Min 1303 73`Avart`n
Moderators: Global moderator, Global moderator
Min 1303 73`Avart`n
Ny bil i bakgården!
Jeg har som mange har fått med seg overtatt den blå til håkon!
[attachment=1]
bilen er god rustmessig (tror vi)
Foreløpig har jeg montert nye hovedlys, coilovers framme, senket 6cm bak, byttet alt av bremser og nye felger og dekk!
Har også byttet svits og dørhåndtak da bilen ble forsøkt kidnappet etter 3 dager i mitt eie!
[attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6]
Må gjøre noe med interiøret, har også liggende nye endeledd,foringer,bremserør og div...
Jeg har som mange har fått med seg overtatt den blå til håkon!
[attachment=1]
bilen er god rustmessig (tror vi)
Foreløpig har jeg montert nye hovedlys, coilovers framme, senket 6cm bak, byttet alt av bremser og nye felger og dekk!
Har også byttet svits og dørhåndtak da bilen ble forsøkt kidnappet etter 3 dager i mitt eie!
[attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6]
Må gjøre noe med interiøret, har også liggende nye endeledd,foringer,bremserør og div...
- Attachments
-
- 942187_553950104655376_2042240305_n.jpg (94.41 KiB) Viewed 843 times
-
- 3 (3).jpg (160.25 KiB) Viewed 841 times
-
- 1.jpg (139.29 KiB) Viewed 833 times
-
- 3.jpg (125.77 KiB) Viewed 817 times
-
- 4.jpg (154.12 KiB) Viewed 844 times
-
- basttard 121.jpg (167.67 KiB) Viewed 825 times
Last edited by OldBug on Tue May 20, 2014 1:16 am, edited 1 time in total.
Sv: Mi 1303 73`
Felger og senk gjorde susen! :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: Min 1303 73`
Grattis! Nå må du ikke plukke for mye før sesongen er over!
Planer for den andre?
Planer for den andre?
Last edited by Solan on Thu Jun 06, 2013 1:33 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Sv: Min 1303 73`
Hehe nei den feilen har jeg gjort nok!!!
ja den andre er snart i partikler! understell og alt løst fra bunnen skal til sandblåsning nå. Så skal topp og bunn i neste omgang! Etter det er det noen paneler som må byttes og litt knask.
Har ordnet motor men klarer ikke bestemme meg for hvilken bil den skal inn i!! Alt skal byttes omtrent, pakninger, glass osv
Skal ta overflaterusten på den nye, litt sånn foreløpig løsning, kaansje rullemale den for nå!
ja den andre er snart i partikler! understell og alt løst fra bunnen skal til sandblåsning nå. Så skal topp og bunn i neste omgang! Etter det er det noen paneler som må byttes og litt knask.
Har ordnet motor men klarer ikke bestemme meg for hvilken bil den skal inn i!! Alt skal byttes omtrent, pakninger, glass osv
Skal ta overflaterusten på den nye, litt sånn foreløpig løsning, kaansje rullemale den for nå!
Sv: Min 1303 73`
byttet til hvilken boltsirkel ? så bra ut lavere mot bakken
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Min 1303 73`
Takk takk. boltsirkel er nå 5x100
Skule helst hatt den litt lavere, men slik den er nå fungerer den fint med passasjerer også!
Skule helst hatt den litt lavere, men slik den er nå fungerer den fint med passasjerer også!
Sv: Min 1303 73`
AHA!, Det var deg ja! Kjørte forbi deg ved sund senteret:) isje ute i tælavågen:P Stilig Blå boble du har! Me like!
Sv: Min 1303 73`
Hehe ja var nok sund ja! Takktakk!
Sv: Min 1303 73`
Har lenge irritert meg over superslapp giring, denne bilen og den forrige var helt like! Må flytte hånden en halvmeter for å ta den fra 1 til 2 gir!
har kikket litt og vurdert å anskaffe en gene berg shifter og det blir nok det jeg gjør med tiden også!
Men etter mye grubling på temaet prøvde jeg å modifisere den girstangen jeg hadde og det virket helt fortreffelig! Jeg tør å påstå at dette kan kalles shortshift!
Fremgangsmåten jeg brukte var het ukjent for meg når jeg begynte, tenkte det var verdt et forsøk...
Men nå etter å ha snakket med en kompis i usa viser det seg at dette har nesten vært gjort før, ved å bruke girbase fra en buss og kutte ned stangen!?
