Page 1 of 1
Sv: Okrasa Motor
Posted: Thu Aug 15, 2013 12:04 am
by djupevik
Gratulerer! Ser og høres helt konge ut. Nå trenger du bare finne ut hvilken bil du skal ha den i!
Du må skrive litt mer om hvordan du bygget den
Og versågod for lånet!

Sv: Okrasa Motor
Posted: Thu Aug 15, 2013 9:18 am
by Alex.K

Gratulerer

Sv: Okrasa Motor
Posted: Thu Aug 15, 2013 10:00 am
by Solan
Du må kjøre den i benk/dyno, så vi får vite antall HK! Eller vi kan høre med Håkon om antall DHK (DallandHesteKrefter)?
Sv: Okrasa Motor
Posted: Thu Aug 15, 2013 11:04 am
by Dalland
Sorry Svein men det blir vanskelig å måle DHK på denne dessverre da det er for mange eksosrør.
DHK måles på den urgamle og trygge måten ved å ruse motoren til 6500 rpm og legge handa forran eksosrører for så å prøve å holde igjen.
Ved hjelp av enkle formler for kraft ganger arm og trykk så kan vi fint beregne effekten og siden ved avlesing på handflaten avgjøre blandingsforholdet.

Sv: Okrasa Motor
Posted: Thu Aug 15, 2013 11:26 am
by Solan
Dalland wrote:
Sorry Svein men det blir vanskelig å måle DHK på denne dessverre da det er for mange eksosrør.
DHK måles på den urgamle og trygge måten ved å ruse motoren til 6500 rpm og legge handa forran eksosrører for så å prøve å holde igjen.
Ved hjelp av enkle formler for kraft ganger arm og trykk så kan vi fint beregne effekten og siden ved avlesing på handflaten avgjøre blandingsforholdet.
Genialt.
Sv: Okrasa Motor
Posted: Fri Aug 16, 2013 2:53 pm
by Sander
Vil ha slik...eller Abarth eksos. Veit du kven som forhandlar...og er det stor forskjell?
Sv: Okrasa Motor
Posted: Tue Sep 03, 2013 9:06 pm
by tmatre
LIKER!
