Page 1 of 1

Sandblåsing og lakkering av understell

Posted: Tue Dec 09, 2014 5:19 pm
by Kjetil Helgesen
Heisann

Tidligere eier har funnet ut at det var en god ide å klesse tectyl direkte på fabrikkgrunnet panel....samt lakkere rett oppå fabrikkgrunnete skjermer....trenger eg si mer.

Det eg lurte på e då:

E det nåkken som vet kor det kan lønne seg å få sandblåst og lakkert understellet på boblen min? Har fått et tips om Fix-bil på Nesttun, men tenkte å forhøre litt på pris.

Dette skal aldri bli nåkken show bil, men eg må få stoppet den helsikes rusten.
Skal for øvrig aldri se vinterveier igjen så lenge eg eier an, så har ikkje lyst å tectylere.

Tips mottas med takk:-)

Sv: Sandblåsing og lakkering av understell

Posted: Tue Dec 09, 2014 7:50 pm
by erika
Snakk med Brensdal på Askøy 91148843

Han kommer til å fortelle deg om sin egen folkevogn og hvor fint det går å blåse skjermene til en folkevogn. Dette er ikke riktig. De strekker seg av "bankingen" til sanden - spesielt bakskjermene kommer ut av fasong.

Anbefaler:
- Skrap bort tektylen før blåsing, ellers må de blåse med høyere trykk enn nødvendig
- Understell går bra å blåse men vær forsiktig med skjermer. Fremskjermer har gått greit hos meg.
- Dersom du skal blåse bilen under ville jeg tatt ut motoren også, og surret girkassen inn med plast og gaffa. Da kommer de bedre til og får blåst over girkassen bak, innerskjermer osv.
- Be dem sinke (de har god 2K sink) og male/lakke under. Skjermene må du prime og lakke selv.

Sv: Sandblåsing og lakkering av understell

Posted: Wed Dec 10, 2014 12:19 am
by Tistlo
erika wrote: Skjermene må du prime og lakke selv.
å? dei har grunna alle skjermane eg har hatt ut for behandling.

Sv: Sandblåsing og lakkering av understell

Posted: Wed Dec 10, 2014 8:44 pm
by erika
Ja, men 2K sinkgrunning er for grov til å lakke rett oppå. Den er helt ru. Må legge primer over denne, slipe og lakke dersom du ikke skal ha en lakkering som ser ut som sandpapir.

Sv: Sandblåsing og lakkering av understell

Posted: Wed Dec 10, 2014 10:30 pm
by Kjetil Helgesen
Takker for innspill