Jeg skal gifte meg men er uten luftkjølt bil. Noen som kan kjøre oss?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Lasseliten
Nybegynner
Nybegynner

Jeg skal gifte meg men er uten luftkjølt bil. Noen som kan kjøre oss?

Post by Lasseliten »

Kjære VW entusiaster. Jeg er medlem i klubben men er for tiden uten luftkjølt bil.
Jeg skal gifte meg den 25 Juli og har et sterkt ønske om luftkjølt transportmiddel.
Mitt høyeste ønske er en T2, da min første bil var en Bay 1972 som jeg den gangen fikk gratis!!
Jeg har fått oppdraget med å fikse standsmessig transport (og et par ting til) :) og har fått frie tøyler ;D
Bryllupet skal være i Sandviken
Svar meg gjerne på mail: lars.jastad@auranor.no
Lars Jåstad
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Sv: Jeg skal gifte meg men er uten luftkjølt bil. Noen som kan kjøre oss?

Post by heljo »

klubb bilen må jo være ein bra bil til et slikt formål? God reklame og..
Lasseliten
Nybegynner
Nybegynner

Post by Lasseliten »

Har vi noen medlemsfordeler når det gjelder klubbbilen?
Med eller uten sjåfør? ( jeg kjører gjerne selv) :police:
Last edited by Lasseliten on Tue Jun 16, 2009 3:39 pm, edited 1 time in total.
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Send en PM til Moshe (formannen) og spør. Trur ikke du får kjøre selv... men hør med han om mulighet for å få noen i styret til å kjøre. Det er jo lov å spørre...
Last edited by Solan on Wed Jun 17, 2009 4:40 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Ja, jeg har fått mail fra Lasseliten.
Skal svare ham når jeg har forhørt meg litt.... :)

Men som en regel er klubbilen ikke til utlåns! - det står også i statuttene...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
orangenotch
Styret
Styret

Post by orangenotch »

Moshe wrote: Ja, jeg har fått mail fra Lasseliten.
Skal svare ham når jeg har forhørt meg litt.... :)

Men som en regel er klubbilen ikke til utlåns! - det står også i statuttene...
Men om den skulle vært på reportasjetur om f.eks bryllupskjøring eller noe så.......?
02 er bøs.....Bay er grei
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Brukes den virkelig bare til å frakte ting og tang til Vårmønstring og Bugout så bør kanskje styret se på statuttene en gang til? Ikke mye reklame for klubben å støve ned på Solsvik...
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Hvis ikke vwacb kan låne ut, så bruk en Regenstadt (RZR)bil da vel!
Rust ain`t a crime har jeg lest på Patinaen, så da må de og kunne pyntes til bryllup  :thup ;)
Men er egentlig enig i at klubb bilen, som da "eies" av medlemmene (var selv med å sponse den første med sparepengene mine for mange år siden :thup) så hadde det vært okey at medlemmene kunne benyttet seg av bilen. Men så klart da leie en sjåfør fra styret som da har oversikten over at bilen blir brukt forsiktig og til det formålet den er leiet inn for.
vwacb trenger rullende reklame! masse vwer ute som ikke har tilhørighet i klubben.
1973 T1 Automatic.
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Hei og hå...
Det ble fort en del meninger rundt dette, og det er greit... :)
En bryllupskjøring tar hele dagen, og da må styremedlemmene kunne bestemme selv om dette er noe man kan og ønsker å gjøre. Å mene noe annet blir som å planlegge styrets fritid.
Styremedlemmene er vel de som allerede gjør mest for klubben og medlemmene på fritiden sin som det er...

Jeg har nå mailet Lasse et midlertidig svar, ettersom ikke alle styremedlemmene er spurt enda om de kan sette av den 25. juli til bryllupskjøring.
De 4 som har svart, har ikke anledning til dette midt i sommerferien sin.

Når det gjelder statuttene er disse laget for å ta vare på klubbens biler. Det er våre ca. 260 medlemmers biler, og da skylder vi de ca. 259 andre (enn dem som en eller annen gang ønsker å bruke bilene til et eller annet) å ta vare på bilene. I tillegg er det stort sett styret som står for vedlikeholdet på disse, og vi ønsker ikke at vedlikeholdet skal ta mer tid eller koste mer penger enn det gjør i dag.
I tillegg ligger der også noen begrensinger i bilenes forsikringer om bruken.
Det at disse bilene brukes relativt lite har jo også noe å gjøre med at styrets medlemmer stort sett har egne biler de ønsker å bruke når de er med på cruisinger o.l. Men vi ønsker klart at bilene skal brukes til promotering av klubben når det passer seg sånn.

