I søndagens Bergens Tidende har de en reportasje om folkevognbussen og dens store popularitet. Journalisten Paal Kvamme, som var med på å starte VWACB, har bla snakket med Karmann Konnection som selger ca 60 busser i året. Prisene ligger der på 100k og oppover og Sambamodellen selges for 4 ganger mer. De har også merket at etterspørselen øker etter Bay-modellen. Litt av buss-historien omtales også før det hele avsluttes med svømmeren Alexander Dale Oen og hans 23 vindu prosjekt.
Dette skulle gjøre sitt til at flere transportere blir dratt ut av låver og selges dyrt?
Attachments
IMG_4785ll.jpg (70.08 KiB) Viewed 2081 times
IMG_4789ll.jpg (46.23 KiB) Viewed 1941 times
Last edited by Fralg on Sun Mar 02, 2008 12:36 pm, edited 1 time in total.
www.algroy.no The Split Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999 Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Råstilig layout på den siden
Kjekt å se at Paal fortsatt er interessert i Bilene med stor B...!
Rart med det, en gang folkevogn.... alltid folkevogn...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sett i BT del 2 på fredag...
[attachment=1]
Bildetekst: BEST I VERDA:Desse sidene sikra BT sølv i kategorien feautre i Society of News Design si kåring av årets avissider denne veka. Gullet blei ikkje utdelt. Walter Jensen designa, Paal Kvamme skreiv teksten, og Arnt Paulsen stød for illustrasjonen til saka som stod på trykk 2. mars i fjor.