Fiskelandslagets -73 Type 3 Variant
Posted: Mon Aug 10, 2015 10:22 pm
Endelig er det sommerferie for meg også og da er det på tide å få ut fingen og lage en egen tråd for Varianten.
Bilen ble kjøpt på impuls i april/mai, type usett, fra en kar på Facebook. Hentet i Stavanger og kom meg helskinnet hjem uten de største problemer. (Måtte ha hjelp fra en forbipasserende for å få opp panseret for å fylle bensin.)
De to største utfordringene med bilen, var en girspake som føltes som å stappe et armeringsjern ned i en vaskebøtte. Foring ble byttet etter ca en ukes arbeid fordelt ut på kveldene, men slik er det når en aldri har gjort det før. Det andre var at panserlåsen var i starten meget vanskelig å få opp før han til slutt ikke ville. Dette endte med en tremannsjobb og ørten trekiler før vi fikk kjempet det opp og fikset selve låsen.
Bilen fikk være med på litt forskjellig i starten. Vårmønstringen på Lagunen, Norsk Motordag på Koengen og Bug Out på Festplassen. Den vant faktisk en pris i sin klasse, tjoho!
Så kom den skumle hverdagen. Terrasse skulle bygges, og stakkars Varianten ble glemt. Når jeg først skulle lufte den litt, ble den såpass sur at den supte ut det siste som var i batteriet og det var dermed stopp. Fikk tak i et ekstra batteri og i det bilen kom til live igjen med startgass, sa det poff. (Tror jeg iallfall, mener det var et lite smell.) Ladelyset lyser i dashbordet og den vil ikke lade. Har fulgt oppskriften på vwnorge.no og slik jeg tolker det, er det enten løse kontakter eller ladereleet/regulatoren.
Status per i dag, er at jeg skal sjekke alle kontaktene og kablene. Som elektriker er det så fælt å se det elektriske i den bilen, at jeg må synge litt på Vinskvetten hver gang jeg skal feilsøke for å ikke å gå helt i kjelleren. Det neste blir vel å bestille følgende:
http://www.hotshop.as/index.php/nb/butikk/produkt/10203-regulator-68-12v
Så var det bilder da. Når man er vant til dagens sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat, føles bildeopplastingen på dette forumet som en reise til 1800-tallet. Med mindre det finnes en enklere metode enn hva jeg har forstått, ligger jeg ut litt linker foreløpig.
[img width=600 height=600]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=567597A9[/img]
[img width=330 height=600]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56412119[/img]
https://instagram.com/p/2q116vDjNf/?taken-by=fiskelandslaget
https://instagram.com/p/3l23waDjN6/?taken-by=fiskelandslaget
https://instagram.com/p/36q_JdjjBl/?taken-by=fiskelandslaget
Bilen ble kjøpt på impuls i april/mai, type usett, fra en kar på Facebook. Hentet i Stavanger og kom meg helskinnet hjem uten de største problemer. (Måtte ha hjelp fra en forbipasserende for å få opp panseret for å fylle bensin.)
De to største utfordringene med bilen, var en girspake som føltes som å stappe et armeringsjern ned i en vaskebøtte. Foring ble byttet etter ca en ukes arbeid fordelt ut på kveldene, men slik er det når en aldri har gjort det før. Det andre var at panserlåsen var i starten meget vanskelig å få opp før han til slutt ikke ville. Dette endte med en tremannsjobb og ørten trekiler før vi fikk kjempet det opp og fikset selve låsen.
Bilen fikk være med på litt forskjellig i starten. Vårmønstringen på Lagunen, Norsk Motordag på Koengen og Bug Out på Festplassen. Den vant faktisk en pris i sin klasse, tjoho!
Så kom den skumle hverdagen. Terrasse skulle bygges, og stakkars Varianten ble glemt. Når jeg først skulle lufte den litt, ble den såpass sur at den supte ut det siste som var i batteriet og det var dermed stopp. Fikk tak i et ekstra batteri og i det bilen kom til live igjen med startgass, sa det poff. (Tror jeg iallfall, mener det var et lite smell.) Ladelyset lyser i dashbordet og den vil ikke lade. Har fulgt oppskriften på vwnorge.no og slik jeg tolker det, er det enten løse kontakter eller ladereleet/regulatoren.
Status per i dag, er at jeg skal sjekke alle kontaktene og kablene. Som elektriker er det så fælt å se det elektriske i den bilen, at jeg må synge litt på Vinskvetten hver gang jeg skal feilsøke for å ikke å gå helt i kjelleren. Det neste blir vel å bestille følgende:
http://www.hotshop.as/index.php/nb/butikk/produkt/10203-regulator-68-12v
Så var det bilder da. Når man er vant til dagens sosiale medier som Facebook, Instagram og Snapchat, føles bildeopplastingen på dette forumet som en reise til 1800-tallet. Med mindre det finnes en enklere metode enn hva jeg har forstått, ligger jeg ut litt linker foreløpig.
[img width=600 height=600]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=567597A9[/img]
[img width=330 height=600]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56412119[/img]
https://instagram.com/p/2q116vDjNf/?taken-by=fiskelandslaget
https://instagram.com/p/3l23waDjN6/?taken-by=fiskelandslaget
https://instagram.com/p/36q_JdjjBl/?taken-by=fiskelandslaget