Mer guff i din gamle boble?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Mer guff i din gamle boble?

Post by RZR Andy »

I mange år har valget i turbokits stått mellom det forseggjorte trykkturbo hideaway settet til CB Performance med datainnsprut og Lowbuggets billige sugeturbooppsett med forgasser.
Nå har tydeligvis DRD sett markedet på dette feltet - her er en artig sak som gjør at du får en motor som du kan finjustere på forbrenningen så den bruker lite drivstoff og mindre avgasser... og som drar skinnet av BMWer og Coopere;)
http://www.drdracingheads.com/catalog/p ... cts_id=164
hans

Sv: Mer guff i din gamle boble?

Post by hans »

å den som bare hadde hatt 100 000 til motor :)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Mer guff i din gamle boble?

Post by Tistlo »

30000 og noko kan vel ikkje vera gale for noko sånt?? Men dette var vel ikkje berekna på ein sleten 1300?
TLF: 97419035
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Mer guff i din gamle boble?

Post by RZR Andy »

Nja...en dobbelportet skulle vel kunne klare noen meter? Det fine med laptop tuning er vel justerbarheten, men en T3 turbo bruker ikke lange stunden på å fylle opp de små forbrenningskamrene i en 1300 så i beste fall snakker vi om gedigen overkill. Men legg ut et klipp på youtube av den løsningen og du er garantert masse klikk;)
DRD har jo forøvrig komplette short- og longblock kit for den som vil bygge motor.
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Mer guff i din gamle boble?

Post by Tistlo »

hmm.. kanskje eg må ha dette til framtidas 1915motor til 61en :)
TLF: 97419035
Post Reply