Viljar sin splittbuss

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
Viljar
Medlem
Medlem
Posts: 121
Joined: Sun Mar 22, 2009 1:59 am
Contact:

Viljar sin splittbuss

Post by Viljar »

Har lenge hatt lyst på splittbuss, men med tanke på dagens prisnivå i forhold til min økonomi, måtte det bli ein tur i skogen.
Fikk et tips om den her av ein kompis, så eg tok ein tur og fant den. Etter tips fra tilfeldig forbipasserende og litt telefonering, kom eg i kontakt med eier, og så var eg innover forrige helg og henta den. Ein nabo stilte med skikkelig kranbil.  :thup
Den blei kasta ned i ei steinrøys for 30-40 år siden, etter at den hadde gjort nytten som delebil for ein doka på gården. Som følge av dette mangler det meste av deler, og bulker og rust finnes.
Men der det fins hål fins det håp har eg hørt, så skal vel gå fint å få den her på veien igjen.  :thup

Image

Image

Image
Ei dør som sikkert har ramla av på veien ned var i ganske god stand

Image
Fått den på rett kjøl, klar til heising

Image

Image
Ei dør og ein B-stolpe var komt i klem under ein liten stein

Image
Hekta den bakpå bayen og kjørte på vårmønstring på Husnes dagen etter henting. Fikk jo masse oppmerksomhet, kom i avisa og alt.

Image

Image

Image

Image

Image
56 type 1
69 type 2 høytak
87 type 2 buss
87 type 2 bardisk
89 type 2 syncrobuss
www.t3-society.de
Viljar
Medlem
Medlem
Posts: 121
Joined: Sun Mar 22, 2009 1:59 am
Contact:

Sv: Viljar sin splittbuss

Post by Viljar »

Den gamle forsvant visst pga tekniske problem, men har gjentatt historien ganske godt her... Men mulig eg har gått glipp av ein kommentar eller 3, hatt litt lite tid til å følga heilt med her.
56 type 1
69 type 2 høytak
87 type 2 buss
87 type 2 bardisk
89 type 2 syncrobuss
www.t3-society.de
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Viljar sin splittbuss

Post by djupevik »

Da får man vel bare gratulere igjen! ;D :thup
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Post Reply