Page 3 of 42

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 10, 2008 6:49 pm
by Solan
Magnus var klar som et egg, men batteriene svikta på første bildet :(

Så det ble bollespising på Torval (Menningen) isteden, og Magnus måtte ta sin fjernstyrte bil "for a spin" i vårsola.

Mange misunnelige blikk etter Grynet, og på vei hjem kjørte vi etter en kul, bitteliten Fiat (Fix it again Tony) 850. Den var turkis i fargen, strøken i lakken, og med to karer skulder ved skulder inni. Vi tuta da de kjørte av ved Handelshøyskolen, og de hilsa og tuta igjen :)  På søndager må en se litt stort på det, og hilse på folk med gamle pastakokere også :laugh: Kult å cruise med veteranbil, vøttø

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Feb 10, 2008 7:06 pm
by Solan
RZR-Andy wrote: Nei, dette må vi kunne få stell på lokalt, Svein.
Ja, håper på det, jeg har justert tenning (vridd på fordeler'n, men har ikke tenningslampe), blandingsskrue, nye plugger, stifter, fordelerlokk, og rotor, reingjort luftfilter, nytt bensinfilter og hele pakka, men får det lissom ikke helt til...? Grynet rykker ved jevn fart, og det lugger skikkelig under pådrag også. Det hadde vært knall å få den til å gå reint, da blir det reine sjarmøretappen å kjøre'n  ;D

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Feb 11, 2008 9:24 am
by RZR Andy
Solan wrote:
RZR-Andy wrote: Nei, dette må vi kunne få stell på lokalt, Svein.
Ja, håper på det, jeg har
justert tenning (vridd på fordeler'n, men har ikke tenningslampe),
ikke så lett å sette tenning uten å se hvor mange grader du har, gefühlen kan hjelpe, men det blir ikke perfekt!
blandingsskrue,
grunninnstilling?
nye plugger, stifter, fordelerlokk, og rotor,
da skulle du jo ha gnist og alt i orden hele veien, med mindre fordeleren er utslitt
reingjort luftfilter,
hjelper på!
nytt bensinfilter og hele pakka,
har bensinfilteret fanget opp noe gugg?
men får det lissom ikke helt til...? Grynet rykker ved jevn fart, og det lugger skikkelig under pådrag også.
Kan tyde på at det er forgasserrelatert, fikk du skiftet pakninger/membran til akspumpen? Litt klogging i dyser og kanaler, grums i flottørkammeret eller noe sånt
Det hadde vært knall å få den til å gå reint, da blir det reine sjarmøretappen å kjøre'n  ;D
Bensinkvaliteten er OK? Du har vel ikke prøvd deg på gatekjøkkenmiks her Svein!??  :o
Ikke noe kondens (har vært borti samme symptomer med KUN kondens)? Hvis den har stått lenge (og det har den vel) så samler det seg som oftest litt graps i systemet. Selv med litt bruk etterpå kan det ligge rester igjen.
På tomgang ved kaldstart går den altså fint, men akkurat i det automatchoken har gjort jobben, så er det samme problemet før den er blitt varm? Deretter går den fint? 
Er det noe slakk i automatchoken her kanskje? Hvis spjeldet kan vandre (ligger og "flapper") etter at det skal ha full åpning, så kan dette muligens gi sånne symptomer. Hvis den får begrenset luftgjennomstrømning så vil den jo få feil forhold på luft/bensinblanding, og dermed vil den ikke gå reint. Holder en liten knapp på at automatchoken er synderen, det kan være en ren justeringssak eller det kan være at selve fjæren er dårlig/ødelagt.
Sjekk dette i Haynes-manual eller Muir-boken, så tror jeg mye kan være gjort. Eller les gjennom denne i lunsjen! http://www.vw-resource.com/choke2.html

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Feb 14, 2008 8:05 pm
by Solan
Rart hva litt kondensfjerner kan utrette, gitt! Nå er'n nesten helt hundre (ca 95...), savner litt i pådraget, men rykkinga er helt borte. Takkar og bukkar, Andre!

PS: Vet dere forresten hva som er likheten på en boble og en ørn?
.
.
.
.
.
jo: "ørn-ørnnnnnn" :P

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Thu Feb 14, 2008 9:17 pm
by RZR Andy
;) Flott det ble bedre, håper det holder seg sånn da!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Tue Mar 18, 2008 12:13 pm
by RZR Andy
Her er noen bilder fra i går, Svein!
http://www.regenstadt.com/nucleus/index ... d=266#more

(maks 100kb bildestørrelse er for puslete, gitt!)

Taktrekkinstallering:
http://www.vwtrendsweb.com/tech/0409vwt ... r_install/

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sat Mar 22, 2008 1:05 pm
by RZR Andy
Ting skjedde jo i går da - Jose I, II og III på en kontaktlimtripp få før har opplevd maken til! Filmtriks på DVD er i allefall grundig avslørt!
All kred til Linn for saftige pizzahorn!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Mar 23, 2008 3:08 pm
by Solan
...snakka med Christer Sjögren II her tidligere, men det va'kke mye vettug å få ut av han, han bare skreik på mer lim...

Tok et tak med gummipakninger på "the quarter windows", dette gikk forbausende greit, trur det er viktig å IKKE ta smøring på dem...

Her er noen bilder fra fredagens dugnad...:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Mar 23, 2008 4:49 pm
by RZR Andy
Ingen smøring? Sa brura det, altså? ::) På siderutene bak? Eller har du begynt på ventilasjonsrutene?

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Mar 23, 2008 6:15 pm
by Solan
Vi snakker sideruter bak her. Og, hold deg fast; jeg tok ut frontruta og la inn kromlista på ca 10 min når jeg bare hadde fått "teken" på det  :angel: :laugh:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Sun Mar 23, 2008 6:33 pm
by Fralg
Nå vet jeg hva som kan gjøres med Svein på fremtidige styremøter........
::)

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Mar 24, 2008 1:07 am
by RZR Andy
Fralg wrote: Nå vet jeg hva som kan gjøres med Svein på fremtidige styremøter........
::)
Ble veldig stille ja! ;D

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Mar 24, 2008 1:10 am
by RZR Andy
Solan wrote: Vi snakker sideruter bak her. Og, hold deg fast; jeg tok ut frontruta og la inn kromlista på ca 10 min når jeg bare hadde fått "teken" på det  :angel: :laugh:
Sune - husk å ta med ekstra rull med døkkteip neste gang, vi VIL få bruk for den!
Gratulerer, Svein - da vet vi hvem vi skal ringe når Jose ikke klarer å svare!

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Mar 24, 2008 3:14 pm
by Solan
Da var jobben gjort, og de glade amatører, dvs Sune og undertegnede, er fornøyd med resultatet. Et par skrukker fremdeles, men det retter seg sikkert i tørken...

Selvfølgelig også stor takk til André, som var sjefen over alle sjefer på grovjobben på fredag.

Her er noen bilder:

Sv: Min 66 typ1 1300 - "Grynet"

Posted: Mon Mar 24, 2008 6:10 pm
by RZR Andy
Noen gode spenntak og vips, deal done!? Var det virkelig alt som skulle til?  ;D Få se kromlistene dine da, Svein!