Page 2 of 3

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Mon Mar 18, 2013 10:24 pm
by sveineka
Image

Uploaded with ImageShack.us

Karroseriet havner sikker til sandblåsing av hjulbuer og kanaler, vist han påtar seg arbeidet goodgutten på Askøy
Image

Uploaded with ImageShack.us

Flere bilder i bunn av tråden

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Tue Mar 19, 2013 12:53 am
by Tistlo
Vist du legg ut oppdateringane i nye innlegg e da mykje lettare å følga prosjektet! oppdaga fyst no at du har dreve å oppdatert inlegg nr 1:)

ellers ser da VELDIG bra ut! :thup :thup

vert mykje bobleblåsing på askøy etterkvart ;D

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Thu Mar 21, 2013 10:48 pm
by sveineka
20-21/3-13
Da er det blitt gjort litt til i dag og i går, girkassa er rengjort og stæsja opp med litt lakk, de nye drivakslene er monter sammen, sikkert ikke smart når den skal monteres på bobla, men om man monterer på girkassa eller på stubakslingen må vel være det samme.....
Hjul-lagrene komm i dag og er montert i bærebrua, men har selvfølgelig klart å rote vekk ytre foring til hjullageret på bakakselen. En bærebru er montert.
Fjærbensfestene er rengjort og pyntet på, skal disse lagrene smøres opp på noen måte?? og eventuelt hvordan??

Det er i dag også laget telt rundt karosseriet, så nå kan det sandblåses og slipes forhåpentlig uten å støve ned absolutt alt i garasjen.

men nå nærmer det seg påskefri.....

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Fri Apr 19, 2013 2:48 pm
by sveineka
Er det noen som vet om det er forskjell på lengden på giroverføringen fra en 1302 til 1303? da jeg fikk på plass girkassa ble overførings-staget skubbet så langt frem at det ikke var muligt å få på plass girstanga....  >:(

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Fri Apr 19, 2013 3:34 pm
by djupevik
Vet ikke om det er forskjell på disse, men når jeg skiftet girkasse på min Type 3 så måtte jeg sette på staget før jeg satte girkassa helt på plass. Du kan kanskje bare  gjøre som meg; løsne girkassefestene og dra kassa litt bak så du får koblet til giroverføringen?

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Fri Apr 19, 2013 10:45 pm
by Tistlo
var da forskjellig høgde melllom dei to "Nosekone" ene som du skifta? forskjellen kan ligga der evt. eg har overføringen til bunnplata liggande i verstefall

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Sat Apr 20, 2013 6:26 pm
by sveineka
Tistlo wrote: var da forskjellig høgde melllom dei to "Nosekone" ene som du skifta? forskjellen kan ligga der evt. eg har overføringen til bunnplata liggande i verstefall
n
Nei Tistlo, de var nøyaktig lik... målt og stått på, men skal monteres igjen i morge, har justert litt. det skal nok gå bra dette

Innsug med forvarmer

Posted: Wed Apr 24, 2013 9:24 pm
by sveineka
Skal det være åpning igjennom forvarmer-røret på  innsuget  på dobbeltport? Etter at T1 fikk nytt til hengebuken, ble jeg litt inntressert i hva jeg kunne finn på mitt, og dette var "potte-tett", og vist det skal være gjennomtrekk der, eller er det en eller annen form for bi-metallspjell inni der?er det noen som har en idee om hvordan få åpnet dette?? eller er det noen som har et liggendes til salgs??

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Thu Apr 25, 2013 1:02 am
by Tistlo
skal vera opent ja. og heilt typisk at dei vert tette pga koks frå eksosen. da du trenger er ei skrustikka, ein propanbrennar, ei flaska med raudsprit eller liknande. ein halvmeter med stål vaier. og ein drill. du må ta vaieren å drilla ned i gjennom røyra for å vispa laus koksen. alt etter som kor tett da er so kan da ta deg ein heil kveld, eller ein halvtime. bruk løysemiddelet for å bløyta da opp og sett fyr på skiten når du har fått gjennomslag, sån at du får brendt vekk mest mulig i veggane på røyra. sandblåsing kan ogso fungera, men fyrst må du få hol igjennom med vaieren.

giroverføring

Posted: Thu Apr 25, 2013 9:17 pm
by sveineka
ved montering av girkassa på 1303 bunn, viser det seg at giroverførins-stanga er 4 cm for lang i forhold til 1302 bunnen, er det noen som har et giriverføringstag fra en 1303 liggendes??
Det skal ikke være lett dette her... men eg lærer hele tiden  ???

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Sun Apr 28, 2013 7:23 pm
by sveineka
:thupDa er girkassa komet på plass med rett girstag,  takker igjen Tistlo for kjapp respons og umettlige tilgang på deler! Så viser det seg at også håndbrekk vaierene blir for lange,  men dette er jo en bagatell,  men spørsmålet er legitimt....  passer karosseriet på bunnen? Eller blir det også for langt....  spennende dette her.

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Sun Apr 28, 2013 11:35 pm
by Tistlo
med tanke på at da er samme varmekanalar på 02 og 03 so kan eg ikkje forstå noko anna enn at da passar. men er nok den andre typen seter i 03 som gjer at dei har flytta litt på girspaken og håndbrekk.

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Mon Apr 29, 2013 3:29 pm
by VW 181
Ser at du har støtt på noen utfordringer her, Svein Erik...  :o
Men du imponerer med at du stadig løser opp i problemene, i stedet for å la dem ta motet fra deg!  :)
Denne blir veldig bra når du er ferdig, det får være trøsten oppi motgangen...  ;)

Way to go!!  :thup

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Tue Sep 24, 2013 8:43 pm
by sveineka
Lenge siden oppdatering her..... med andre ord: det skjer ikke en dritt  :-[

Joda, litt men seint. Orginalmotoren har fått seg et kosmetisk løft, med nytt innsug, da det gamle var fullstendig potte tett, men langeren min selger meg vist hva som helst, for er man avhengig så tar man det man får  :D Han sendte meg et innsug til en 1600..... og etter mye tilpassing og tull, så fikk eg montert den, men da viser det seg selvfølgelig at ikke gasseren passer, så da må eg spørre alle disse vise her på forumet, kan eg bruke en gasser fra 1600 til en 1300, og hva må gjøres?

Og som optimistene sikkert alltid gjør....de fleste delene er kjøpt inn i den forhåpning at de snart skal på plass :D

Ellers så er fjerning av rust nermest ferdig, saget ut sikkert alt for mye, prøver å få sveist, men ser at kunnskapen er for minimal, men skal vel få det sammen. En lyslugg var innom, og mente at eg bruker for lite effekt på sveiseapparatet, men man lære når man går.

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Posted: Wed Sep 25, 2013 8:36 pm
by Tistlo
kva forgassar har du til motoren din? eg har sikkert innsug på lur. 1600gassar vil medføra høgare forbruk blandt anna.  bedre å ha den orginale for å sei da sånn:)