Mister spenning på coil ved oppstart!

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
Skines
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 7
Joined: Sun May 08, 2011 6:54 pm

Mister spenning på coil ved oppstart!

Post by Skines »

Hei!
Har problemer med å få igang min 1600 igjen. Har kjøpt meg ny coil, tenningskabler og fordeler men ser det at jeg mister spenningen til coil idet jeg vrir om for å starte. Får 12volt på coil bare jeg tar på tenningen. Kan det ha noe med switchen å gjøre? Tar imot alle tips og triks  :)

Lurer også på om det er forsvarlig å ta en pluss kabel ifra coilen til bensinpumpen eller om dette vil overbelaste kursen.
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Mister spenning på coil ved oppstart!

Post by Tistlo »

forsvinner den til null eller synker den ned litt? går starmotoren som normalt? startmotoren sluker i seg masse straum, og endå meir vist den ikkje slår inn skikkelig eller går treigt rundt. legger du i tilleg på eit svakt batteri og dårlig jordingsforbindelsar til batteri og mellom gir og chassis so kan du garantera eit heftigt spenningsfall, som vil kunne stjela støyten til coilen
ikkje ta straum til coilen for å driva bensinpumpa. hent heller frå ein ny kurs med sikring og 15straum.
ps: ingen grunn til å bruka el. pumpa på ein orginalmotor..mykje bedre med orginal mekanisk
TLF: 97419035
Skines
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 7
Joined: Sun May 08, 2011 6:54 pm

Sv: Mister spenning på coil ved oppstart!

Post by Skines »

Den forsvinner helt. Hadde problemer med at startmotoren ikke slo inn, men fant en dårlig skjøt på kabelen til startmotoren å nå går den rundt som en klokke.
Ska se om eg kan bytte batteri og lage en bedre jording ifra batteriet til karosseri.
Post Reply