Treng ein Motor

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
Lennart
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 25
Joined: Thu Jun 14, 2012 11:16 pm
Location: Fusa

Treng ein Motor

Post by Lennart »

Etter masse frem og tilbake, kunne BT godkjenne en efektmåling utført hos BO Racing på Askøy....  Tok derfor kontakt med BO for p få dette gjort.. Bare å komme med bilen, så skulle han hjelpe....  Avtalte dag jeg skulle komme med den, og leide henger og droivei..  Da jeg kom ut dit. Sa han at det var ikke sikkert han kunne gjøre det likevell, han måtte se omhan hadde adaptere som passet,,,, Litt slukøret dro jeg hjem igjenn uten bilen, med lovnad om at dette skulle ordnes,,,  var ikke kommet lengre enn i n til sentrum, da han ringte og sa at han ikke hadde adaptere, og ommuligens jeg hadde noen...... .???  Bestemte meg for å reise tilbae, for å prate med han, og ta bilen med hjem..  Da jeg kom dit igjenn, beklaget han, men sa han skulle gjøre hva han kunne...  Jeg sa somvar at jeg måtte reise på utenlans oppdrag i jobb samenheng,ogble borte i 4 uker..  "Ingen problemer, jeg skal se hva jeg kan fåtil, bilen står trygt her". Før jeg dro derfra spurte jeg hva dette ville koste, da kom sjokk nr.1 5000,- var det han skulle ha for et slikt sertifikat jeg kunne vise BT....  jeg lukket øyne og ører og dro derfra,,,  Etter 1,5 uker på jobb, ringte jeg for å høre hvordan det gikk, det var da jeg fikk sjokk nr.2 " hvis jeg skal kunne gjøre dette, må jeg kjøpe et sett med adaptere, de koster 2-3-4000kr og de må DU betale, i tilleg til de 5000kr det koster for testen" var det han sa til meg.. Skal ikke gjengi tanker og ord som ble sagt inne på mitt kontor etter den telefon samtalen der, men noen efektmålings test fra han, blir ikke jeg å gjøre....
Tok deretter kontakt med Polly, og han skulle kontakte BT og høre med de, hvorfor han "plutselig" ikke fikk godkjent efektmåling hos de lengre.....
Så den som i dag IGJENN måtte leie tilhenger og reise til Askøy å hente bilen igjenn, like lite godkjent som for 4 uker siden, det var meg,,,    Så nå må jeg vente og høre hva Polly får til, eller låne/ kjøpe meg en orginal, komplett 1500 motor..  Noen som har, eller vet om en heg kan kjøpe/låne ?  Har en stående som jeg kjøpte hos Tiistlo, men den er litt for mye å gjøre med, og tiden strekker ikke til...
Så håper på enten Polly, eller noen her kan hjelpe....
1967 Karmann Ghia Cab
User avatar
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 594
Joined: Wed Jun 16, 2010 8:55 pm
Location: Ålesund

Sv: Treng ein Motor

Post by Nordtveit »

Skrotnisse på vwnorge (fra Ålesund) hadde ståendes en bra 1500 motor for en stund siden. Denne var da for salg vet jeg. Han pleier vere behjelpelig med frakt, og det skulle vel ikke vere umulig å få denne med hurtigruten nedover. Og du hadde postet denne en dag og to før så kunne jeg tatt den med, da jeg kom fra Ålesund til Fusa idag... :o menmen..
Men usikker på om han har den enda, men du kan jo høre.
-Eivind
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." ;)
User avatar
Lennart
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 25
Joined: Thu Jun 14, 2012 11:16 pm
Location: Fusa

Sv: Treng ein Motor

Post by Lennart »

Takker for tips Nordtveit,  moter er allerede annkommen byn,  E du frå Nordtveit i Fusa kansje ? Kan jo rett å slettvera eg kjenne deg..
Henta den heim i dag, bytting av motor i løpet av helgo, og ein tur til BT i neste veka, so no nerma da seg stygge,igt skilter på....  ;D
1967 Karmann Ghia Cab
User avatar
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 594
Joined: Wed Jun 16, 2010 8:55 pm
Location: Ålesund

Sv: Treng ein Motor

Post by Nordtveit »

Født og oppvokst ja :) og på ferie her no.. Flytta til Ålesund for 3 år siden.. Men flott du fikk tak i motor  :thup lykke til med monter g og godkjenning..
-Eivind
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." ;)
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: Treng ein Motor

Post by FrøkenBruland »

Hadde en Audi en gang som jeg leverte inn i Øystese, til et sånt tuningfirma. De har knallbra rykte på seg (hadde det i hvert fall den gangen- er jo ikke sikkert de er der enda)
Børge er bare å styre unna med mindre du er glad i å gi vekk penger! Den mannen er altfor glad i peeng! :P
Post Reply