VW-besøk fra Nederland i sommer…

Her finner du siste nytt fra VWACB til klubbens medlemmer.

Moderators: Global moderator, Global moderator

FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by FreddyB »

I guess I'm waaaaaay to late with this information, but then again, the Flying Dutchmen might consider a new trip to Norway on a later occation. Next time you come to the area, check out Visnes Hotel just a few hundred meters further down the road from Stryn Hotel. It's a small but BEAUTIFUL hotel.. And it suits an old VW a lot better than Stryn Hotel..

http://www.visnes.no

Image
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Moshe »

Tror jeg gjentar denne... ;)

Ifølge en mail jeg nylig har fått fra Mart i Holland skal grillingen foregå i regi av Stryn Hotell, i hotellets hage. Jeg har hatt kontakt med bookingen på hotellet og det koster 265,- kr å delta der. Vi må ha en påmelding, slik at de kan få et forhåndsvarsel om hvor mange vi er som kommer... Det er fortsatt også muligheter for plass til overnatting på hotellet og på Campingen i Stryn (har også campinghytter). Hollenderne deler seg på midten når det gjelder hvor de overnatter.

Når det gjelder Freddy B sitt spørsmål er jeg også usikker på hva man her har meldt seg på, kan du svare på det Svein?

Vi har selvfølgelig to alternativer, og ettersom tirsdagen er "fridag" for Hollenderne (og de drar litt rundt i området på egenhånd) har det ingen stor betydnig om vi ankommer utpå dagen. Vi bør vel regne 5-6 timers tur til Stryn fra Bergen. Om vi bestemmer oss for en mellomlanding i Florø så blir jo tirsdagsturen noe kortere og dermed anderledes... Da hadde det vært fint med en tur gamleveien slik Freddy B skisserer.
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5237
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Solan »

Moshe wrote: Tror jeg gjentar denne... ;)

Ifølge en mail jeg nylig har fått fra Mart i Holland skal grillingen foregå i regi av Stryn Hotell, i hotellets hage. Jeg har hatt kontakt med bookingen på hotellet og det koster 265,- kr å delta der. Vi må ha en påmelding, slik at de kan få et forhåndsvarsel om hvor mange vi er som kommer... Det er fortsatt også muligheter for plass til overnatting på hotellet og på Campingen i Stryn (har også campinghytter). Hollenderne deler seg på midten når det gjelder hvor de overnatter.

Når det gjelder Freddy B sitt spørsmål er jeg også usikker på hva man her har meldt seg på, kan du svare på det Svein?

Vi har selvfølgelig to alternativer, og ettersom tirsdagen er "fridag" for Hollenderne (og de drar litt rundt i området på egenhånd) har det ingen stor betydnig om vi ankommer utpå dagen. Vi bør vel regne 5-6 timers tur til Stryn fra Bergen. Om vi bestemmer oss for en mellomlanding i Florø så blir jo tirsdagsturen noe kortere og dermed anderledes... Da hadde det vært fint med en tur gamleveien slik Freddy B skisserer.
Noen oppklaringer/synspunkter:
- Jeg har ikke meldt hverken meg selv eller andre på en 265-kroners grilling på Stryn hotel (!)
- Jeg håper ikke Mart/Pater eller noen andre har gjort det på våre vegne heller
- Det er vel fullt mulig å treffe kara uten å mingle med fiffen på Stryn hotel...?
- Regner ikke med at man kan ta med folkevognene inn i hotellhagen, heller...?
- Jeg syns Freddy sin kjørerute høres ut som god knall, lytt alltid til erfarne folk
- Jeg er veldig for å ta en dag i Florø og veldig gjerne en tur med Atløy!
- Kanskje kan du, Jonn-Stian, som klubbformann organisere dette? Du har jo også mailkontakt med hollenderne
- Jeg foretrekker å overnatte på campinghytte og sitte ute med VW-folket utover kvelden framfor hotellrom

Hva syns dere andre?

