Låve-bobla
Posted: Fri Jul 19, 2013 3:27 pm
Hei - en kjapp presentasjon av det nye medlemmet i klubben...
VW 1200 1960 modell hentet i Telemark i slutten av juni, stått på låve de siste 15 årene. Forrige eier kjøpte bilen i deler på midten av 90 tallet, fikk satt den sammen og kjørte med den fram til 98 før den ble parkert godt inn i innlandet i Telemark. Informasjon om bilen før det har jeg dessverre ikke…
[attachment=1]
[attachment=2]
Endelig fram i glansen ! Var en sann utfordring å få ned bilen fra låven når en ikke ville bruke bremsene, det første en møtte var en 90 graders sving...
[attachment=3]
Klar for avmarsj...
[attachment=4]
Fiksing av bremser, sylinder og slanger før påfølgende EU-kontroll (gikk igjennom med null (!) feil) . 34 HK vs 450 HK
Bilen er så og si rustfri, motoren går (nesten) som ei klokke etter at en fikk ruset ut litt rusk fra systemet. Lakken bærer dog preg over at lakkeringen er gjort i en privat garasje dypt inn skogene i Telemark, men regner med at en runde detailing med Makita ‘n vil få den akseptabel presentabel
Planer framover:
- skifte interiør ( nytt setetrekk, panel og taktrekk er bestilt fra WofsburgWest )
- sandblåse orginalfelgene, lakkere og få de på
- skifte speedometervaier
- lakkere i bagasjerom og få satt inn ny papp
- få fatt i fjær til motorlokk ( noen som har en slik liggendes å slenge til en 60 modell så kjøper jeg gjerne !)
- grundig detailing av lakk og krom
- ut å vise seg fram
VW 1200 1960 modell hentet i Telemark i slutten av juni, stått på låve de siste 15 årene. Forrige eier kjøpte bilen i deler på midten av 90 tallet, fikk satt den sammen og kjørte med den fram til 98 før den ble parkert godt inn i innlandet i Telemark. Informasjon om bilen før det har jeg dessverre ikke…
[attachment=1]
[attachment=2]
Endelig fram i glansen ! Var en sann utfordring å få ned bilen fra låven når en ikke ville bruke bremsene, det første en møtte var en 90 graders sving...
[attachment=3]
Klar for avmarsj...
[attachment=4]
Fiksing av bremser, sylinder og slanger før påfølgende EU-kontroll (gikk igjennom med null (!) feil) . 34 HK vs 450 HK
Bilen er så og si rustfri, motoren går (nesten) som ei klokke etter at en fikk ruset ut litt rusk fra systemet. Lakken bærer dog preg over at lakkeringen er gjort i en privat garasje dypt inn skogene i Telemark, men regner med at en runde detailing med Makita ‘n vil få den akseptabel presentabel
Planer framover:
- skifte interiør ( nytt setetrekk, panel og taktrekk er bestilt fra WofsburgWest )
- sandblåse orginalfelgene, lakkere og få de på
- skifte speedometervaier
- lakkere i bagasjerom og få satt inn ny papp
- få fatt i fjær til motorlokk ( noen som har en slik liggendes å slenge til en 60 modell så kjøper jeg gjerne !)
- grundig detailing av lakk og krom
- ut å vise seg fram