"Haster" Lysrele svikter

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
EspenB
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 11
Joined: Sun May 04, 2014 7:37 am

"Haster" Lysrele svikter

Post by EspenB »

Hei, jeg har et haste problem. Gikk over bilen i dag og skulle sjekke at alt av lys var ok, og slo på fjernlysene, og siden har de stått på.
Får ikke slått de av ved hjelp av dimmebryteren, kun ved å slå av på hovedbryteren.
Bilen er bygget om til 12v, men ser ut til at releet et 6v. Er helt hjelpeløs på det elektriske, så håper noen har et tips, deler evt kan gi en hånd, gjerne mot betaling
Bilen er en 66 T-1
Last edited by EspenB on Tue Aug 05, 2014 8:33 pm, edited 1 time in total.
66' Rød T1
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: "Haster" Lysrele svikter

Post by Tistlo »

prøv å klask til releet. kan ha hengt seg opp. sjekk og at jordingen er bra. men om alt anna er 12v og releet 6v so kan da vera ein god ide å skifta da ut ja. kan ta med rele til bergen idag vist ikkje nokon andre har..
TLF: 97419035
EspenB
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 11
Joined: Sun May 04, 2014 7:37 am

Sv: "Haster" Lysrele svikter

Post by EspenB »

Hadde du kunne ta med et hadde det vært helt knall. Da kan jeg komme ut på Breistein å hente det. Har prøvd å kakke det uten hell. Har og prøvd å laske det for å høre om det er liv, for å utelukke bryteren uten at det hjalp

Kunne du foresten tatt med det lille lokket som skal være nede i reservehjulsbrønnen som du nevnte tidligere du hadde liggende? :)
Last edited by EspenB on Wed Aug 06, 2014 3:38 pm, edited 1 time in total.
66' Rød T1
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: "Haster" Lysrele svikter

Post by Tistlo »

fakk! gløymte deg heilt eg :-[

men kan trulig få til noko rett øve helge. er da loket som er på frontplata eller bak i brønnen du meinar? har ivertfall sistnevnte
TLF: 97419035
EspenB
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 11
Joined: Sun May 04, 2014 7:37 am

Sv: "Haster" Lysrele svikter

Post by EspenB »

Det ordnet seg :)
66' Rød T1
Post Reply