Djupevik's 1966 Boble

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by erika »

Gjør som oss på Seljordsormen, men del den først og send både skall og bunn til blåsing og sinking. Sparer deg arbeid når du oppdager at du også vil ha bunnen i topp stand. Denne ser dårligere ut enn vår i innerskjermene i allefall, men tilsynelatende bedre i kanaler.
Mye triveligere å jobbe med etterpå som er sagt over her. Spesielt når du har en bra plass på Breistein.

Vil ta litt tid, men så er jo du en kar som liker at tingene er i orden!
Last edited by erika on Sun Nov 17, 2013 3:25 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by hans »

innerskjermene fremme kan du fint ta uten å dele bilen
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Da har jeg endelig komt meg i gang å plukke litt mer i bobla. Har øvd meg med sveiseapparatet ved å lage en terning etter tips jeg fikk på bursdagsfeiringen til klubben på onsdag ;D

I dag fikk jeg begynt å lappe en bit i gulvet. Jeg ser jeg burde kuttet litt mer for å få godt stål å sveise på. Men litt mer sveising og sliping så blir det vel noenlunde :thup
Attachments
image.jpg
image.jpg (31.21 KiB) Viewed 714 times
image.jpg
image.jpg (34.38 KiB) Viewed 687 times
image.jpg
image.jpg (32.5 KiB) Viewed 694 times
image.jpg
image.jpg (29.12 KiB) Viewed 702 times
Last edited by djupevik on Sun Oct 19, 2014 8:49 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Da er det bestemt, bilen skal deles og det nærmer meg nå løfting. Har løsnet alt av karosseribolter, ratt, bremseveske og ledninger. Eneste som mangler nå om jeg ikke har oversett noe er speedometervaieren :thup På grunn av tidligere reparasjoner har jeg også måttet kutte rundt jekkfestene bak ettersom disse var sveist fast både i karosseri og bunnplate.

Før jeg løfter av karosseriet blir det nok å skru av dører og stive opp karosseriet med noe firkantrør eller tilsvarende. Noen som har noe liggende å slenge som jeg kunne brukt?
Jeg fant litt i skrapkassen på BBH, men skulle hatt litt mer :)
Når avstiving er på plass inviteres det selvfølgelig til Løftedugnad for de som måtte ønske å være med på det ;D
Attachments
2014-10-28 14.11.53.jpg
2014-10-28 14.11.53.jpg (76.05 KiB) Viewed 658 times
2014-10-28 13.33.03.jpg
2014-10-28 13.33.03.jpg (44.18 KiB) Viewed 646 times
2014-10-28 13.33.37.jpg
2014-10-28 13.33.37.jpg (45.7 KiB) Viewed 669 times
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Litt flere motivasjonsbilder ;D
Attachments
2014-10-13 21.59.06.jpg
2014-10-13 21.59.06.jpg (75.8 KiB) Viewed 675 times
2014-10-13 21.59.12.jpg
2014-10-13 21.59.12.jpg (63.83 KiB) Viewed 663 times
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
A-Grepstad
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 21
Joined: Thu Aug 21, 2008 11:02 pm

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by A-Grepstad »

Blir kjempe bra Christian  :thup
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Tistlo »

egentleg ingen betre måte å lera seg sveising på!
TLF: 97419035
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by hans »

kos når det ikke er verre enn som så, lykke til :) 
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Hehe, vet ikke om jeg vil kalle det kos, men blir sikkert lærerikt :thup

I dag fikk jeg sveist inn litt avstiving. Skulle gjerne hatt noe på skrått i B stolpen også, men det var liksom ikke like gode flater å sveise mot der som på A-stolpen. Får satse på at det holder  ;D

PS: Passet fint at det var artikkel om bytte av kanalar i siste nummer av VWACB-Nytt :thup
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20900.0.html
Attachments
2014-10-30 16.23.43.jpg
2014-10-30 16.23.43.jpg (77.46 KiB) Viewed 625 times
Last edited by djupevik on Thu Oct 30, 2014 9:06 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Tistlo »

du bør absolutt vurdera å oppgradera rammo di med røyr mellom a stolpane og absolutt aller helst eit kryss i kvar døropning. sånn som da er no so ser eg ikkje vekk for at ting vil leva litt når du tek av kanalane. taket på ei bobla er ikkje mykje stivt og klarar ikkje halda vekta, så du kan risikera å saksa døropningen vist du skjønner. ingenting er surare enn å finna ut at dørene ikkje passar når du er ferdig. berre eit tips
TLF: 97419035
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Takk for innspel! Mellom a stolpane er kjapt å fikse. Får sjå om eg finner på noke lurt mot B stolpane.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Tistlo »

noko ala da her: http://www.vwnorge.no/index.php?action= ... 6410;image vil gjera nytten i døropningane:)
TLF: 97419035
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Men då får du ikkje prøvemontert dørene..?

Image
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Tistlo »

du treng ikkje da vist du veit dei passar når du sveiste inn stålet:=) men kan ogso legga krysset på innsida av stolpane.
TLF: 97419035
A-Grepstad
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 21
Joined: Thu Aug 21, 2008 11:02 pm

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by A-Grepstad »

Ser ikkje heilt poenget Tistlo. Det ein er redd er at klaringa mellom dørene skal forandre seg, altså avstand mellom A og B stolpe. Det neste er at bilen skal vri seg (torsjon). I dette tilfellet vil innsveisa stang mellom A og B stolpe sørge for lik klaring på døra før og etter kanalbytte. For å unngå vridning må ein stive av fra side til side. Eksempelvis kryssavstive fra B til B stolpe. Ser ikkje grunn til å stive av meir innad i døråpningane..(?)
Post Reply