**SOLGT** Borge bilen vurderes solgt - 1974 1303 - 2,8 liter t4 **SOLGT**
Posted: Fri Oct 05, 2012 11:15 am
Vurdere og selge Borge bilen, et lite stykke motorhistorie! Innser at tiden ikke strekker til alle prosjektene, verken få de i stand eller bruke de. Så jeg må prioritere, og da blir det 914 som blir prioritert..
Spec på bilen:
75 VW 1303
2.8 Liter type 4 motor
48/40 ventiler
290 graders kam
porsche kjøling
dobble 45 dellorto gassere
koni hele veien rundt
kasse med sperre
Ventilert skiver foran, solide skiver bak, TUV papirer på 160 hk på bremsene
stabstag bak og framme med TUV papirer
Og sikkert en hel del jeg har glemt
Hele bilen inkl. motor er bygget av Jan Rongved som sikkert de fleste kjenner til.
Har søkt biltilsynet om godkjenning og det de hang seg opp var at ikke det stod i TUV papirene på stabstag og senkefjærer at de kunne brukes med 160 hk, og at det ikke var oppgitt moment i bremsepapirene de kunne godkjenne inntil 200 Nm i bobler skrev de. Motor er bremset til 170 hk med turtallsperre på 4700 o/min og jeg vil tippe den yter en 200-220 hk nå. Har snakket med Polly, han kunne bremse motoren på nytt på nytt med momentkurve og evt strupe motoren om nødvendig.
Det går ihvertfall noe helt jævlig.
Det var en artikkel om mannen og bilen i bt:
http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece
Bilen vurderes solgt for selvkost til VWACB medlemmer kr 65000.- MED en forkjøpsrett om bilen skal selges igjen
Skal du bygge noe tilsvarande selv kan du nok fort regne det dobbelte av salgsprisen og vel så det.
Jeg er i oslo fram til søndag så bilder kommer når jeg er hjemme igjen.
Spec på bilen:
75 VW 1303
2.8 Liter type 4 motor
48/40 ventiler
290 graders kam
porsche kjøling
dobble 45 dellorto gassere
koni hele veien rundt
kasse med sperre
Ventilert skiver foran, solide skiver bak, TUV papirer på 160 hk på bremsene
stabstag bak og framme med TUV papirer
Og sikkert en hel del jeg har glemt
Hele bilen inkl. motor er bygget av Jan Rongved som sikkert de fleste kjenner til.
Har søkt biltilsynet om godkjenning og det de hang seg opp var at ikke det stod i TUV papirene på stabstag og senkefjærer at de kunne brukes med 160 hk, og at det ikke var oppgitt moment i bremsepapirene de kunne godkjenne inntil 200 Nm i bobler skrev de. Motor er bremset til 170 hk med turtallsperre på 4700 o/min og jeg vil tippe den yter en 200-220 hk nå. Har snakket med Polly, han kunne bremse motoren på nytt på nytt med momentkurve og evt strupe motoren om nødvendig.
Det går ihvertfall noe helt jævlig.
Det var en artikkel om mannen og bilen i bt:
http://www.bt.no/bilogmotor/article91871.ece
Bilen vurderes solgt for selvkost til VWACB medlemmer kr 65000.- MED en forkjøpsrett om bilen skal selges igjen

Skal du bygge noe tilsvarande selv kan du nok fort regne det dobbelte av salgsprisen og vel så det.
Jeg er i oslo fram til søndag så bilder kommer når jeg er hjemme igjen.