Litt på kanten av VW.
.......over mot, Porsche.
Min bror kjøpte en Porsche Targa -86 da han bodde i USA.
Da han flyttet til Norge tok han bilen med seg. Det er klart. Det er en perle.
Problemet er at han ikke får skilter på, da det ikke er påbudt med parklys "over there".
Er det noen som har noen forslag til hvordan han kan løse dette?
Reflektorskifte?
Passer Porche/boble overens?
Må alt elektrisk legges opp på nytt?
Han ville vente med skilter til 2016. (Veteran). Da hadde jo han fått skilter på uten parklys, hadde han ikke?
...men ble fortalt at da fikk han ikke bruke bilen mer enn 6000 km.
Noe med full bruksrett?
Er ikke det forsikringen som bestemmer?
Jeg hadde jo utvidet km på min -68 boble.
Håper noen kan hjelpe.
:-)
Litt på kanten.
Moderator: Global moderator
Litt på kanten.
Last edited by T.Dahle on Fri Mar 06, 2015 11:29 am, edited 1 time in total.
- 1970, VW 1300 (solgt)
- 1968, VW 1300 prosjekt
- 1968, VW 1300 prosjekt
Sv: Litt på kanten.
Hei 
Du kan prøve å sende mail til verksmesteren hos oss på mail: tony@ferdinand-service.no.
Eller ringe han på 92499895.
Vi driver mye med Porsche, så mulig han vet hva man kan gjøre for å få ordnet dette.
Mvh Espen.

Du kan prøve å sende mail til verksmesteren hos oss på mail: tony@ferdinand-service.no.
Eller ringe han på 92499895.
Vi driver mye med Porsche, så mulig han vet hva man kan gjøre for å få ordnet dette.
Mvh Espen.
Tlf:: 48606876
Ang forsikring kan man forsikre bilen som vanlig bil, og da bestemmer man jo hvor mange km man vil ha selv 

Tusen takk Espen.
Min bror ringer ham straks.
Jeg trodde at en veteran bil fikk skilter uansett dersom den var i orginal stand (som da den var ny).
Da tenker jeg på slike ting som mangel på nakkestøtter, ingen blinklys, hvite blinklys osv.
Han fikk beskjed om at biler produsert f.eks etter 1970 kunne ikke ha hvite blinklys uansett hva !!
..kan det være rett?
Hva om det ikke eksisterer orange blinklys som til min brors bil. Den har amerikansk støtfanger som er anderledes enn den europeiske hvor orange blinklys ikke passer inn i hullet.
(Og han har null parklys).
Takk for hjelp.
Jeg trodde at en veteran bil fikk skilter uansett dersom den var i orginal stand (som da den var ny).
Da tenker jeg på slike ting som mangel på nakkestøtter, ingen blinklys, hvite blinklys osv.
Han fikk beskjed om at biler produsert f.eks etter 1970 kunne ikke ha hvite blinklys uansett hva !!
..kan det være rett?
Hva om det ikke eksisterer orange blinklys som til min brors bil. Den har amerikansk støtfanger som er anderledes enn den europeiske hvor orange blinklys ikke passer inn i hullet.
Takk for hjelp.
- 1970, VW 1300 (solgt)
- 1968, VW 1300 prosjekt
- 1968, VW 1300 prosjekt
Hvis han har hvite blinklys, byttes bare pæren med en oransje pære. 

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
KanonT.Dahle wrote: Tusen takk Espen.
..kan det være rett?
Takk for hjelp.

Håper han får svarene han er ute etter.
Beklager at jeg var så difus VW 181. Min bror har ikke hvite blinklys, det var bare et eksempel.
Han har bil uten park lys.
Truls.
Han har bil uten park lys.
Truls.

- 1970, VW 1300 (solgt)
- 1968, VW 1300 prosjekt
- 1968, VW 1300 prosjekt
Det holder å montere noe enkelt. Lamper kan monteres på støtfangeren. Hent strøm fra park kretsen som er godt nok til visning.
Og fjerner du lyktene etter visning får du kun 1"er feil ved en EU kontroll.
Og fjerner du lyktene etter visning får du kun 1"er feil ved en EU kontroll.