Svein
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 646
Joined: Mon Jan 14, 2008 1:02 am
Location: Bergen

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

Definitivt camping hytte/telt.
Hotell og gamle vw hører ikke sammen  :P
Gjør det enkelt og moro! Grill har jeg selv, så det skal endelig bli grill mat  :thup
1973 T1 Automatic.
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by FreddyB »

Her er i alle fall ruta eg ser føre meg.. Det er ikkje så veldig lenge til, så eg håpar folket bestemmer seg snart! Tvilar på at eg gidd å ta turen inn aleine..
Attachments
tur.JPG
tur.JPG (76.68 KiB) Viewed 763 times
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Moshe »

Dette er et svar til Svein og til alle andre som ønsker å delta på turen til Stryn:

Nei, jeg skjønner at du ikke har meldt oss på en 265 kroners grilling Svein, men det har jo liksom vært denne grillingen med Hollenderne som har vært litt av poenget med å møte dem...?
I og med at de skal ha grillparty i regi av Hotellet er det vel naturlig for oss også å delta der? Er det ikke?
Om vi overnatter i campinghytte, i telt eller på hotell så har vel det liten betydning for om vi skal delta på Hollendernes grillparty eller ikke?

Det er ingen som har booket noe som helst på våre vegner, det er derfor jeg spør som jeg gjør...
Men nå når jeg har fått endelig informasjon fra Mart om opplegget deres i Stryn, så er det vel kanskje på tide for oss også å spikre planene litt?

Ja, jeg kan organisere dette. Det var derfor denne tråden ble startet 21. desember 2008.
Det er også defor jeg har spurt her i denne tråden hva dere ønsker å bli med på... Har ikke fått så mange tilbakemeldinger på det...
Vi kan selvfølgelig kjøre direkte til Stryn, men har fått mulighet for et lengre opplegg i samarbeid med Sander og kanskje også en tur med noko attått med Atløy...

Det  eneste resultatet av dette ble at alt ble switchet til engelsk og at du Svein begynte å registrere påmeldinger i egen post...
Prisverdig det, men det ser ikke ut til at det er tatt hensyn til alternativene der... og det er lite jeg kan gjøre i din post...
Derfor spør jeg om hva man her har meldt seg på... PM'ene eller henvendelsene kommer ikke til meg - da må jeg spørre den som sitter med tilbakemeldingene!

Jeg håper at flere enn jeg ønsker å delta på 225-kroners grillingen sammen med Hollenderne, for meg vil det være hovedpoenget med turen - det er jo der Hollenderne er...
Hva kvelden og natten videre bringer er mer opp til oss selv!

I tillegg må vi altså bestemme oss for om vi skal la dette bli en todagers- eller en firedagers-tur - derfor spør jeg igjen om hva dere er interessert i å delta på...?
Kom med tilbakemeldinger - det er det vi trenger for å sy sammen et opplegg for denne turen!!!
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5237
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Solan »

Jonn-Stian:
Jeg har ikke fått noen tilbakemeldinger fra noen på PM, jeg har bare oppsummert det som står i denne tråden! Hvis du ikke leser det som står i tråden og bare venter på tilbakemeldinger på PM, så må du be om det da.

Jeg føler at når vi skal opp og møte noen hollendere, så er det med utgangspunkt i vår felles interesse, som er luftkjølte folkevogner. Da må vi være et sted der også de kan stå i sentrum, vi kommer lettere i snakk med folk når vi camper ved bilene våre (og ikke minst bilene deres). Tenker jeg. Og jeg har heller ikke lest noe annet i postene fra hollenderne.

Men jeg legger nå ned mitt engasjement her, og overlater dette til Jonn-Stian eller andre som kan håndtere dette. Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne.

Du får gi beskjed, JS, hvis du vil at jeg skal slette noen av mine postinger.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Moshe »

Hei igjen, Svein...
Jeg har ikke bedt om PM’er – jeg har bedt om tilbakemeldinger. Grunnen til at jeg nevner PM’er nå er at du har bedt om det, og jeg vet jo ikke da om du har fått noen… jeg syns det er greit å bruke forumet - da ser alle hvem og hva...

Jeg skjønner at du vil møte dem blant biler og uformelt, men her er det ikke vi som kan diktere opplegget – opplegget er allerede spikret av Hollendernes turarrangør (Trolltours), og det innebærer grilling i regi av hotellet. Vi kan selvfølgelig la være å delta, men hva er da poenget med å reise til Stryn? Vi reiser jo for å møte Hollenderne..?

Jeg syns det er flott at du engasjerer deg, men det blir litt vanskelig å vite hva som er hva når det blir på denne måten. Dette bør jo koordineres slik at det blir likt for alle, eller slik at alle får lik mulighet for å delta på dette. Derfor ber jeg om tilbakemeldinger på hvilket opplegg man ønsker å delta på, jeg kan ikke gjøre det på noen annen måte enn dette.

