Page 1 of 1

Pinnebolter!

Posted: Wed Jan 28, 2009 10:49 pm
by Jon T
Trenger 4 lange pinnebolter til motoren min. Det er de som holder sylindre og topper på plass. Har du en donor motor jeg kan plukke av eller har du 4 liggende i veien på arbeidsbenken?
Ta kontakt, haster litt  men ikke veldig.

Jon T

Sv: Pinnebolter!

Posted: Thu Jan 29, 2009 10:15 pm
by Jon T
Ingen som har en sliten donormotor liggende?

Sv: Pinnebolter!

Posted: Thu Jan 29, 2009 10:46 pm
by RZR Andy
Tror vi skal klare det, Jon! De nedre boltene da?

Sv: Pinnebolter!

Posted: Thu Jan 29, 2009 11:12 pm
by Jon T
RZR-Andy wrote: Tror vi skal klare det, Jon! De nedre boltene da?
Mener de skal passe, lange alle mann. kun de to i midten på topp hver side som er for korte!

Sv: Pinnebolter!

Posted: Thu Jan 29, 2009 11:54 pm
by erika
Mener å huske at det er tre forskjellige lengder på dem.

Sv: Pinnebolter!

Posted: Fri Jan 30, 2009 12:54 pm
by Jon T
erika wrote: Mener å huske at det er tre forskjellige lengder på dem.
Da skla jeg kikke på dem en gang til og gjerne måle opp!

Sv: Pinnebolter!

Posted: Fri Jan 30, 2009 5:29 pm
by RZR Andy
Det beste er å gå for et sett med nye fra f.eks. Unneberg, koster ikke rare greiene!
faktisk AC1984564 til 565.-
Du vil jo ikke ha gamle råtne bolter som ryker på vei opp Måbødalen andre helgen i august vel?
Har et nytt sett liggende om det haster, så kan du fikse et nytt til meg.

Sv: Pinnebolter!

Posted: Sun Feb 01, 2009 1:53 pm
by RZR Andy
Så var vi tilbake her igjen da:
http://www.aircooled.net/gnrlsite/resou ... 1hpeng.htm
"Use 8mm head studs. New cases have case savers (Helicoils) built in, and these are far stronger than head studs threaded directly into the case. Use factory VW 8mm head studs (used are fine), since they expand and contract at the correct rate, and keep head torque constant. 10mm studs don't do this, and that's why 10mm stud engines have a problem with pulled studs. The VW factory changed to case savers and 8mm head studs in 1972 to solve this problem."
Skal ikke være lett... ::)

Sv: Pinnebolter!

Posted: Sun Feb 01, 2009 2:10 pm
by hans
kjører dere via måbødalen til østlandet ?  :o  Er det bare for å teste bobla som mulig Pikes Peak utfordrer ?  ;)

Sv: Pinnebolter!

Posted: Sun Feb 01, 2009 3:16 pm
by RZR Andy
Ruten får vi komme tilbake til, men sjansen er vel stor for at noen har mer lyst til å ligge foran og dra enn andre ;D

Sv: Pinnebolter!

Posted: Sun Feb 01, 2009 5:21 pm
by Jon T
RZR-Andy wrote: Ruten får vi komme tilbake til, men sjansen er vel stor for at noen har mer lyst til å ligge foran og dra enn andre ;D
Uansett størrelse på pinnebolter  ;)

Sv: Pinnebolter!

Posted: Thu Apr 02, 2009 2:29 pm
by Jon T
Har fått fat i noen gode gamle 8mm i riktig lengde, dette skal vist være best å bruke!