Sv: -69mod boble

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Post Reply
Lacer
Nybegynner
Nybegynner

-69mod boble

Post by Lacer »

Har en .69 boble som jeg har plukket fra hverandre. Meningen var at hver skrue skulle ut og alt plukkes fra hverandre. Men fant ut at siden dette er min første boble og at jeg har mye å lære om de enda tar jeg det litt rolig. Alt interiør er ute, skjermer er tatt av. Nå skal rusten sveises. Har bredda skjermer som blir satt på bak, overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer. Så bilen kommer til å bli ganske "clean" når den blir "ferdig". Målet er å fa den lakket før nyttår og klar til de første treffene til neste år. Bilder kommer etterhvert..
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Høres bra ut, legg ut bilder så snart du kan, vi er en nysgjerrig gjeng her, ser du... :)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

Lacer wrote: , overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer.
OBS! Dett kan/vil bli en skikkelig rustfelle, tenk deg godt om før du gjør det. ment som ett tips!
sleng ut noen bilder!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

69 er ein fin årgang det :)

Kom med the bilds!
TLF: 97419035
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

knurren/Jon T wrote:
Lacer wrote: , overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer.
OBS! Dett kan/vil bli en skikkelig rustfelle, tenk deg godt om før du gjør det. ment som ett tips!
sleng ut noen bilder!
Mange som har erfart dette på 80-90-tallet, ja. I så fall bør du tette godt hele veien med sikaflex før du skrur på skjermene, så det ikke kan komme fukt inn fra hjulbuen. Ingen 100% garanti, men det kan kanskje hjelpe. Bilder er alltid kjekt å se - lykke til!
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

I tillegg er vel heilsparkel dømt til å sprekke sidan du får vibrasjonar i skjermar og stigbrett.. Ikkje mange av 80-tallets "skjønnhetar" som framstår som rynkefrie i dag, gitt.
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Hvordan er bilen ellers da, lacer? Er det mye rust - kanaler, innerskjermer, bunn?
Lacer
Nybegynner
Nybegynner

Post by Lacer »

Bilen er i bra stand ellers. rusthull i venstre innerskjerm bak og nedre kanaler. Blir gjort skikkelig ja. Har en kamerat som er biloppretter og bygger opp biler som blir veldig bra. En av de beste bilbyggerene i norge etter min smak hvertfall. Får nok litt hjelp av han. Bilder kommer når jeg kommer meg opp i garasjen. Driver og pusser opp huset også så blir ikke tid til alt jeg vil....
Post Reply