77 Doka "vegvesen-looker"

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Da var litt småelektrisk unnagjort idag. Feilsøkte på endel lamper i dashen som ikke virket, og endte opp med å skifte 4 defekte pærer... ::)
Det enkleste er ofte det beste.. Skiftet også skiltlyspære og kjøpte spylervæske, så da skal alle 1-er feilene fra EU-en ifjor være fikset. Fikk justert litt på luftstrømmen framme, må kjøpe nye vaiere der og. Mer luft opp på frontruten nå ihvertfall. Nå kaller jobben, ut å frakte nybiler til Bergen!
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Fikk litt kuldesjokk denne dokaen, så den har fått en lang desemberpause. Kulden har sluppet taket litt nå, så jeg skal ringe Autokontroll imorgen for å få time der, og se om jeg får sendt den bort på visitt. :-)
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Lid
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 70
Joined: Sat Oct 25, 2008 7:05 pm
Location: Asker

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by Lid »

Viser seg dessverre at Autokontroll ikke kan vise om dagen, da eieren er syk så da røyk tipset mitt Jon
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Like greit, nå er den innesnødd. :P
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Da var den på EU-kontroll idag hos Autoservice Røyken, siden det var rett i nærheten, så slapp jeg å dra så langt med bil på klippelisten  :angel: Fikk 15 poeng på kontrollen.

2- Parkeringsbrems, svak
2- Slitt frontrute
2- Feiljusterte nærlys
2- Baklys, defekt H side
1- Bremselys defekt H side
1- Skiltlys defekt
1- Ryggelys defekt
2- Batteri ikke festet
2- Avgass, CO for høy

Skal gå temmelig greit. Justere bakbremsene, det trengs uansett. Skifte frontrute. Få justert lysene. Baklys og bremselys er bare dårlig kontakt, virket når jeg dunket på glasset. Skiltlys virker... Ryggelys er ikke montert. Batteriet trenger jeg bare en klemme til. Avgassen, må bare få justert motoren skikkelig.  :thup
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by Tistlo »

15poeng e ikkje verst  :thup

men det hadde ikkje vert ein ide å gått over alle lys å sånt før eu kontroll? :D
TLF: 97419035
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Tistlo wrote: 15poeng e ikkje verst  :thup

men det hadde ikkje vert ein ide å gått over alle lys å sånt før eu kontroll? :D
Gjorde det!  :thup Men en ledning til skiltlyset var faktisk røket av nå. Og lysene i baklampen virket før kontrollen, men det var etter jeg kakket litt på lampen. Så den lyste ikke nå heller før jeg banket på den! Har fikset ledning og gått over kontaktene i lampen, men ser etter ny en siden glasset er løst og dårlige fester på holderen ikke hjelper på det. Har ikke hatt noen batteriklemme foreløpig, men fant en nå i haugen min som kom fra Hop. Så da er batteri endelig festet også. :) Lysene syns jeg er fint justert, så det må jeg nesten sjekke om de har gjort på den korrekte måte, og evt så får de justere de for meg. Høyden skal ikke sjekkes uten noen i førersetet om ikke jeg husker feil. Ryggelysene kan ikke jeg gjøre så mye med når de ikke eksisterer. Så da gjenstår parkbremsjustering og litt motorjustering, og så får vi se om frontruten kjøpes ny eller brukt. Kunne tenke meg med blå rand øverst, men den var ikke på listen til Unneberg. :(
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5237
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by Solan »

Jording kan være et problem på baklykter. Hvis du har lyktehus i metall, kan det være en ide å gjorde dette med en separat ledning :)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by Tistlo »

sikkert berre dårleg kontakt einplass. lurt å pussa av bak på pero for å få vekk irren. Husa er vel av plast og sovidt eg hugsar er det vel separat jordingsledning?

justering av håndbrekket går vel ut på å dra til hendelen 5-6 hakk og so hiva seg under og stramma inn waierane til dei vert stramme begge to eaysi peysi :)

når da gjeld glas so kan du jo evt finna noko tynn grønnfarge type transparang og spraya på, evt noko solfilm folie greier. kan ikkje hugsa å ha sett sånn grøntona ruta te bay men kan jo ve da finst ein elle  an plass
TLF: 97419035
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Tistlo wrote: sikkert berre dårleg kontakt einplass. lurt å pussa av bak på pero for å få vekk irren. Husa er vel av plast og sovidt eg hugsar er det vel separat jordingsledning?

justering av håndbrekket går vel ut på å dra til hendelen 5-6 hakk og so hiva seg under og stramma inn waierane til dei vert stramme begge to eaysi peysi :)

når da gjeld glas so kan du jo evt finna noko tynn grønnfarge type transparang og spraya på, evt noko solfilm folie greier. kan ikkje hugsa å ha sett sånn grøntona ruta te bay men kan jo ve da finst ein elle  an plass
Hyggelig med tips Tistlo, keep `em comin. Men med fare for å virke hoven eller frekk, jeg har en viss peiling på hvordan jeg skal fikse slike ting.  ::) Håper utdannelse som bilmekaniker og noen års erfaring etterhvert med reparasjoner og feilsøking av VW hos Møller gir meg noen fordeler. :thup
Er separat jordingsledning ja. Men feilen ligger nok på pæren som du sier, så den har jeg gått over allerede, det samme på selve pæreholderen. Lykten vil jeg bytte siden holderen mangler nederste festet for lykteglasset. Det gjør at glasset nå etter alle år er buet utover nederst, og dermed kommer det mer drit inn i lykten ved kjøring, som igjen gir mer dårlig kontakt. Så derfor skal den byttes. Selve pæreholderen bytter jeg over.
Frontrute med blå rand øverst hadde jeg på forrige bayen min, så det finnes. Men så spørs det hva jeg gidder å betale ekstra for å få noe slikt, og om noen leverer det da..  :-\

Da tar jeg kvelden på Fleischers Apartments! Hjem (og kanskje fikse mer bay) med første tog imorgen! :D
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by Tistlo »

e du her å bygde å greie!

beklagar godt forklarte svar, men eg pleier å forklara ting som om eg snakkar med ein 5åring likagyldig av alderen og utdanninga til den eg snakkar til,med :P ::)

du finn nok ut av feila fort trur eg. eg har og sett grøntona ruter til bay. kanskje du ska laga ein tråd på vwnorge om nokon veit kor dei får tak i da
TLF: 97419035
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Var bare på snarvisitt med tog. ;)
Får se hva som kan skaffes. Hvis ikke er jo å lakke en rand øverst en god idé. :)
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Marius »

Blå rand på gul bil, sounds like a jå9looker ja! hehehehe  ;D
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 957
Joined: Wed Dec 19, 2007 6:05 pm
Location: Breim

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by FreddyB »

Du har ikkje vurdert den der bay-ruta med innlagte varmetrådar, då..?
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: 77 Doka "vegvesen-looker"

Post by RZR-Jånni »

Hehe.. Svensk-looker i tillegg??
Jeg sklei fint forbi den med varmetråder 8)
Lokalt firma her kunne skaffe med blå rand for 2300. Så me får sjå.. Spørs på sizen på lønningen i slutten av måneden og hva skatten sier, hvor mye ekstra jeg legger ut på en evt rute. :)
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Post Reply