Bakelitten skal ut

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: Bakelitten skal ut

Post by RZR-Jånni »

Ja hva tror dere? Er feilen pga det mangler litt bakelitt? Eller mangler det litt bakelitt pga feilen....? Ser dere hva feilen er og?  ::)

[attachment=2]
Attachments
image.jpg
image.jpg (129.92 KiB) Viewed 650 times
Last edited by RZR-Jånni on Sun Jul 21, 2013 5:18 pm, edited 1 time in total.
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Bakelitten skal ut

Post by RZR Andy »

Herlighet. Det må det være lov å si. Igjen. Bare litt bakelitt og så er vi på kjøret. Det er ganske grove bilder som postes her, men dette er altså hva bakelitten skjuler i sitt indre. Er det tid for ettertanke, dveling eller bare rå fliring? Meine Meinung nach - dette beviser bare at mellomkrigstidens høytyske undergrunnsbakelittmafia faktisk må ha hatt balletak på salige Ferdinand - han strittet nok mot og ville gå for en seigere kautsjuk-blanding. Men neida! 100% reinspikket, sprø bakelitt skulle det være, og se hvor vi er den dag i dag! Et komplett bakelitth@%0/te!
Lytt godt etter ved neste cruising, og du du kan nesten høre at det skrangler og rasler rundt om i hver bidige boxer...  ;D
User avatar
Magnus
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1071
Joined: Thu Mar 06, 2008 10:09 am
Location: Bergen

Sv: Bakelitten skal ut

Post by Magnus »

Leser i Petter Schjervens Nostalgiske Ordbok, og kommer plutselig over denne aldeles udmerkede bakelittbeskrivelsen. Til og med illustrert!
(Men beskrivelse av ulemper ved å stappe bakelitt inn i en flat four mangler helt.)
:

[img width=450 height=600][/img]
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Bakelitten skal ut

Post by Solan »

Det var godt å få litt bakelittnytt igjen, jeg var liksom på nippet til å begynne å bake litt, på grunn av abstinensene som nå har gjort seg gjeldende i lengre tid.

Jeg noterer meg at ordboka di, Magnus, freidig går videre med uttrykket bakkenbart, eller koteletter, som de også er kalt i mer tvilsomme arbeiderstrøk i Skien og deromkring. Det jeg nå er i tvil om, er hvorvidt småkoteletter på et tidspunkt ble kalt bakkelittbarter? Snørrbrems er jo velkjent, både som uttrykk og som et svært praktisk fenomen for de fleste som har prøvd denne omdiskuterte formen for ansiktsdekorasjon, men kan bakkenbartene ha en liknende funksjon, nemlig å demme opp for strie strømmer av ørevoks som måtte forekomme på enkelte individer med overdreven produkajson av talg- og kroppsvæsker? Og fargen og konsistensen på svært gjenstridig ørevoks, kan jo til forveksling minne om uherdet bakelitt. Så der er vi igjen.

Jeg bare spyrehh spør.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Aurelio
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 38
Joined: Thu Aug 27, 2015 11:52 pm
Location: Askøy

Sv: Bakelitten skal ut

Post by Aurelio »

På tide å dra denne bakelitt-tråden opp igjen  :thup
Jeg har en sta bakelitt-bit som trives godt der den hører hjemme.
Er dette fantastiske bakelitt verktøyet mulig å låne eller er det på museum den dag idag?
1967 1300 "Trollet"
Post Reply