-73 Type 3 Variant luftes for salg

Har du noe for salg? Bil, deler eller annet bilrelatert?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

-73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Noen ganger må man kalle en spade for en spade. Se realiteten hvordan den virkelig er. Jeg er litt nedi den kjelleren nå og lufter Varianten for salg. Denne bilen bør eies av en ekte entusiast, en som vet hva h*n driver med og brenner for dette.

Bilen ble kjøpt i mai på impuls rett og slett fordi jeg var fortvilet over å ha endt opp med en Toyota Avensis stasjonsvogn, som er trist nok det også. Bilen var akkurat EU-godkjent og da tenkte jeg ikke lenger enn det.

Image

Bilen ble da kjøpt for gjøre nettopp det en gjør med en veteranbil, cruise rundt på finværsdager. Tenkte at jeg kunne kose meg i garasjen innimellom og fikse på det nå det måtte være å fikse. Realiteten slo meg raskt med en girkasse som var litt kranglete, se tråd.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65052.0.html

En foring ble skiftet etter en del knot og da var da jeg først lurte på hva jeg holder på med. Panseret ble også fikset slik at det var mulig å fylle bensin.

Fikk nå noen treff med bilen. Vårmønstringen på Lagunen, Nasjonal Motordag på Koengen og Bug Out på Festplassen. Ellers har jeg fått cruiset noen timer. Men har aldri stolt på bilen.

Når gleden av et nytt leketøy hadde lagt seg, ble bilen litt kranglete. Ville ikke starte og måtte ha starthjelp enten i form av ekstra batteri eller startgass. Har skiftet regulator, men vil fremdeles ikke starte. Se tråd.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,66444.0.html

Så status i dag er jo at bilen ikke går. Mistenker bensinpumpen hvor VW-guruen anbefaler å skifte til mekanisk. Den gamle mekaniske står der ennå, men antar at det er en grunn for at denne ikke er i bruk lenger.

Så ja.. Nå luftes denne for salg. Hvis noen som tenker at de kan ta bedre vare på denne enn meg. Noen bør ta bedre vare på denne enn meg.

Bilen ble kjøpt for 40 000. Utleggene har vært få. Har liggende lister til vinduene og hvite blinkers til å erstatte de oransje som er montert på støtfangeren.

Bilen må ikke selges. Den kan fint stå til neste vår og irritere undertegnede siden jeg ikke kan fordra å ha prosjekter som ikke blir fullført. Men jeg vil heller la den stå enn selge den for skambud. Si gjerne at jeg har gjort bomkjøp, men da får den stå i garasjen og være et bevis på min manglende impulskontroll.

Så nå er katta ute av sekken. Så får nå denne tråden ligge her om noen skulle være interessert. Om noen tenker å foreslå bytte, bør en lese mellom linjene at trådstarter burde ha en bil som starter og går uten problemer og at det er forenelig med veteranbil, tviler jeg på.

Et par bilder for de som ikke gidder å trykke  på linker.

http://www.forum.vwacb.com/index.php?topic=7828.0

Image

Image

Image

Image
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by VW 181 »

Uff, dette er kjedelig.  :(  Trist at din opplevelse med en luftkjølt VW skulle bli slik.
Dette er jo generelt relativt greie biler å skru på og du har jo fått ordnet opp i problemene etter hvert, så jeg håpet at dette siste skulle ordne seg og.
Har du tenkt å bytte den mekaniske pumpen, og så se om den kommer seg? Hvis ja, kan du jo eventuelt vurdere å beholde bilen.
Det er jo alltid kjekt med nye medlemmer og biler her i klubben, og da er det jo greit at de blir værende og.  :)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Fikk en hyggelig og litt oppløftende melding i går, så vil prøve litt til før jeg gir opp. Skal skru ut av begge pumpene, så får heller noen kloke hoder si hva jeg ser etter. ;)
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by VW 181 »

Kjekt å høre!
Håper det klaffer.  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by hans »

De fleste går på noen fartshumper i starten av et veteranbil forhold men det går seg til :) 
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Så lenge bilen kommer seg over fartsdumpen, blir jeg fornøyd. ;)
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by VW 181 »

fiskelandslaget wrote: Så lenge bilen kommer seg over fartsdumpen, blir jeg fornøyd. ;)
Flott!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by djupevik »

Kjedelig når ting ikke virker, men det er billig med nye deler, "lett" å skru på og man har en klubb med mye kunnskap tilgjengelig! Alle må begynne et sted, så det her går nok helt fint uten at du trenger å være veteranentusiast! Så lenge det ikke haster og bilen står inne så er det jo ingen problem å skru litt når man har lyst :thup

I verste fall - Fiks de småfeilene du har og legg den ut på våren igjen så får du nok igjen pengene dine :thup
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Nye deler er bestilt og ekstra motivasjon er gravd fram. Prøver litt til. ;)
Stjernelada
Medlem
Medlem
Posts: 110
Joined: Sun Sep 16, 2012 6:39 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by Stjernelada »

fiskelandslaget wrote: Nye deler er bestilt og ekstra motivasjon er gravd fram. Prøver litt til. ;)
:thup
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by sveineka »

Det er bra! Og vist du trenger assistanse så gi en lyd her på forumet! Det er en nydelig bil du har, så det er bra at du vil beholde denne
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Motivasjonen er borte. Eller som det ble sagt når jeg hadde en motor som ikke vil gå skikkelig: "Det er ikke sikkert problemet sitter bak, men foran"..  ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=67638859
User avatar
fiskelandslaget
Medlem
Medlem
Posts: 112
Joined: Fri Apr 17, 2015 11:35 pm

Sv: -73 Type 3 Variant luftes for salg

Post by fiskelandslaget »

Ligger på finn.no allerede, ny pris er fikset før annonsen går ut på dato og sesongen er over.

Finn-kode: 67638859
Post Reply