Cyberdogs Abarth 695 Tributo Ferrari
Posted: Fri Sep 09, 2016 9:03 am
Mange husker nok min grå Abarth 500 esseesse.
Når den ble tre år var jeg tilfeldigvis på mobile.de og så at det lå ett par usolgte eksemplarer av spesialutgaven 695 Tributo Ferrari til salgs. Tanken på å oppgraderte lå og gnagde i bakhodet i noen måneder før jeg testet vannet med banken og fikk klarsignal. Bilen ble bestilt inn via Autovia i Sandvika
695 Tributo Ferrari ble designet og utviklet i ett samarbeid mellom Abarth og Ferrari og ble produsert i 1099 eksemplarer i rødt. 299 i gult og blått samt 99 i grå. Alle er Ferrari farger. Dette er f.eks eneste småbilen verdenskjente Amalgam har laget modell av i 1:8. Amalgam lager vanligvis meget detaljerte og eksklusive modeller av supersportsbiler og klassiske sportsbiler.
Når den ankom Autivia fikk jeg tilsendt disse bildene av en av klubbmedlemmene i Abarthisti Norge.
Østlandstur ble booket og på dagen jeg hentet bilen var det flere skuelystne Abarthisti som dukket opp for å hilse på.
Her er noen bilder fra første dag:
Noen uker senere ble det en tur på Italiensk dag på Vålerbanen og noen runder på banen
Planen var hele tiden å få justert litt på ECU, og i November ble ECU sendt til TMC Motorsport i Irland for mapping. Samtidig ble også gearkassens ECU remappet.
Resultatet er rundt 215 hester og godt over 300 Nm.
Når den ble tre år var jeg tilfeldigvis på mobile.de og så at det lå ett par usolgte eksemplarer av spesialutgaven 695 Tributo Ferrari til salgs. Tanken på å oppgraderte lå og gnagde i bakhodet i noen måneder før jeg testet vannet med banken og fikk klarsignal. Bilen ble bestilt inn via Autovia i Sandvika
695 Tributo Ferrari ble designet og utviklet i ett samarbeid mellom Abarth og Ferrari og ble produsert i 1099 eksemplarer i rødt. 299 i gult og blått samt 99 i grå. Alle er Ferrari farger. Dette er f.eks eneste småbilen verdenskjente Amalgam har laget modell av i 1:8. Amalgam lager vanligvis meget detaljerte og eksklusive modeller av supersportsbiler og klassiske sportsbiler.
Når den ankom Autivia fikk jeg tilsendt disse bildene av en av klubbmedlemmene i Abarthisti Norge.
Østlandstur ble booket og på dagen jeg hentet bilen var det flere skuelystne Abarthisti som dukket opp for å hilse på.
Her er noen bilder fra første dag:
Noen uker senere ble det en tur på Italiensk dag på Vålerbanen og noen runder på banen
Planen var hele tiden å få justert litt på ECU, og i November ble ECU sendt til TMC Motorsport i Irland for mapping. Samtidig ble også gearkassens ECU remappet.
Resultatet er rundt 215 hester og godt over 300 Nm.