Djupevik's 1963 Type 3 Variant
Posted: Sun Jan 27, 2013 12:29 am
Velkommen til tråden om min Type 3 Variant fra 1963 i den tidsriktige fargen Birkengrün.
[img width=800 height=600]http://www.forum.vwacb.com/index.php?ac ... 3136;image[/img]
Bilen ble kjøpt av krankenhaus-gjengen på hop som i deres eie gikk under navnet KrankenWagen. Fargen på bilen minner meg om pistasj-is på boks med sjokolade, berre at det her er mer innslag av krokan Derfor må den nesten få navnet KrokanPistasjen, eller berre pistasjen
Etter eg fekk tildelt mekkeplass hos BBH på breistein begynte eg å se meg litt rundt om det var noke eg kunne tenke meg å sette inn istadenfor å hente bobla til Bergen midt på vinteren. Eg var egentlig ikkje på jakt etter Type 3, men når eg såg annonsa på denne måtte eg berre sjå nærmare på bilen. Her var det nok bilen som valgte meg
Bilen var en En-eiers bil fra Balestrand, kjøpt ny i Førde hos Berge og Co. Så den hadde samme bakgrunn som meg; kjem frå Førde, men bur no i Bergen
Prøvetur ble avtalt og gjennomført. Bilen såg bra ut og turen var absolutt vellukka, men "fornuften" holdt meg litt igjen på eit kjøp. Bilen vart dermed avtalt solgt til en annen. Dagane gjekk, men eg fekk ikkje bilen ut av tankane mine og måtte høyre med selger om alt gikk vel med handelen. Når eg så hørte at det ikkje var gått heilt som planlagt med salget var eg kjapp med å friste med rask handel og sånn vart bilen til slutt min alikevel
Eg har fått mykje spørsmål om kva eg skal gjere med bilen og eg har tenkt ein del på dette. For øyeblikket vil eg beholde bilen som den er og holde den mest mulig original. Planen blir nok heller å ta tak i mi 1966 boble som trenger en del sveisearbeid og lakk. (Tråd: http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=17526#p17526)
Då er det uansett greit å ha ein annan bil å køyre på treff med
TODO:
Pusse opp orginalfelgane.
Fjerne tanklokk på høyre framskjerm da denne har tankpåfylling under panseret.
Shine opp takgrinda før den faller av.
5-bolts tromler bak. Tromler fra 65 på nå. Samle deler til smal type trommel.
Skifte girkasse.
Overhale forgasser.
Trekke opp førersetet med nytt stoff.
Handlelisten:
Pyntelist innvendig dør
Lufterør til bensinrør.
Høyre framskjerm uten tanklokk.
Pakning til bakluke.
Tromler, bremsebånd og bremsesylinder bak.
Stoff til å sy opp førersete (Salt & Pepper). Nye seteputer på plass.
Holdere til spiler på takgrind.
Verkstedbok/Hayness. Hayness på plass.
Klips til pyntelist på kanaler
Original jekk. Boblejekk
1x hjulkapsel med nedsenka logo.
Sveisedel venstre bunn bak
Sveisedel ytterkanaler h+v side.
Blinklys høyre framskjerm
Deksel til setevippmekanisme
Her er salsannonsa fra Kranken-gjengen: http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=5924.0
Enda fleire bilder som hjalp godt på å selge bilen: http://s222.beta.photobucket.com/user/e ... story/8559
Kommentarer, tips og deler mottas med glede
[img width=800 height=600]http://www.forum.vwacb.com/index.php?ac ... 3136;image[/img]
Bilen ble kjøpt av krankenhaus-gjengen på hop som i deres eie gikk under navnet KrankenWagen. Fargen på bilen minner meg om pistasj-is på boks med sjokolade, berre at det her er mer innslag av krokan Derfor må den nesten få navnet KrokanPistasjen, eller berre pistasjen
Etter eg fekk tildelt mekkeplass hos BBH på breistein begynte eg å se meg litt rundt om det var noke eg kunne tenke meg å sette inn istadenfor å hente bobla til Bergen midt på vinteren. Eg var egentlig ikkje på jakt etter Type 3, men når eg såg annonsa på denne måtte eg berre sjå nærmare på bilen. Her var det nok bilen som valgte meg
Bilen var en En-eiers bil fra Balestrand, kjøpt ny i Førde hos Berge og Co. Så den hadde samme bakgrunn som meg; kjem frå Førde, men bur no i Bergen
Prøvetur ble avtalt og gjennomført. Bilen såg bra ut og turen var absolutt vellukka, men "fornuften" holdt meg litt igjen på eit kjøp. Bilen vart dermed avtalt solgt til en annen. Dagane gjekk, men eg fekk ikkje bilen ut av tankane mine og måtte høyre med selger om alt gikk vel med handelen. Når eg så hørte at det ikkje var gått heilt som planlagt med salget var eg kjapp med å friste med rask handel og sånn vart bilen til slutt min alikevel
Eg har fått mykje spørsmål om kva eg skal gjere med bilen og eg har tenkt ein del på dette. For øyeblikket vil eg beholde bilen som den er og holde den mest mulig original. Planen blir nok heller å ta tak i mi 1966 boble som trenger en del sveisearbeid og lakk. (Tråd: http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=17526#p17526)
Då er det uansett greit å ha ein annan bil å køyre på treff med
TODO:
Pusse opp orginalfelgane.
Fjerne tanklokk på høyre framskjerm da denne har tankpåfylling under panseret.
Shine opp takgrinda før den faller av.
5-bolts tromler bak. Tromler fra 65 på nå. Samle deler til smal type trommel.
Skifte girkasse.
Overhale forgasser.
Trekke opp førersetet med nytt stoff.
Handlelisten:
Pyntelist innvendig dør
Lufterør til bensinrør.
Høyre framskjerm uten tanklokk.
Pakning til bakluke.
Tromler, bremsebånd og bremsesylinder bak.
Stoff til å sy opp førersete (Salt & Pepper). Nye seteputer på plass.
Holdere til spiler på takgrind.
Verkstedbok/Hayness. Hayness på plass.
Klips til pyntelist på kanaler
Original jekk. Boblejekk
1x hjulkapsel med nedsenka logo.
Sveisedel venstre bunn bak
Sveisedel ytterkanaler h+v side.
Blinklys høyre framskjerm
Deksel til setevippmekanisme
Her er salsannonsa fra Kranken-gjengen: http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=5924.0
Enda fleire bilder som hjalp godt på å selge bilen: http://s222.beta.photobucket.com/user/e ... story/8559
Kommentarer, tips og deler mottas med glede