Forskjellen er iallefall utrolig!
Dette gjorde jeg!
Begynte med et stk girstang!
[attachment=1]
Kappet i stykker basen og rotet frem et rør i samme dimensjon som nederse del mot festeplaten, kappet denne og skråslipte alle kanter for sveisig!
[attachment=2]
Slik som dette sveiste jeg det sammen igjen, la alle sveisene på innsiden for syns skyld! Sveiste også inn en kant nesten helt oppe i røret så fjøren har noe å ligge i spenn mot!
[attachment=3]
Så kappet jeg selve girstangen og sveiste inn et stykke stål tilsvarende lengden på rørstussen jeg brukte på basen!
[attachment=4][attachment=5]
Resultatet ble dette!!
[attachment=6]
Har da flyttet selve vippepunktet høyere opp mot hånden, stangen under blir lengre utvekslingen igjennom vippepunktet blir helt annerledes! SUKSESS!!
Her er en liten video med hvordan det ble, giringen føles enda kortere under kjøring!
har kikket litt og vurdert å anskaffe en gene berg shifter og det blir nok det jeg gjør med tiden også!
Men etter mye grubling på temaet prøvde jeg å modifisere den girstangen jeg hadde og det virket helt fortreffelig! Jeg tør å påstå at dette kan kalles shortshift!
Fremgangsmåten jeg brukte var het ukjent for meg når jeg begynte, tenkte det var verdt et forsøk...
Men nå etter å ha snakket med en kompis i usa viser det seg at dette har nesten vært gjort før, ved å bruke girbase fra en buss og kutte ned stangen!?
Forskjellen er iallefall utrolig!
Dette gjorde jeg!
Begynte med et stk girstang!
[attachment=1]
Kappet i stykker basen og rotet frem et rør i samme dimensjon som nederse del mot festeplaten, kappet denne og skråslipte alle kanter for sveisig!
[attachment=2]
Slik som dette sveiste jeg det sammen igjen, la alle sveisene på innsiden for syns skyld! Sveiste også inn en kant nesten helt oppe i røret så fjøren har noe å ligge i spenn mot!
[attachment=3]
Så kappet jeg selve girstangen og sveiste inn et stykke stål tilsvarende lengden på rørstussen jeg brukte på basen!
[attachment=4][attachment=5]
Resultatet ble dette!!
[attachment=6]
Har da flyttet selve vippepunktet høyere opp mot hånden, stangen under blir lengre utvekslingen igjennom vippepunktet blir helt annerledes! SUKSESS!!
Her er en liten video med hvordan det ble, giringen føles enda kortere under kjøring!
- Attachments
-
- 20130607_103547.jpg (238.87 KiB) Viewed 759 times
-
- 20130607_110053.jpg (250.21 KiB) Viewed 764 times
-
- 20130607_110150.jpg (214.74 KiB) Viewed 761 times
-
- 20130607_112654.jpg (233.78 KiB) Viewed 759 times
-
- 20130607_122237.jpg (226.46 KiB) Viewed 774 times
-
- 20130607_142253.jpg (112.51 KiB) Viewed 743 times
Sv: Min 1303 73`
Ser ut som om dette ble veldig bra!
Fint med gode ideer, og at du prøver dem ut.
Men jeg lurer på om du kanskje ville oppnådd mye det samme med et short-shift-kit?
Fint med gode ideer, og at du prøver dem ut.
Men jeg lurer på om du kanskje ville oppnådd mye det samme med et short-shift-kit?
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Sv: Min 1303 73`
Hehe kan godt hende jeg hadde det ja
Men men.. visste ikke det fantes short shift kit engang Har bare sett gene-berg shifteren!
Men men.. visste ikke det fantes short shift kit engang Har bare sett gene-berg shifteren!
Sv: Min 1303 73`
Fikk montert teppe som lå i en haug og skjært til gummimatter også! [attachment=1]
- Attachments
-
- 20130606_182639.jpg (183.53 KiB) Viewed 756 times
Sv: Min 1303 73`
Da så! Ikke lett å vite alt heller..OldBug wrote: Hehe kan godt hende jeg hadde det ja
Men men.. visste ikke det fantes short shift kit engang Har bare sett gene-berg shifteren!
Har et slikt kit i 181en, med 40% reduksjon, og mener at jeg har omtrent like korte steg i kassen min.
Du kan sjekke det ut på søndag.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"