Sv: -69mod boble
Moderator: Global moderator
-69mod boble
Har en .69 boble som jeg har plukket fra hverandre. Meningen var at hver skrue skulle ut og alt plukkes fra hverandre. Men fant ut at siden dette er min første boble og at jeg har mye å lære om de enda tar jeg det litt rolig. Alt interiør er ute, skjermer er tatt av. Nå skal rusten sveises. Har bredda skjermer som blir satt på bak, overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer. Så bilen kommer til å bli ganske "clean" når den blir "ferdig". Målet er å fa den lakket før nyttår og klar til de første treffene til neste år. Bilder kommer etterhvert..
Høres bra ut, legg ut bilder så snart du kan, vi er en nysgjerrig gjeng her, ser du... 

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
OBS! Dett kan/vil bli en skikkelig rustfelle, tenk deg godt om før du gjør det. ment som ett tips!Lacer wrote: , overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer.
sleng ut noen bilder!
Mange som har erfart dette på 80-90-tallet, ja. I så fall bør du tette godt hele veien med sikaflex før du skrur på skjermene, så det ikke kan komme fukt inn fra hjulbuen. Ingen 100% garanti, men det kan kanskje hjelpe. Bilder er alltid kjekt å se - lykke til!knurren/Jon T wrote:OBS! Dett kan/vil bli en skikkelig rustfelle, tenk deg godt om før du gjør det. ment som ett tips!Lacer wrote: , overgangen fra skjermer til karosseri blir sparklet inn. Stigbrettet blir også sparklet sammen med skjermer.
sleng ut noen bilder!
I tillegg er vel heilsparkel dømt til å sprekke sidan du får vibrasjonar i skjermar og stigbrett.. Ikkje mange av 80-tallets "skjønnhetar" som framstår som rynkefrie i dag, gitt.
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Hvordan er bilen ellers da, lacer? Er det mye rust - kanaler, innerskjermer, bunn?
Bilen er i bra stand ellers. rusthull i venstre innerskjerm bak og nedre kanaler. Blir gjort skikkelig ja. Har en kamerat som er biloppretter og bygger opp biler som blir veldig bra. En av de beste bilbyggerene i norge etter min smak hvertfall. Får nok litt hjelp av han. Bilder kommer når jeg kommer meg opp i garasjen. Driver og pusser opp huset også så blir ikke tid til alt jeg vil....