Skifte karosseripaneler VS biter...

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

Post Reply
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Skifte karosseripaneler VS biter...

Post by RZR Andy »

Noen mener det er best å bytte hele deler, fremfor å skifte ut bare det som er rustent... enkelte tar den helt ut;)
Håper det er en haug med inspirerte og spenn klare sveisere som vil gyve løs etter kursene til Geir, og at det blir langt mellom hver hugging av luftkjølte for "bagateller"!
http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=528639
Image
Image
Image
Image
GreenBug

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Post by GreenBug »

Hvordan er arbeidsmengden på dette i forhold til å "lappe" da?
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Post by RZR Andy »

Si det, det kan vel være litt avhengig av omfanget på skadene. På denne bilen var det i tillegg noen gamle bulker som var sparklet opp, det var vel tungen på vektskålen, antagelig.
Blir mye borring av sveisepunkter, men når det er unnagjort, og du har (helst veldig) gode erstatningsbiter klare, så er det ikke så mye mer ren sveising som er nødvendig. Risikoen hvis en ikke gjør dette, men bare "lapper" over rustskadene (eller ikke får bort alt) er at det vil gå kort tid før jobben må gjøres om igjen :-\
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Skifte karosseripaneler VS biter...

Post by Tistlo »

Greenbug:

Vist du ser på prosjekttråden min om Tytteberet, til Raymond, så kan eg skrive under på att om du legger ned så mykje arbeid i ein(i dette tilfellet begge) innerskjermane, er det raskare å skifte dei i ein bete. Men det er dyrare... vanskligare, men bedre!
TLF: 97419035
Post Reply