På tide med en oppdatering.Bilen ble forsøkt bremset på rullene i nesten 4 timer med resultat at viftereimen sa takk for seg sånn ca hver gang vi passerte 4000 omdreininger så da ble vi enige om og gi den liggende viften fyken.Nå er nytt kjølesystem i karbon fra csp i hus og påbegynt montert.Tok og modifiserte oljetanken i samme slengen ved å legge inn et plexiglass på ca 5x50 cm langs hele tanken for og ha kontroll på nivået om måleren skulle ta kvelden.innspeksjonsluker i innerskjermene er også kjekt å ha når en har dobble gassere. Her er noen bilder.
Attachments
IMG_1181_2_1.JPG (40.11 KiB) Viewed 1888 times
IMG_1182_3_1.JPG (37.58 KiB) Viewed 1887 times
IMG_1184_5_1.JPG (32.87 KiB) Viewed 1891 times
IMG_1183_4_1.JPG (30.52 KiB) Viewed 1876 times
Last edited by murmester on Sat May 30, 2009 7:50 pm, edited 1 time in total.
Idag har jeg fått koblet opp alt eletrisk samt skrudd på gassere og innsug en pokkers jobb med innsugene så syk trangt.Viftereimen som fulgte med var selvfølgelig for stor da den sikkert er beregnet til orginalt svinghjul så får kjøpe en ny på tirsdag sammen med olje går jo 12,5 liter . Viftereimen er mye jobb med og få på må skru av lokket på oljepumpen (trangt) for og få den på ,men for og klare og ta av lokket må eksosanlegget skrues av først sånn er det stort sett med alt med denne bilen mange finurlige løsninger.
Ser jaggu gromt ut dette!! Kul oljetank inni skjermen 'og! Men det virker som det er litt styr å skifta viftereim... så kva gjer du når du er midt i sahara utan verktøy og reima ryker?
Tistlo wrote:
Ser jaggu gromt ut dette!! Kul oljetank inni skjermen 'og! Men det virker som det er litt styr å skifta viftereim... så kva gjer du når du er midt i sahara utan verktøy og reima ryker?
Fyrte igang motoren idag uten problemer i ca 1 min da ville ikke den ikke ha olje mer så den pumpet den ut på gulvet istedenfor inn i motoren. Er en magnet/kuleventil som skal slippe oljen inn i motoren når jeg starter som tydeligvis ikke åpner. Finner nok ut av det ,skal på ny bremsing 18 juni.
Hehe ja har vært nær og mure igjen motor rommet noen ganger,men har jo lært en hel masse med prøving og feiling, men no må det gå uaktuelt å sette inn en 1600 motor i denne bilen det fortjener den ikke.
murmester wrote:
Hehe ja har vært nær og mure igjen motor rommet noen ganger,men har jo lært en hel masse med prøving og feiling, men no må det gå uaktuelt å sette inn en 1600 motor i denne bilen det fortjener den ikke.