Laila - 1969 Fastback
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1969 Fastback
oooooh! det så bra ut!! var du utsolgt ?
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Sv: Min 1969 Fastback
jeg har hatt den lille boksen min i mange år, så har plenty til deg også thomas.ts wrote: oooooh! det så bra ut!! var du utsolgt ?
The Wheeler dealer
Sv: Min 1969 Fastback
Ellers så gikk det greit å bestille fra linken jeg postet, de sender fraktfritt på bestillinger over 750,- 

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
T-1 wrote:jeg har hatt den lille boksen min i mange år, så har plenty til deg også thomas.ts wrote: oooooh! det så bra ut!! var du utsolgt ?
Bra! Eg e klar! Men den greien der, er det sånn "altmuligvask" som disse svenskene selger på båt, bil, hus og hytte messer ??
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Sv: Min 1969 Fastback
Ja, det kan nok stemme. Kan visst brukes på det aller meste av metallts wrote: Bra! Eg e klar! Men den greien der, er det sånn "altmuligvask" som disse svenskene selger på båt, bil, hus og hytte messer ??
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Min 1969 Fastback
Steike! Har det i skapet, men har ikke brukt det på bil........ 

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: Min 1969 Fastback
Nå er det tid for overhaling av den slitne motoren min, kom greit i gang i dag. Var på BBH i formiddag sammen med Dalland og slengte ut motoren av bilen. Gikk rimelig knirkefritt, ser bilde er ute allerede...
Tok motoren med hjem for å gjøre overhalingen her. Et par bilder av herligheten før plukkingen begynte:
[attachment=1][attachment=2]
Har en mistanke om at oljekjøleren ikke er frisk
[attachment=3]
Generelt sett var venstresiden lite pen, mens høyre var meget bedre:
[attachment=4][attachment=5]
Nærmer seg longblock. Motorfestet som går på tvers i bunn av motoren var faktisk ikke skrudd fast i motoren i det hele tatt, men den har nå hengt så lenge
[attachment=6][attachment=7]
Må også si at den nye forlengeren jeg snopet meg på jobben gjorde demonteringen mye lettere, med det flotte vinkelsystemet
[attachment=8]
Mer ble det ikke tid til før myggen ble for interessert i motoren, så fortsettelse følger i morgen
Tok motoren med hjem for å gjøre overhalingen her. Et par bilder av herligheten før plukkingen begynte:
[attachment=1][attachment=2]
Har en mistanke om at oljekjøleren ikke er frisk

[attachment=3]
Generelt sett var venstresiden lite pen, mens høyre var meget bedre:
[attachment=4][attachment=5]
Nærmer seg longblock. Motorfestet som går på tvers i bunn av motoren var faktisk ikke skrudd fast i motoren i det hele tatt, men den har nå hengt så lenge

[attachment=6][attachment=7]
Må også si at den nye forlengeren jeg snopet meg på jobben gjorde demonteringen mye lettere, med det flotte vinkelsystemet

[attachment=8]
Mer ble det ikke tid til før myggen ble for interessert i motoren, så fortsettelse følger i morgen

- Attachments
-
- SUC50053 [800x600].JPG (113.86 KiB) Viewed 1032 times
-
- SUC50054 [800x600].JPG (52.74 KiB) Viewed 1016 times
-
- SUC50056 [800x600].JPG (92.91 KiB) Viewed 1028 times
-
- SUC50057 [800x600].JPG (134.35 KiB) Viewed 1031 times
-
- SUC50058 [800x600].JPG (8.09 KiB) Viewed 1016 times
-
- SUC50059 [800x600].JPG (88.34 KiB) Viewed 1025 times
-
- SUC50060 [800x600].JPG (138.54 KiB) Viewed 1010 times
-
- SUC50062 [800x600].JPG (91.2 KiB) Viewed 1009 times
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Fortsatte på plukkingen i dag morges, med solen i ryggen og herlig temperatur 
Ble fort til longblock
[attachment=1][attachment=2][attachment=3]
Frityrgryte i toppene:
[attachment=4][attachment=5]
... og dermed også på stemplene:
[attachment=6]
Blokken kan tåle en vask:
[attachment=7][attachment=8]
I kveld blir det produksjon av trykktester for oljekjøleren, og kanskje jeg fortsetter med å vaske og gnikke på saker og ting. Ny oppdatering da

Ble fort til longblock
[attachment=1][attachment=2][attachment=3]
Frityrgryte i toppene:
[attachment=4][attachment=5]
... og dermed også på stemplene:
[attachment=6]
Blokken kan tåle en vask:
[attachment=7][attachment=8]
I kveld blir det produksjon av trykktester for oljekjøleren, og kanskje jeg fortsetter med å vaske og gnikke på saker og ting. Ny oppdatering da

- Attachments
-
- IMAG0206 [800x600].jpg (88.95 KiB) Viewed 1005 times
-
- IMAG0207 [800x600].jpg (135.16 KiB) Viewed 991 times
-
- IMAG0208 [800x600].jpg (145.62 KiB) Viewed 1001 times
-
- IMAG0209 [800x600].jpg (182.16 KiB) Viewed 1007 times
-
- IMAG0210 [800x600].jpg (61.97 KiB) Viewed 996 times
-
- IMAG0211 [800x600].jpg (116.75 KiB) Viewed 1002 times
-
- IMAG0213 [800x600].jpg (131.84 KiB) Viewed 1005 times
-
- IMAG0214 [800x600].jpg (104.39 KiB) Viewed 1007 times
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Kjekt å se at noen går grundig til verks når de skal ta motorvask! 
Stå på videre, Henrik, skal denne bilen til Bore...?

Stå på videre, Henrik, skal denne bilen til Bore...?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Min 1969 Fastback
Dagens hjemmemekk: Trykktester for oljekjøler! 
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
Overraskende nok ser kjøleren ut til å være tett. Biltemaventilene jeg brukte lakk luft, så jeg skal tette en av dem i morgen for å være helt sikker. Hvilket trykk er det realistisk å bruke for å teste kjøleren?

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
Overraskende nok ser kjøleren ut til å være tett. Biltemaventilene jeg brukte lakk luft, så jeg skal tette en av dem i morgen for å være helt sikker. Hvilket trykk er det realistisk å bruke for å teste kjøleren?
- Attachments
-
- SUC50064 [800x600].JPG (87.21 KiB) Viewed 977 times
-
- SUC50065 [800x600].JPG (8.09 KiB) Viewed 975 times
-
- SUC50066 [800x600].JPG (113.86 KiB) Viewed 989 times
-
- SUC50067 [800x600].JPG (117.59 KiB) Viewed 972 times
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Sv: Min 1969 Fastback
Bør klare 30 psi i alle fall.
Sv: Min 1969 Fastback
Den tålte 40, og er offisielt friskmeldt 
Det går rett vei med stemplene:


Sylindrene fikk også en kattevask, så jeg tror det er toppene sin tur nå, så snart jeg har fått ut ventilene

Nå begynner det å flaske seg med deler også, så det er bare å peise på og bli ferdig på torsdag/fredag

Det går rett vei med stemplene:


Sylindrene fikk også en kattevask, så jeg tror det er toppene sin tur nå, så snart jeg har fått ut ventilene


Nå begynner det å flaske seg med deler også, så det er bare å peise på og bli ferdig på torsdag/fredag

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1