Hjelp til feilsøk og retting av ladeproblem ønskes kjøpt

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
cyberdog
Styret
Styret
Posts: 176
Joined: Sat Aug 11, 2012 8:26 pm

Hjelp til feilsøk og retting av ladeproblem ønskes kjøpt

Post by cyberdog »

Har styrt litt med ett problem med lading og ladelys på Olivia som jeg ikke får løst selv.

Ønsker derfor å betale noen for jobben, enten direkte til deg som hjelper eller som en donasjon til Samboen prosjektet www.samboen.com

Historien er som følger:  Jeg begynte å få ladelys som ikke slukket før jeg var ganske høyt i turtall og med jevne mellomrom var batteriet flatt.

Kjøpte nye batteriklemmer, laderele og børster, byttet de to første men børstene kom jeg ikke til.  Men lykken var stor for lyset slukket og bilen ladet.  Så var jeg på tur med Starbugs rundt i Nordhordland og når jeg parkerte hos Geir og Tanya lyste ladelyset når tenningen var av, og slukket når tenningen ble vridd om.  Tok ut ene ledningen fra releet og lyset slukket slik at ikke batteriet skulle tappes.  Når vi kjørte hjemover lyste ladelyset sterkere jo mer turtall jeg hadde og slukket nesten når jeg slapp gassen.  De siste dagene har jeg brukt bilen til jobb og det har lyst svakt i lampen hele tiden, slik at du nesten bare ser det er lys i tunneller og mørke.

I dag når jeg kjørte til jobb kom ladelyset på når jeg startet bilen og lyser nå konstant så lenge motoren går, ingen tegn til at det vil slukke.

Jeg har ikke kunnskap eller utstyr til å feilsøke dette selv men er så lei av å ikke kunne stole på at jeg har strøm og hele tiden kjøre uten lys for å spare på strømmen.


Er det noen som kunne tenke seg å påta seg jobben med å feilsøke og fikse dette for meg.  Vi kan enten bruke Breistein hvis det er ledig, ellers har jeg tilgang til verkstedlokale med lift på Kokstad

Pris kan vi bli enige om, enten det er donasjon til Samboen prosjektet eller direkte betaling for jobben.

Kenneth
User avatar
Jan-Henrik
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 350
Joined: Thu Jun 17, 2010 4:45 pm
Location: Rådal - Sentrum

Sv: Hjelp til feilsøk og retting av ladeproblem ønskes kjøpt

Post by Jan-Henrik »

Ganske likt problem som jeg opplevde: Hos meg var det dynamoen som var gåen, det er det eneste du ikke har skiftet?

Jeg fikk også svakt ladelys på tomgang, men dette fikset seg ved å stramme/skifte vifte/dynamoreim.

Har du et voltmeter? Det skal vise rundt 7,4 V ved tomgang, litt pådrag.
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.
Post Reply