Bilen min er noen få cm høyere på høyre enn venstre side. Syns jeg har lest at det kan være fjærpakkene som er dårlige.
Må jeg bytte fjærpakker eller kan det justeres på noen måte ?
Hvis jeg i såfall må ha nye fjærpakker bak. Hva må jeg ha ? Hvilke størrelser ?
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=44412409205&rub1=Rear%20Axle&rub2=Rear%20Suspension&artnr=13349a&pn=0&sort=0&all=
Litt skeiv. Fikses på høydejustering eller må man ha nye fjærpakker ?
Moderator: Global moderator
Litt skeiv. Fikses på høydejustering eller må man ha nye fjærpakker ?
Last edited by ts on Sun Aug 09, 2009 10:41 am, edited 1 time in total.
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Sv: Litt skeiv. Fikses på høydejustering eller må man ha nye fjærpakker ?
Det trenger du ikke.
Du på justere torosjonsfjærene dine bak slik at den hever seg /senker seg på den ene siden. Ikke uvanlig på gamle biler.
Det ligger en link her på forumet som viser hvor mange hakk du må snu for å få tilsvarende i cm. Tror den er lagt ut av Andrè.
En liten video - riktignok type 3, men samme prinsipp:
Du på justere torosjonsfjærene dine bak slik at den hever seg /senker seg på den ene siden. Ikke uvanlig på gamle biler.
Det ligger en link her på forumet som viser hvor mange hakk du må snu for å få tilsvarende i cm. Tror den er lagt ut av Andrè.
En liten video - riktignok type 3, men samme prinsipp:
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Jeg ville ikke basert at den er sjev hvis du har målt på skjermene, boble skjermene er kjent for å være skjev og det kan jo være bilen din har fått en ny skjerm en gang og repro(ettermarkeds) skjermer er dårligere enn orginale.
Alle bobler er alltid liit lavere på venstre enn høyre side
Alle bobler er alltid liit lavere på venstre enn høyre side

hei og takk for svar!
de filmene var veldig bra!
jeg har ikke målt høyden, man ser at den er litt segen på venstre side. trodde først jeg ble lurt av en skjeiv bakfanger, men nå er den av. Ser at den er segen mot førersiden både foran og bak, dog lettest å se/mest segen bak. Det er ikke snakk om mye, men noen cm er det nok..
skal senke innen nærmeste fremtid, så får prøve å rette den på torsjonsfjærene da!
-Thomas
de filmene var veldig bra!
jeg har ikke målt høyden, man ser at den er litt segen på venstre side. trodde først jeg ble lurt av en skjeiv bakfanger, men nå er den av. Ser at den er segen mot førersiden både foran og bak, dog lettest å se/mest segen bak. Det er ikke snakk om mye, men noen cm er det nok..
skal senke innen nærmeste fremtid, så får prøve å rette den på torsjonsfjærene da!
-Thomas

57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Her er målene:
http://www.glenn-ring.com/tech/low.html
http://www.glenn-ring.com/tech/low.html
Ingen fornuft - ren entusiasme!