Jeg håper inderlig at du fortsatt engasjerer deg i denne turen, og nei – jeg føler meg ikke trakket på tærne, jeg bare lurte på om du satt med noe info jeg ikke hadde… Det hadde vært litt dumt når tingene nå endelig er spikret og bestemt fra Hollendernes side. Og nei, du trenger ikke slette noen poster i det hele tatt!
Her er mailen jeg fikk fra Mart…

Hello Jonn-Stian
Here a message from Mart , it's just a week before we leave for our trip to the Nordkapp
On the site we saw that there were a few people coming to Stryn and maybe more to come, we'll enjoy that and we look forward to see you all
In Stryn the 7e of july we (the group from Holland ) shall have a BBQ at the Stryn Hotel about 6 a 7 o'clock in the evening
Íf you want to join us, we'll like that, but you have to contact the Hotel a few days before, because they want to know how many people join the BBQ
The phone number is 57870700    website  http://www.strynhotel.no/
The costs are for us 25 euro, I don't know excactly what it is in N.K.
This is what you will get, that's what the Hotel send us:
bbq buffet will be a big buffet with salad, potatos, pommes frites, dressing, and in addition to assorted meat, we also serve salmon.  Normally our bbq is very populare among our guests.

The half of the people stay at the Stryn Hotel , Visnesvegen 1 N-6783 Stryn
and the rest of us at the Strynsvatn Camping  Meland  N-6783 Stryn    http://www.strynsvatn.no/

I am staying at the camping and my  phone number is xxxxxxxxx

We arrive at 6e of July late in the afternoon at Stryn, and the 7e  we have a day off, so everybody can do what he likes, I think looking for all the beautiful things in your Country
Look forward to see you in Stryn with all your friends

Friendly regards  Mart
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5237
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Solan »

De eneste PM jeg har bedt om er hvis noe jeg skrev i min "oppsummeringstråd" var feil (jeg tenkte spesielt på biltype man kommer med, farge, hjul/utstyr mv.) At man kommer har jeg hentet fra postinger i tråden her. Jeg fikk en reaksjon fra Freddy (ikke på PM, men i tråden), nemlig at han kommer til å delta med Magda (bobla) istedenfor Valgerd (bay'en sin), så dette endret jeg på i min post.

Jeg beklager igjen at jeg har skrevet noe som kan oppfattes som om jeg tar regien her, det eneste jeg gjorde var å svitsje til engelsk, da Pater den 12.05. spurte om hvor mange som kom. Da oppsummerte jeg, slik at de visste det.

Jeg ser at mitt spørsmål om PM'er til meg kunne misforstås, men jeg har altså ikke fått noen.

Forøvrig er det fint hvis du melder meg på grilling, men ønsker å overnatte på camping. Jeg kan sjøl ta kontakt for å bestille campinghytte. Og jeg vil serlvfølgelig også være med på Atløy, Florø og gamleveien "til Freddy" mot Stryn.  :)

Men fint hvis det blir mulighet til å treffe hollenderne før grillingen.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Moshe »

Go knall, Svein. Håper at enda flere ønsker å være med til Stryn! Tror dette kan bli veldig kjekt... :thup
Kjører i gang en oversikt i nærmeste fremtid, så får vi se hvor stor interessen er for de forskjellige alternativene.

Bestilling av overnatting må ordnes av hver enkelt, tilbakemelding til hotellet om antall som ønsker å delta på grillingen tar jeg meg av.

For booking av overnatting:
Stryn Hotell
Tlf.: 57 87 07 00
Web.: http://www.strynhotel.no/

Strynsvatn Camping
Tel.: 57 87 75 43
Web.: http://www.strynsvatn.no/
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5237
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Solan »

Da har jeg bestilt meg campinghytte ved Strynsvatn kæmping fra 7. juli til 8. juli  8)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 927
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
Location: Legoland

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Bjørn Hjellestad »

Nice!
Ser fram til denne turen!

Henger meg på grilling!

Kæmper med Svein i hytte på Strynsvatten!
User avatar
Mart
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 12
Joined: Thu Feb 14, 2008 9:23 pm

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by Mart »

  We are ready for the journey  :Dand are now driving.
Until Stryn hopefully
We look forward to meet you guys  :thup

vennlig hilsen  Mart and Ineke
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: VW-besøk fra Nederland i sommer…

Post by sveineka »

OK, jeg ser at det er en del som skal innover til Stryn, er det noen som hvet hvor mange? OG går turen via Florø eller?
mvh
Svein-E
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
Locked