Pinnebolter!
Moderator: Global moderator
Pinnebolter!
Trenger 4 lange pinnebolter til motoren min. Det er de som holder sylindre og topper på plass. Har du en donor motor jeg kan plukke av eller har du 4 liggende i veien på arbeidsbenken?
Ta kontakt, haster litt men ikke veldig.
Jon T
Ta kontakt, haster litt men ikke veldig.
Jon T
Sv: Pinnebolter!
Ingen som har en sliten donormotor liggende?
Tror vi skal klare det, Jon! De nedre boltene da?
Mener de skal passe, lange alle mann. kun de to i midten på topp hver side som er for korte!RZR-Andy wrote: Tror vi skal klare det, Jon! De nedre boltene da?
Mener å huske at det er tre forskjellige lengder på dem.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Da skla jeg kikke på dem en gang til og gjerne måle opp!erika wrote: Mener å huske at det er tre forskjellige lengder på dem.
Det beste er å gå for et sett med nye fra f.eks. Unneberg, koster ikke rare greiene!
faktisk AC1984564 til 565.-
Du vil jo ikke ha gamle råtne bolter som ryker på vei opp Måbødalen andre helgen i august vel?
Har et nytt sett liggende om det haster, så kan du fikse et nytt til meg.
faktisk AC1984564 til 565.-
Du vil jo ikke ha gamle råtne bolter som ryker på vei opp Måbødalen andre helgen i august vel?
Har et nytt sett liggende om det haster, så kan du fikse et nytt til meg.
Så var vi tilbake her igjen da:
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... 1hpeng.htm
"Use 8mm head studs. New cases have case savers (Helicoils) built in, and these are far stronger than head studs threaded directly into the case. Use factory VW 8mm head studs (used are fine), since they expand and contract at the correct rate, and keep head torque constant. 10mm studs don't do this, and that's why 10mm stud engines have a problem with pulled studs. The VW factory changed to case savers and 8mm head studs in 1972 to solve this problem."
Skal ikke være lett...
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... 1hpeng.htm
"Use 8mm head studs. New cases have case savers (Helicoils) built in, and these are far stronger than head studs threaded directly into the case. Use factory VW 8mm head studs (used are fine), since they expand and contract at the correct rate, and keep head torque constant. 10mm studs don't do this, and that's why 10mm stud engines have a problem with pulled studs. The VW factory changed to case savers and 8mm head studs in 1972 to solve this problem."
Skal ikke være lett...

kjører dere via måbødalen til østlandet ?
Er det bare for å teste bobla som mulig Pikes Peak utfordrer ? 

Ruten får vi komme tilbake til, men sjansen er vel stor for at noen har mer lyst til å ligge foran og dra enn andre 

Uansett størrelse på pinnebolterRZR-Andy wrote: Ruten får vi komme tilbake til, men sjansen er vel stor for at noen har mer lyst til å ligge foran og dra enn andre![]()

Har fått fat i noen gode gamle 8mm i riktig lengde, dette skal vist være best å bruke!