56`n fra Askøy

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
J.R.H
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 95
Joined: Tue Jan 24, 2012 2:55 pm
Location: Florø

Sv: 56`n fra Askøy

Post by J.R.H »

Ser veldig bra ut,stå på :)
User avatar
erika
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 2302
Joined: Mon Sep 24, 2007 4:29 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by erika »

Bra med bilder!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

Legger ut noe bilder av neste punkt på listen: kommende utskjæringer/sveiseplasser.
Kommer og til å legge inn nye gulvplater fremme- bak er gulvet overraskende bra.
Ser det har vært sveiset en del på bilen før.......

Min kjære bror fant ut at all sveisejobb var en optimal bursdagspresang til meg (  ;D ;D ;D )
- så da er det bare for meg å få skjært ut, reingjort og ikke minst handle gods. 
Broderen drev forresten Turbofun, kanskje noen som kjenner han...
Attachments
januar 12-02 003.jpg
januar 12-02 003.jpg (165.03 KiB) Viewed 801 times
januar 12-02 004.jpg
januar 12-02 004.jpg (80.62 KiB) Viewed 810 times
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

og noen til...
Attachments
januar 12-02 006.jpg
januar 12-02 006.jpg (76.17 KiB) Viewed 818 times
januar 12-02 007.jpg
januar 12-02 007.jpg (118.22 KiB) Viewed 805 times
januar 12-02 010.jpg
januar 12-02 010.jpg (142.34 KiB) Viewed 812 times
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: 56`n fra Askøy

Post by Tistlo »

ikkje gull alt so skinner - eller i dette tilfellet ikkje rustfritt alt so er blankt :) men høyrest ut so dette går seg veldig bra te!
TLF: 97419035
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: 56`n fra Askøy

Post by VW 181 »

Du har tydeligvis en kjekk bror!!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5236
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: 56`n fra Askøy

Post by Solan »

VW 181 wrote: Du har tydeligvis en kjekk bror!!  :thup
Skulle ønske broren min hadde det...  :-[
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

Men så skal det jo nevnes at han har en gråådig grei søster og da!!! ;D
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3009
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: 56`n fra Askøy

Post by VW 181 »

FrøkenBruland wrote: Men så skal det jo nevnes at han har en gråådig grei søster og da!!! ;D
Haha, ja det er viktig at dette går begge veier...  ;)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

Har blitt noen dager i stillestående her... vurderer ørlite granne å splitte bilen....
Galskap???
Ja spør du meg, men det er fordi da føler jeg virkelig at jeg er på kunnskapsløs gyngende grunn. :-\  som om jeg ikke er det fra før ha ha! ;)
Vil ikke si at en Haynes manual og youtube er grei nok skolering for å få dette til he he hark hark...
Har jo funnet mange tråder på forumene om splitting- men ting skal jo sammen og...

Liker dårlig å gjøre ting halveis, og er sååå enig med Rune (sjefen sjøl) at når jeg har gjort såpass som er gjort er det jo jæklig dumt å ikke gjøre det 100 %... 
Men (her kommer 2 skikkelig dårlige argumenter) jeg med mine nybegynnerøyne syns kanskje det ikke er nødvendig- ting ser ganske bra ut fra alle vinkler. Og så kommer det dolleste og kanskje det jeg sliter mest med- blir uten bil denne sesongen og sikkert neste og for alt jeg vet!!!!!!!!!!! :P :P :P (Med mindre jeg kjøper en til ;D)

Noen fordeler-bakdeler-tanker-baktanker-whatever??? kom med det! ;)

Har forresten handlet inn div behandlingsremedier. Gikk til slutt for syregrunning og epoxi fra mekonomen. Så for vi bare se hvor lenge det blir stående alt etter hvordan planen videre blir...
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: 56`n fra Askøy

