Mornings.. skal til å skifte olje og filter på doningen.. i følge intruksjonshefte så ligger det en sil under som og må renses.. Dette har ikke vært gjort siden 92.. så sikkert en god ide... i den forbindelse så står det og at dette skal teites til 10 -13 nm moment.. og at dette er VIKTIG med riktig moment... Har ikke momentnøkkel... noen som har erfaring... bruker man momentnøkkel eller holder det sånn ca.. og skru den like fast som det var...
ellers får jeg kjøpe en.................
hva sier dere sakyndige..??
Sv: oljeskift 76 Doka (2 liter)
Moderator: Global moderator
Eg har ikkje brukt momentnøkkel før men eg bruker ei lite 1/2" skralle og snører det "snug" eller til det er passlig, men når det er stramt, IKKJE snør det meir!!
TLF: 97419035
- RZR-Jånni
- Moderatorer
Skal du ha det korrekt, så er det momentnøkkel. Men går fint å teite det på gefühlen og. Men folk fleste teiter for hardt uansett. Meg selv og. Folk som har jobbet på verksted i x-antall år f.eks... DER snakker vi!
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Høres lovende ut.. da tar jeg det på gefylen og er forsiktig... en ting til.. oljelampen har begynt å lyse til tider... har kjøpt ny føler...
Vet dere hvor den er på en 2 liters motor fra 76... eg fant den ikke.. men ikke leitet så voldsomt....
Vet dere hvor den er på en 2 liters motor fra 76... eg fant den ikke.. men ikke leitet så voldsomt....

- RZR-Jånni
- Moderatorer
Oppå, litt til venstre. Området ved fordeleren. Om ikke jeg husker feil. 

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Du husker ikke litt feil en gang.. Takker så mye... feilen fikset og oljen skiftet.. masse gørr i bunnen av silen under motoren, så tror det var lurt...
Takker for hjelpen.
Takker for hjelpen.