Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderators: Global moderator, Global moderator

Viljar
Medlem
Medlem
Posts: 121
Joined: Sun Mar 22, 2009 1:59 am
Contact:

Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.

Post by Viljar »

Syns å huska at det var lite igjen på opp.
Hadde den først heilt nede, men kom ikkje så langt, tok i skjermane. ;D
56 type 1
69 type 2 høytak
87 type 2 buss
87 type 2 bardisk
89 type 2 syncrobuss
www.t3-society.de
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.

Post by StarBugs Geir »

Det er litt rart at CSP leverer dette med godkjenning, om det faktisk ikke kan brukes på det laveste. Står det noe krav til dekkdimensjon og innpress på hjul i godkjenningspapirene? Synes dette er litt interessant etter problemene vi hadde med Tuv-godkjent sett til 03 fra Kerscher, som heller ikke kunne brukes som tenkt. (Der var jeg helt enig med BT forøvrig)

Geir
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Viljar
Medlem
Medlem
Posts: 121
Joined: Sun Mar 22, 2009 1:59 am
Contact:

Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.

Post by Viljar »

Har ikke papirene tilgjengelig her nå, men mener det sto noe. Er ikke helt stø i tysk, men det står noe om ca 100mm senk i CSP katalogen.
Hva var problemet med Kerscher?
56 type 1
69 type 2 høytak
87 type 2 buss
87 type 2 bardisk
89 type 2 syncrobuss
www.t3-society.de
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Godkjenne senking på 61" Type 1 med Puma, erfaringer ønskes.

Post by StarBugs Geir »

Problemet var at ved senking, og LANGT fra bunnjustering, så traff styrestaget armen som går ut til spindelen. Det kan ha vært en jalla/hybrid-løsning med noe deler fra >74 og noe fra 74 men det var med papirer, og andre har hatt samme problem. Dette er jo et helt annet fjæringssystem, men problemstillingen blir den samme.

Uansett mener jeg det er uholdbart å levere godkjenningspapirer på noe som ikke kan brukes i hele justeringsområdet. Da er det ikke rart BT lager egne tolkninger/regler. :-\
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Post Reply