2 liter bussmotor

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 491
Joined: Tue Nov 01, 2011 5:04 pm

2 liter bussmotor

Post by OldBug »

Må stille et spørsmål som sikkert er spurt 1000 ganger før...

Type4 motor på budsjett :D

Har lest litt rundt, for å finne ut litt om dette emnet. På vwnorge er det noen tråder jeg har funnet, men de preges som oftest av diskusjoner om type1 eller type4 er best. Andre er ofte noen som skal sette sammen noe stort, av mange dyre deler!

Jeg tenker mer på en ganske standard motor i første omgang, ikke et racebygg...

Hvis man har en 80mod motor stående og har kjøling og eksos i orden hva mangler da?
215mm svinghjul o, s, v?
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: 2 liter bussmotor

Post by hans »

så lenge det passer i kassa så kjør på . Type 4 er mye mer solid. Skjønner egentlig ikke hvorfor vi bruker hauger med penger på T1. Plukk det fra hverandre og sammenlign - skremmende hvor mye mer solid type4 er =)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Race-buggy
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 55
Joined: Thu Oct 01, 2009 11:23 pm
Location: Sørlandet

Sv: 2 liter bussmotor

Post by Race-buggy »

jeg skrivet litt om Type 4 motor i denne tråden.

http://www.forum.vwacb.com/http://VWACB Forum/phpBB3/viewtopic.php?p=313909#p313909
Post Reply