Doka 1972 modell
Moderators: Global moderator, Global moderator
Sv: Doka 1972 modell
Bruk den første tegningen som arb. tegning du... den andre så for jævlig ut.....
Sv: Doka 1972 modell
Tøffe biler det der .........
Sv: Doka 1972 modell
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8064.0.html
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=219965
=
bare å begynne å spare Anders...
Last edited by Anonymous on Thu Nov 13, 2008 12:49 am, edited 1 time in total.
Sv: Doka 1972 modell
Etter lang tids stilstand var det godt å få skrudd littt i går. Listen fra biltilsynet ble et par punkter kortere ihvertfall.
Hornet fungerer igjenn etter lengre tids taushet, og jeg fant de to savnede girene (1. og 2.). Førstegir er i grunnen sterkt undervurdert ved bakkestart.
Hornet fungerer igjenn etter lengre tids taushet, og jeg fant de to savnede girene (1. og 2.). Førstegir er i grunnen sterkt undervurdert ved bakkestart.
T1, 1969 "Møyfrid"
Sv: Doka 1972 modell
Da var endelig bremsene montert. Det viste seg at bremsemonteringssett for 72 modellen ikke produseres, og at ingen av de andre årgangene kan brukes. Det ble litt gjennbruk og litt modifisering fra et nyere monteringssett. Nå gjennstår lufting og justering av bremser, samt nye hjul, så bærer det på kontroll.
- Attachments
-
- _BLD0010.jpg (23.2 KiB) Viewed 2149 times
-
- _BLD0006.jpg (39.91 KiB) Viewed 2108 times
-
- _BLD0011.jpg (34.16 KiB) Viewed 2121 times
T1, 1969 "Møyfrid"
Sv: Doka 1972 modell
Lufting av bremsene var virkelig nødvendig. Tror bare det var litt væske ytterst i rørene. Fyllte på godt over en liter med bremsevæske, og det trengs fortsatt mer. Må ut å handle på mandag.
Bilen fikk på flett nye dekk, og ble visst enda litt høyere en før.
Nå er endelig alle punktene fra forrige kontroll fikset, så nå regnet jeg med å være klar for ny kontroll. Dream on...
Da jeg kjørte doningen ut fra lokalet ble store deler av Solsvik innhyllet i hvit røyk. Nærmere inspeksjon viste at nevnte hvite røyk kom ut av eksosrøret. På den positive siden fikk jeg ved hjelp av denne konstatert at det er rustet hull i forvarmingsrørene, så det lekker eksos i motorrommet. Det negative er at jeg ikke aner hvorfor jeg legger røykteppe bak bilen.
Bilen fikk på flett nye dekk, og ble visst enda litt høyere en før.
Nå er endelig alle punktene fra forrige kontroll fikset, så nå regnet jeg med å være klar for ny kontroll. Dream on...
Da jeg kjørte doningen ut fra lokalet ble store deler av Solsvik innhyllet i hvit røyk. Nærmere inspeksjon viste at nevnte hvite røyk kom ut av eksosrøret. På den positive siden fikk jeg ved hjelp av denne konstatert at det er rustet hull i forvarmingsrørene, så det lekker eksos i motorrommet. Det negative er at jeg ikke aner hvorfor jeg legger røykteppe bak bilen.
- Attachments
-
- 280609_2338.jpg (35.69 KiB) Viewed 2133 times
Last edited by AnderS on Sun Jun 28, 2009 5:22 pm, edited 1 time in total.
T1, 1969 "Møyfrid"
Sv: Doka 1972 modell
Sikkert ikkje dumt og ta ein kompresjonstest på den. og ivertfall sjekka korleis pluggane ser ut!
TLF: 97419035
Sv: Doka 1972 modell
Topp jobb, Anders!
Sist jeg så masse hvit røyk var på Hjellestadviken forleden, like ved Hjellestad Marina. En gammel plastbåt som la et fint lite røykteppe bak seg... Min svoger var i nærheten og fikk snakket med skipperen, som "følte at båten ikke gikk helt bra". "Du har ikke fylt på diesel da?" spurte han. Neida, det hadde han ikke... "Den ytterste og innerste pumpen er bare diesel, ser du" forklarte min svoger som syntes det luktet litt rart av påhengsen til mannen. "Å jasså ja...jaja, da ble det vel kanskje diesel da? Jaja, vi var no heldige med været"...
Sagt på en annen måte - er det gammel og sur bensin vil den ikke forbrenne skikkelig - regner med du har rette sorten på tanken
Sist jeg så masse hvit røyk var på Hjellestadviken forleden, like ved Hjellestad Marina. En gammel plastbåt som la et fint lite røykteppe bak seg... Min svoger var i nærheten og fikk snakket med skipperen, som "følte at båten ikke gikk helt bra". "Du har ikke fylt på diesel da?" spurte han. Neida, det hadde han ikke... "Den ytterste og innerste pumpen er bare diesel, ser du" forklarte min svoger som syntes det luktet litt rart av påhengsen til mannen. "Å jasså ja...jaja, da ble det vel kanskje diesel da? Jaja, vi var no heldige med været"...
Sagt på en annen måte - er det gammel og sur bensin vil den ikke forbrenne skikkelig - regner med du har rette sorten på tanken
Sv: Doka 1972 modell
Jepp. Det er bensin av rette sorten på tanken. Testet litt mer i dag, og problemet består. Motoren starter lett og går fint. Eksosen er normal til å begynne med, men blir etter ganske kort tid tykk og hvit. Det dryppet også noe som kunne minne om oljedråper ut av eksosrøret.
Noen som har tips til hva problemet kan være? Kjørte ca 100 mil med bilen i fjor høst uten at noe slikt skjedde.
Noen som har tips til hva problemet kan være? Kjørte ca 100 mil med bilen i fjor høst uten at noe slikt skjedde.
T1, 1969 "Møyfrid"
Sv: Doka 1972 modell
Slitte stempelringer, sånn att den forbrenner motorolje... det fører til meir/mykje røyk!!! Har samma issuet på eine bilen min..
TLF: 97419035
- RZR-Jånni
- Moderatorer
- Posts: 634
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
- Location: Lier (Litt Bergen)
- Contact:
Sv: Doka 1972 modell
Det kommer ihvertfall olje inn et sted og røyker. 1600 du har?
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Sv: Doka 1972 modell
Det er en 1600 motor ja.
Hadde håpet jeg skulle slippe å ta ut motoren. Begynner å se dårlig ut for SCC.
Hadde håpet jeg skulle slippe å ta ut motoren. Begynner å se dårlig ut for SCC.
T1, 1969 "Møyfrid"
Sv: Doka 1972 modell
DET er jo LEEENGE til, Anders!
Sv: Doka 1972 modell
Det er det. Men hvis du regner med at jeg drar på ferie neste torsdag, så minker tiden litt.RZR Andy wrote: DET er jo LEEENGE til, Anders!
T1, 1969 "Møyfrid"