Låning av verktøy

Klubblokalet/Verkstedet

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Låning av verktøy

Post by Solan »

Hei alle brukere av mekkelokalet på Breistein (BBH)

Jeg har mekkeplassen til venstre for løftebukken på Breistein. Jeg har en del verktøy, og det er stort sett ok å låne ut dette, men jeg har etterhvert flere ganger opplevd at ting ikke kommer tilbake. Av og til hender det også at den som har lånt det har lagt det tilbake, men på et helt annet sted. Da er det altså jeg som må bruke tid på å leite etter mitt eget verktøy... Noen ganger har jeg også måttet leite på andres mekkeplass, eller i kriker og kroker rundt om i lokalet for å prøve å finne mitt eget verktøy, noe jeg ikke syns er hverken gøy eller fint tidsfordriv.

Som de fleste kanskje skjønner, så er dette mildt sagt irriterende.

Jeg kan låne ut verktøy, men under følgende forutsetninger:
- Hvis du ikke kjenner meg, så spør du meg når jeg er tilstede om å låne ting
- Hvis du kjenner meg, så kan du låne ting selv om jeg ikke er tilstede, mot at:
          A) det legges tilbake på plass når du er ferdig med det (seinest før du går fra lokalet)
          og
          B) hvis du ikke er sikker på hvor det skal ligge, legger det på toppen av min verktøyvogn.
          og
          C) hvis du ødelegger noe, erstatter det med samme verktøy.

Når det gjelder reservedeler osv. vil jeg selvsagt ikke at noen skal forsyne seg med dette uten å ha ringt og spurt meg først, og fått lov. Jeg syns heller ikke det er kjekt hvis folk går rundt på min mekkeplass for å finne ut hva jeg har liggende av deler og utstyr!

Jeg regner med at andre folk på mekkelokalet føler det på samme måte?

Jeg håper på forståelse for dette, slik at trivselen på mekkelokalet på Breistein kan holdes på et høyt nivå.

Mvh Svein
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Låning av verktøy

Post by djupevik »

Kunne ikke blitt mer enig Svein!
Man skal ikke måtte gå rundt å lete etter eget verktøy uten at det er gjort avtale om bruk over lengre tid.
Så lenge noe blir lånt og lagt tilbake før man forlater BBH så vil eieren av verktøyet ikke merke det heller :-)

Jeg har lånt verktøy av deg tidligere og det er til stor hjelp om man står fast i mekkeprosessen.
Om jeg mangler et verktøy prøver jeg å kjøpe det selv til neste gang jeg skal ut å mekke istedenfor å låne, med mindre det er noe svindyrt som ikke brukes så ofte.

Problemet er ikke utlån, men at ting forvinner og blir rotet/glemt bort.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Post Reply