåler det, den er fin og bunnsmurt under, ser ut til at tidligere eier har fart fint med den, bare at jobben ikke er gjort helt ferdig, hjulhusene trenger en grundig mekking.
Spyler av den under når snøen har smeltet!
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Hva med å ta neste cruising via din gate slik at hybelboeren kan se hvor mye vi bryr oss om boblene, at det er kultur og ikke vrak vi samler på!

Kanskje vi skulle stille med balltre og finlandshette også?  :D
Nei, tror nok at det beste er å prøve å få ordnet opp med vedkommende på en ok måte, selv om det skulle vise seg vrient.  :P
Alternativet med husleieøkning er jo svært bra, da...Den likte jeg!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Post by amubus »

Fint dere synes det var kjekt, det synes Jørn og. Kanskje vi kan gjenta det ved en senere anledning.......
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Image
kjellt
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by kjellt »

Takk for gode råd angående leieboere etc., men problemet er at bilen står under et annet hus, skrått over gaten.
Kjell.
Post Reply