Korte gass dempere

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderator: Global moderator

User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Korte gass dempere

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Ønskes. Til en 1973 T1, 1300S.  :thup
1973 T1 Automatic.
hans

Sv: Korte gass dempere

Post by hans »

får kjøpt billige flett nytt - ikke noe å stusse på
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Korte gass dempere

Post by RZR-Marius »

om du ikke skal ha puma trenger du forsåvidt ikke korte, da fjæringsveien din ikke er forandret, bare "festet" til hjulet.
større risk for subb om du har kortere. Se på KYB gr2, eller andre stivere i org. lengde :)
Om ikke du skal ha puma og da ;)
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Korte gass dempere

Post by Tistlo »

RZR-Marius wrote: om du ikke skal ha puma trenger du forsåvidt ikke korte, da fjæringsveien din ikke er forandret, bare "festet" til hjulet.
større risk for subb om du har kortere. Se på KYB gr2, eller andre stivere i org. lengde :)
Om ikke du skal ha puma og da ;)
Betyr det att dersom du har ein bil som er maks senka med puma, og er ustyrt med korte empi-demparar, som hopper og spretter og har null fjøring, faktisk vert bedre ved bruk av orginale demparar?
TLF: 97419035
User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Sv: Gass dempere

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Foreløpig holder jeg meg til spindlerene, men puma hadde jo vært festlig med tiden  :thup (denne basillen er det ingen kur for)
Jeg har vært på bl.a autorek, men de hadde ikke dempere til min bil.. Men tror ikke de visste hva som går på en boble heller.. Har og funnet på nett, så det er ikke noe problem å få tak i, men om noen hadde liggende så.. Er ikke sånn bråhast, siden den skal parkeres for vinteren.
Trenger hvertfall stivere dempere.. Den er nemlig helt fin, til den får sjåfør.
Kjempe flott dere kommer med tips underveis, for det er en jungel av alternativer der ute..
1973 T1 Automatic.
hans

Sv: Korte gass dempere

Post by hans »

Tistlo wrote:
RZR-Marius wrote: om du ikke skal ha puma trenger du forsåvidt ikke korte, da fjæringsveien din ikke er forandret, bare "festet" til hjulet.
større risk for subb om du har kortere. Se på KYB gr2, eller andre stivere i org. lengde :)
Om ikke du skal ha puma og da ;)
Betyr det att dersom du har ein bil som er maks senka med puma, og er ustyrt med korte empi-demparar, som hopper og spretter og har null fjøring, faktisk vert bedre ved bruk av orginale demparar?
den hopper og spretter ikke med korte empi dempere - stiv selvsagt.  Om du har orginale dempere så vil de ligge på gummiputa og da har du INGEN demping og den vil hoppe og sprette.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Korte gass dempere

Post by Jon T »

Skal du kun ha spindler ville jeg gått for orginal dempere.
Ang Puma finnes det flere varianter; noen har orginal høyde når du stiller den på topp mens andre er ganske lav selv om du har stillt den på topp. Jeg har sistnevnte og har den nesten på topp og kjører med orginale dempere, dette går helt fint!
User avatar
RZR Knut
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 77
Joined: Fri Dec 21, 2007 10:13 am
Location: Regenstadt
Contact:

Sv: Korte gass dempere

Post by RZR Knut »

Riktig som Marius skriver, men det er en fordel med litt stivere dempere som kan forhindre at hjulene går i skjermene...Jeg hadde gått for gassdempere.
Det skal jo ikke være behaglig søndagslunting slik at svinesteik og surkål holder seg nede!
Neida! Race er ordet ;D

[glow=red,2,300]KdF[/glow]
1962 Delux(e)us
1967 1600 TL
1974 1303 S
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Korte gass dempere

Post by RZR-Marius »

@Tistlo: Med senket puma og spindler blir org.dempere noe for lange ja.

I.L; Når du får deg nye dekk vil høyden på dekkene bli lavere siden bredden på felgen er den samme. Da vil du og "tjene" litt avstand til skjermkantene :) Mitt tips; Få deg dekk først, så ser du om det subber da evt :) og ps; Kyb Gr2 trives i fronten på både Stivikken og Patinaen.

:police: Der Senkepolizei  :police:
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Korte gass dempere

Post by RZR-Marius »

og ps; Kyb ER gassdempere ;)
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Sv: Korte gass dempere

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Og hva skulle vi gjort uten der senkepolizei?  :thup
Takk for gode tips..
1973 T1 Automatic.
User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Sv: Korte gass dempere

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Jeg spør her jeg siden kanskje flere lurer.. Er det disse du tenkte på Marius?

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... B%2D343143

Disse egner seg vel best med puma?

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... B%2D343208

Og noe jeg ikke klarte å finne ut her, selges de i par eller enkeltvis?? Er vel ingen som bytter 1 støtdemper og lar 1 gammel stå igjen?
1973 T1 Automatic.
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: Korte gass dempere

Post by RZR-Marius »

Riktig de linkene ja.
siden det ikke kommer fram av siden kan det være greit å maile de og høre om du må hive på en; http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp ... 498-441-CP  og. Det følger nok ikke med og de som står på er som oftest litt oppspiste.
Jeg har alltid fått koni og slikt i par, men er bare å sende de en mail så er du 100% sikker.
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Korte gass dempere

Post by Tistlo »

RZR-Marius wrote: @Tistlo: Med senket puma og spindler blir org.dempere noe for lange ja.
Altså, bilen er maks senka med puma, og ikkje noko spindlar. Bumpstops er kappa av, og det sitter empi-korte demparar på.

Skal det då benyttast org. demparar? vert ikkje dei alt for lange? No er det ivertfall ikkje noko fjøring what so ever..
TLF: 97419035
User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Sv: Korte gass dempere

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Tistlo wrote:
RZR-Marius wrote: @Tistlo: Med senket puma og spindler blir org.dempere noe for lange ja.
Altså, bilen er maks senka med puma, og ikkje noko spindlar. Bumpstops er kappa av, og det sitter empi-korte demparar på.

Skal det då benyttast org. demparar? vert ikkje dei alt for lange? No er det ivertfall ikkje noko fjøring what so ever..
Slik jeg har forstått det; Pumasenking: kortere dempere. Spindlere: Orginal høyde på dempere..
1973 T1 Automatic.
Post Reply