Men altså, tilbake til saken, vi prøver å få dette til - men er avhengig av at et styremedlem kan ta på seg oppdraget! :)
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Så flott det er muligheter.. Og selvfølgelig er det viktig at noen i styret vil og kan ta på seg en sånn jobb. Og det bør være snakk om å leie sjåføren!  :)
Men jeg tror det kan være bra reklame for klubben om det lar seg gjøre  :thup
1973 T1 Automatic.
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

Hei Lars

For å ikke ødelegge tråden ytterligere ønsker jeg ikke annet enn å si lykke til med bryllupet. Om ikke klubb bussen får sjåfør av den rette sorten til dagen kan jeg låne bort bussen min om det er ønskelig. Men uansett håper jeg det løser seg med vwacb bussen.

For øvrig tror jeg virkelig vi må ta en debatt rundt klubbussen, men det kan vi gjøre i en annen tråd. Jeg kjører gjerne i gang den debatten her på forumet.

Mvh
Sune
Last edited by Anonymous on Thu Jun 18, 2009 9:56 am, edited 1 time in total.
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

RZR Andy wrote: Brukes den virkelig bare til å frakte ting og tang til Vårmønstring og Bugout så bør kanskje styret se på statuttene en gang til? Ikke mye reklame for klubben å støve ned på Solsvik...
Det er selvfølgelig en løsning, men husk at det er DERE, som medlemmer, som evt bestemmer dette, og uten å være helt sikker, tror jeg at dette må gjøres på et årsmøte! Kan egentlig ikke tenke meg at styret kan endre statuttene uten videre, men korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.  ;)

Dersom det er slik jeg tror, så det er bare å sende inn forslag, og ikke minst, stille på årsmøtet, så er dere med å avgjøre dette. Vi i styret er tross alt valgt for å gjøre jobben slik medlemmene bestemmer... :thup Debatten kan vi gjerne ta på forumet for min del, men avgjørelsen må nok tas på årsmøtet (tror jeg).

Når det er sagt, skal jeg være førstemann til å være enig i at klubb-bilene kunne vært brukt mer, men vi må sikre at det foregår under ordnete forhold, og at bilene ikke brukes uvettig. DET er dårlig reklame. Håper på forståelse for det.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Flottings det der, det er jo ikke snakk om "ragging" her akkurat? Denne bilen kunne jo vært et rullende utstillingsvindu for en aktiv og levende klubb med engasjerte medlemmer - og ikke en museumsgjenstand som støver ned 11 mnd i året. Hvis bruksområdet ble endre kunne det jo hende at flere så verdien i å stille på dugnad, kanskje? Når det gjelder kjøreoppdrag som dette lytter vi naturligvis til en fagmann som deg, JH!
I UK er det jo flere firma som driver med nettopp fokevognsbusser og bryllupskjøring - dette burde jo kunne gi et pent tilskudd til driften av vognen?
heljo
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by heljo »

Eg visste ikkje om reglane på bilen når eg føreslo den, men ser jo poenget! Jo fleire som brukar den, jo større sjangse for at noko plutselig er ødelagt, og ingen veit kven og kvifor. Og det er dumt. Og eg skjønnar godt at styret har nok oppgåver å henge fingrane i. Men kanskje dei som føler dei har tid og lyst til å leige seg ut, kunne blitt vurdert av styret om dei er brukande til å bruke bilen? Eg trur ikkje eg kjem til å melde meg på, men kanskje nokon andre?
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

heljo wrote: Eg visste ikkje om reglane på bilen når eg føreslo den, men ser jo poenget! Jo fleire som brukar den, jo større sjangse for at noko plutselig er ødelagt, og ingen veit kven og kvifor. Og det er dumt. Og eg skjønnar godt at styret har nok oppgåver å henge fingrane i. Men kanskje dei som føler dei har tid og lyst til å leige seg ut, kunne blitt vurdert av styret om dei er brukande til å bruke bilen? Eg trur ikkje eg kjem til å melde meg på, men kanskje nokon andre?
Ingen dum ide, det er endelig nok av egnede sjåfører i klubben!! Da slipper man evt å være avhengig av styret hele tiden.  :)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Post Reply