ADVARSEL! Biltema-slanger

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

ADVARSEL! Biltema-slanger

Post by RZR Andy »

Har lyst til å komme med en STOR advarsel til alle:
Jeg kjøpte i vinter et par kveiler med bensinslange og vakuumslange på Biltema som jeg satte på 1303-en da den ble klargjort for EU-kontroll. De gamle var morkne og sprukne, med nye slanger ble dette gode greier!  :thup
Overraskelsen var derfor stor da jeg åpnet motorlokket i går og kom til å kikke på de nevnte slangene - de var rett og slett sprukne både her og der!  :o Rett og slett sjokkerende at de kan selge sånt ræl, dette ble altså montert i APRIL - nå er vi i SEPTEMBER!
Må komme meg på Tess og få tak i skikkelig kvalitet, ser det ut for!  :o
kjellt
Seniormedlem
Seniormedlem

Sv: ADVARSEL! Biltema-slanger

Post by kjellt »

Dette kan jeg også bekrefte. Kjøpte for noen år siden nye bensinslanger til boblen og motorsykkelen og etter mindre enn ett år sivet bensinen gjennom slangeveggen. Gikk tilbake til Bilteme og sa at slangene deres var farlige, men der svarte de med at slangene var beste sort og E-merket! Erfaringen er at det meste som er av gummi der er av dårlig kvalitet, f.eks. vindusviskere, O-ringer og altså bensinslanger.  Unngå også alt av bremsedeler derfra. Kjell.
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Det var egentlig godt å høre, var redd for at jeg tok litt hardt i og at det kunne unnskyldes med at det var en gammel lott eller noe sånt... Det er dessverre mange som har Biltema-slanger, flere har fått fra min rull også, er jeg redd... så de som vet at de har fått fra meg - sjekk grundig for sprekker!
hans

Post by hans »

Har Biltema bensinslange på kawasakien - den er blitt bøyd både hit og dit i ett år og holder framleis tett uten sprekker.
Skjønner likevel godt hva det siktes til med Biltema og kvaliteten på diverse produkt :) 
kramer
Nybegynner
Nybegynner

Post by kramer »

Jeg har bensinslagen og vakuumslangen min fra biltema. Har hatt dem inne i 4 uker nå. Så langt ingen problemer, men vi får se hva tiden bringer. Takk for the heads up. :thup
Post Reply