[attachment=1]
Bilen er altså en 1959-modell, og derfor står det en 1200-motor i den.
Bilen har en sjelden grønnfarge, L14 - Resedagrün (eller Mignorette Green) som kun kom på '59-modell boble.
Interiøret er derfor også i grønt, og jeg digger det tofargede interiøret i 58-59-modellene og har derfor alltid ønsket meg en slik

Bilen har tilhørt en del VWACB'ere opp igjennom tidene, og jeg kjøpte den lokalt her på Tertnes.
Da hadde den lagt en stund på Finn.no uten særlig respons, så jeg følte meg forpliktet til å redde den...

Jeg husker ikke å ha sett den på gaten før, men vet at den har deltatt både på Bug Out og cruisinger... men det var vel kanskje før min tid...?
Forrige eier har eid bilen i flere omganger, og er den som restaurerte den i sin tid, men hver gang han har solgt den har det vært med en "gjenkjøpsavtale" - så nå har han visst eid den 3 ganger...
Også ved dette salget er det notert en gjenkjøpsavtale... gammel kjerlighet ruster åpenbart ikke!

I juli 2010 ble den lagt ut for salg her på forumet, da som en '58 modell, men det også endte opp med et tilbakekjøp...
[attachment=2]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
En '59-modell skal jo ha piler - det har ikke denne, da den opprinnelig er produsert for eksport til USA.
Den skulle derfor hatt blinklys på forskjermene (fulgte med i en eske) og den har originalt amerikanske fangere (selv om de medfølgende er dårlig krommet, og godt rustet repro).
Så ble bilen altså lagt ut på Finn.no høsten 2014, da hadde den blitt enda litt dårligere pga utendørs lagring igjen... Her er bilder fra finn-annonsen:
[attachment=6]
[attachment=7]
[attachment=8]
Så ble den altså til slutt kjøpt av meg, hentet en meget regnfull og mørk kveld av meg og Kristian (TAKK).
Med en meget dårlig jekk ble bilen så vidt hevet nok til at bensinslangene kunne byttes, de gamle smuldret opp når jeg tok i dem, og så startet den og den var på vei til sitt nye hjem...
Hadde på forhånd ordnet med en ekstra plass i garasjen der jeg bor, så nå ble det endelig et tørt og frostfritt opphold...

[attachment=9]
[attachment=10]