Rustfri bunn ??

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Post Reply
hans

Rustfri bunn ??

Post by hans »

Jeg skal bytte bunnen på begge sider i bilen - men før jeg kommer så langt så satt jeg og tenkte på hvorfor man ikke kan sveise fast noe som ikke ruster så steike mye

Image

dette er vel aluminium - men det finnes kanskje også i rustfritt stål ?  - lurte på å rett og slett felle inn dette på førersiden hvor det er mest utsatt for vann fra innsiden.

Er kun tankespinn (er lov det ikke sant ? )

Noen som vet om noen som forhandler denne typen plater ?
hans

Sv: Rustfri bunn ??

Post by hans »

har funnet noen som selger  - men det er DYRT :)
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Det var en her i Hordaland som solgte kanaler og bunner. Jeg er i utgangspunktet på jakt etter venstre bunn (for en rimelig penge - trenger bare biter). Har du bruk for to nye kanaler + høyre bunn? Med den bruken bilen din trolig får de neste 40 år - så tror jeg det holder lenge med de tradisjonelle bunnplatene.

Jeg synes slike andre plater blir litt jalla-mekk, men det her er det lov å utfordre det "gjeldende"  :)
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Er det mulig å sveise rustfritt stål eller aluminuim fast i vanleg stål?
TLF: 97419035
kjellt
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by kjellt »

:thup bland aldri stål og aluminium, kommer det fuktighet til blir det i alle fall rust  :thup
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Galvaniske spenninger vil du ikke ha... reproplater holder lenge de hvis de behandles skikkelig etterpå og i fremtidig bruk.
hans

Post by hans »

ja erika  - jeg trenger begge kanalene og høyre side . venstre og da den er verre enn høyre :) 

ok - da utgår tankespinn :)
Post Reply