Den Gule rehab prosjekt.

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

Image

Uploaded with ImageShack.us

Karroseriet havner sikker til sandblåsing av hjulbuer og kanaler, vist han påtar seg arbeidet goodgutten på Askøy
Image

Uploaded with ImageShack.us

Flere bilder i bunn av tråden
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by Tistlo »

Vist du legg ut oppdateringane i nye innlegg e da mykje lettare å følga prosjektet! oppdaga fyst no at du har dreve å oppdatert inlegg nr 1:)

ellers ser da VELDIG bra ut! :thup :thup

vert mykje bobleblåsing på askøy etterkvart ;D
TLF: 97419035
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

20-21/3-13
Da er det blitt gjort litt til i dag og i går, girkassa er rengjort og stæsja opp med litt lakk, de nye drivakslene er monter sammen, sikkert ikke smart når den skal monteres på bobla, men om man monterer på girkassa eller på stubakslingen må vel være det samme.....
Hjul-lagrene komm i dag og er montert i bærebrua, men har selvfølgelig klart å rote vekk ytre foring til hjullageret på bakakselen. En bærebru er montert.
Fjærbensfestene er rengjort og pyntet på, skal disse lagrene smøres opp på noen måte?? og eventuelt hvordan??

Det er i dag også laget telt rundt karosseriet, så nå kan det sandblåses og slipes forhåpentlig uten å støve ned absolutt alt i garasjen.

men nå nærmer det seg påskefri.....
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

Er det noen som vet om det er forskjell på lengden på giroverføringen fra en 1302 til 1303? da jeg fikk på plass girkassa ble overførings-staget skubbet så langt frem at det ikke var muligt å få på plass girstanga....  >:(
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1250
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by djupevik »

Vet ikke om det er forskjell på disse, men når jeg skiftet girkasse på min Type 3 så måtte jeg sette på staget før jeg satte girkassa helt på plass. Du kan kanskje bare  gjøre som meg; løsne girkassefestene og dra kassa litt bak så du får koblet til giroverføringen?
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by Tistlo »

var da forskjellig høgde melllom dei to "Nosekone" ene som du skifta? forskjellen kan ligga der evt. eg har overføringen til bunnplata liggande i verstefall
TLF: 97419035
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

Tistlo wrote: var da forskjellig høgde melllom dei to "Nosekone" ene som du skifta? forskjellen kan ligga der evt. eg har overføringen til bunnplata liggande i verstefall
n
Nei Tistlo, de var nøyaktig lik... målt og stått på, men skal monteres igjen i morge, har justert litt. det skal nok gå bra dette
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Innsug med forvarmer

Post by sveineka »

Skal det være åpning igjennom forvarmer-røret på  innsuget  på dobbeltport? Etter at T1 fikk nytt til hengebuken, ble jeg litt inntressert i hva jeg kunne finn på mitt, og dette var "potte-tett", og vist det skal være gjennomtrekk der, eller er det en eller annen form for bi-metallspjell inni der?er det noen som har en idee om hvordan få åpnet dette?? eller er det noen som har et liggendes til salgs??
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by Tistlo »

skal vera opent ja. og heilt typisk at dei vert tette pga koks frå eksosen. da du trenger er ei skrustikka, ein propanbrennar, ei flaska med raudsprit eller liknande. ein halvmeter med stål vaier. og ein drill. du må ta vaieren å drilla ned i gjennom røyra for å vispa laus koksen. alt etter som kor tett da er so kan da ta deg ein heil kveld, eller ein halvtime. bruk løysemiddelet for å bløyta da opp og sett fyr på skiten når du har fått gjennomslag, sån at du får brendt vekk mest mulig i veggane på røyra. sandblåsing kan ogso fungera, men fyrst må du få hol igjennom med vaieren.
TLF: 97419035
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

giroverføring

Post by sveineka »

ved montering av girkassa på 1303 bunn, viser det seg at giroverførins-stanga er 4 cm for lang i forhold til 1302 bunnen, er det noen som har et giriverføringstag fra en 1303 liggendes??
Det skal ikke være lett dette her... men eg lærer hele tiden  ???
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

:thupDa er girkassa komet på plass med rett girstag,  takker igjen Tistlo for kjapp respons og umettlige tilgang på deler! Så viser det seg at også håndbrekk vaierene blir for lange,  men dette er jo en bagatell,  men spørsmålet er legitimt....  passer karosseriet på bunnen? Eller blir det også for langt....  spennende dette her.
Last edited by Solan on Mon Apr 29, 2013 3:33 pm, edited 1 time in total.
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by Tistlo »

med tanke på at da er samme varmekanalar på 02 og 03 so kan eg ikkje forstå noko anna enn at da passar. men er nok den andre typen seter i 03 som gjer at dei har flytta litt på girspaken og håndbrekk.
TLF: 97419035
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by VW 181 »

Ser at du har støtt på noen utfordringer her, Svein Erik...  :o
Men du imponerer med at du stadig løser opp i problemene, i stedet for å la dem ta motet fra deg!  :)
Denne blir veldig bra når du er ferdig, det får være trøsten oppi motgangen...  ;)

Way to go!!  :thup
Last edited by Solan on Mon Apr 29, 2013 3:34 pm, edited 1 time in total.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
sveineka
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 521
Joined: Mon Sep 03, 2007 8:51 pm
Location: Frekhaug

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by sveineka »

Lenge siden oppdatering her..... med andre ord: det skjer ikke en dritt  :-[

Joda, litt men seint. Orginalmotoren har fått seg et kosmetisk løft, med nytt innsug, da det gamle var fullstendig potte tett, men langeren min selger meg vist hva som helst, for er man avhengig så tar man det man får  :D Han sendte meg et innsug til en 1600..... og etter mye tilpassing og tull, så fikk eg montert den, men da viser det seg selvfølgelig at ikke gasseren passer, så da må eg spørre alle disse vise her på forumet, kan eg bruke en gasser fra 1600 til en 1300, og hva må gjøres?

Og som optimistene sikkert alltid gjør....de fleste delene er kjøpt inn i den forhåpning at de snart skal på plass :D

Ellers så er fjerning av rust nermest ferdig, saget ut sikkert alt for mye, prøver å få sveist, men ser at kunnskapen er for minimal, men skal vel få det sammen. En lyslugg var innom, og mente at eg bruker for lite effekt på sveiseapparatet, men man lære når man går.
I MIN garasje.....

73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Den Gule rehab prosjekt.

Post by Tistlo »

kva forgassar har du til motoren din? eg har sikkert innsug på lur. 1600gassar vil medføra høgare forbruk blandt anna.  bedre å ha den orginale for å sei da sånn:)
TLF: 97419035
Post Reply