Post by hans »

ville ikke delt bilen, er som du sier kort tid frem til sesong. bilen din ser ikke så gale ut .. de fleste som splitter en bil bruker tid på å sette den sammen fordi det ene tar det andre. Når det er sagt så er det ikke vanskelig å splitte den og heller ikke spesielt tidkrevende ..... det er som sagt alt man gjør etterpå som stjeler tiden :D
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

Ja ser den- og har jo sett lenge hva pengene kan gå til. Budsjettsprekk-budsjettsprekk-BUDSJETTSPREKK he he! ;D
Enig med deg om at bilen ser veldig bra ut. Framme er det egentlig bare div slanger som må byttes for det lekker litt over alt- men det er jo bagateller- alt annet av stag, ledd etc ser ok ut. Var forsåvidt bare en brainfart om det er dumt å la være nå når jeg holder på og alt er tomt.
Skal få reingjort litt og lagt ut bilder fra div vinkler. Men blir nok ikke før onsdagen. :P
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

Jubel og glede- iallefall delvis! Fikk pakke fra Hotshop med taktrekk, dørpaneler og solskjermer i dag. Strålende fornøyd med alt sammen bortsett fra at dørpanelene ikke var lik farge som taktrekket- var helt kræsj.... :P Etter en prat med de håper jeg at jeg får retursende- venter på klarsignal iløpet av uken, men var ikke sikkert de kunne det. Kjipa, med mindre noen vil kjøpe de??? ;)
FrøkenBruland
Styret
Styret
Posts: 170
Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm

Sv: 56`n fra Askøy

Post by FrøkenBruland »

SMIIIILER!!!!!!!!!!! ;D

Fikk papirer fra Statens veivesen idag, og etter mange runder tørde jeg å lese dommen! Pumaen blir godkjent ved visning om den er like høy foran som bak og at justeringsskruen er sveiset! ;D ;D ;D

Dekkene var det litt mer møl med- Fabrikant må dokumentere at dette faktisk (japp) er mulig og at bilens bremse og kjøreegenskaper ikke ble forringet.

Må muligens gå opp på størrelse fremme da rulleomkretsen ble litt liten i forhold til bak. Originalt er det 1980 mm, mens det nå er 1668 fremme og 1937 bak.

Hvis ikke dekkene blir godkjent er det forsåvidt ingen krise, får skaffe noen reserve "visningsdekk" om jeg blir stoppet og må vise bilen med lovlige dekk. Den tid den sorg- nå er jeg bare GLAD!!! :thup

Ellers:

Har bestilt looms ledningsnett gjennom jbugs.com - og som gave gjennom min gamblerbror i Las Vegas (he he Svein!) kom jeg under halve prisen! :thup
Prøvde å bestille bunner, men siden wolfsburg ikke hadde begge sidene på lager, må jeg bare smøre meg med tålmodighet.

Fikk interiøret i går, taktrekk og dørpaneler bla. Ble litt depp siden alt skulle være off-white, men fargeforskjellen fra tak til paneler var rett og slett til å grine av... Off-white i usa er langt ifra off-white som jeg trodde det var.
Hadde en lang samtale med Hotshop og ble enig om å beholde det inntil videre. Vet ikke helt hva jeg gjør, men kan se det an når taket er på plass.

Leste på en svensk tråd om at TMI sine taktrekk var for brede til å få et fint og stramt resultat (på bildet så det utrolig bra ut) hvor han hadde fått det sydd inn på sidene. Noen som har vært borti dette???
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: 56`n fra Askøy

Post by StarBugs Geir »

Skruen sveiset???? Det kan umulig være nødvendig....Da er det jo ikke noe poeng med Puma ;). Dette skal jo være fullt mulig å få godkjent uten slike krav, men er dessverre ikke overrasket.... ::) :)

Skjønner godt om du ikke orker ta "kampen", men det er en uten tvil en smule artig hvis vi skal bruke penger på justerbar forstilling, for deretter å sveise fast justeringsskruen...... :D ;D
Last edited by Anonymous on Thu Feb 14, 2013 9:39 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Post Reply