56`n fra Askøy
Moderators: Global moderator, Global moderator
Sv: 56`n fra Askøy
FrøkenBruland, du må legge bilder inn i tråden din! Ingen oppdatering uten bilder!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: 56`n fra Askøy
nei ikkje vansklig å bøya til nokon plater, treng berre litt handamakt
skal du ta alt 100prosent er da berre å få delt bilen, men mtp at sesongen nermar seg å ditten å datten og ting tar tid so spyrst da jo. men da må du finna ut av sjølv. eit ant alternativ er jo å skaffa ein rimleg oppegåande reservebil til å bruka fram til du er ferdig med ovalen
skal du ta alt 100prosent er da berre å få delt bilen, men mtp at sesongen nermar seg å ditten å datten og ting tar tid so spyrst da jo. men da må du finna ut av sjølv. eit ant alternativ er jo å skaffa ein rimleg oppegåande reservebil til å bruka fram til du er ferdig med ovalen
TLF: 97419035
Sv: 56`n fra Askøy
Hva med å kjøre bilen denne sesongen og dele den til høsten? Då er jo motivasjonen for neste års sesong på topp!
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
En liten oppdatering MED bilder!
Siste halvannen uke har gått med til å være fulltids sykepleier (les slave) for guttungen som ødela foten sin, så ting har stått 100 % stille. Håper å få kommet skikkelig i gang igjen etter vinterferien. Da er det tur til London, og mens de fleste andre jenter lurer på hvor de skal handle klær- ja da er jeg på leit etter bobledeler he he! Litt bitt av basillen kan man si! Har forløpig ikke funnet noentingen...
Tror nok at sesongen ryker til = bilen blir delt. Må finne ut av logistikken med plassering og div. Satser på å komme hardt tilbake neste sesong!!!
Motivasjonen er på topp, så mangler bare kunnskap og deler.
Noen bil nr 3 blir det nok ikke, vil heller legge pengene i ovalen. Men hvis noen trenger sjåfør eller passasjerer på treff- er det bare å skrike ut!!!
Forresten; noen som kunne tatt bilde av staken til justering av spjeldene på varmen? Min er kappet helt vekk fra tunnelen, og fant ut hinn dagen hva som egentlig skulle være der. Må bygge opp igjen hele varmeanlegget ettersom forrige eier har fjernet masse greier, så det er ca 50 % mangelfullt...
Siste halvannen uke har gått med til å være fulltids sykepleier (les slave) for guttungen som ødela foten sin, så ting har stått 100 % stille. Håper å få kommet skikkelig i gang igjen etter vinterferien. Da er det tur til London, og mens de fleste andre jenter lurer på hvor de skal handle klær- ja da er jeg på leit etter bobledeler he he! Litt bitt av basillen kan man si! Har forløpig ikke funnet noentingen...
Tror nok at sesongen ryker til = bilen blir delt. Må finne ut av logistikken med plassering og div. Satser på å komme hardt tilbake neste sesong!!!
Motivasjonen er på topp, så mangler bare kunnskap og deler.
Noen bil nr 3 blir det nok ikke, vil heller legge pengene i ovalen. Men hvis noen trenger sjåfør eller passasjerer på treff- er det bare å skrike ut!!!
Forresten; noen som kunne tatt bilde av staken til justering av spjeldene på varmen? Min er kappet helt vekk fra tunnelen, og fant ut hinn dagen hva som egentlig skulle være der. Må bygge opp igjen hele varmeanlegget ettersom forrige eier har fjernet masse greier, så det er ca 50 % mangelfullt...
- Attachments
-
- boble feb 009.jpg (156.96 KiB) Viewed 823 times
-
- Boble 016.JPG (80.72 KiB) Viewed 832 times
-
- boble feb 018.jpg (126.44 KiB) Viewed 814 times
-
- boble feb 019.jpg (114.96 KiB) Viewed 842 times
-
- boble feb 005.jpg (122.17 KiB) Viewed 856 times
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Var visst sneket seg inn ett gammelt bilde der...
Sv: 56`n fra Askøy
Ser det at du vil gjøre deg ferdig, men støtter Djupevik`s forslag om gjør mest mulig av det du kan nå, montere sammen en kjørbar bil, for så å nyte hver eneste km langs vestlandske landeveier i sommer bilen kommer jo ikke akkurat til å falle fra hverandre slik den er Og du får garantert langs veiene selv med et lite rusthull i kanalen.djupevik wrote: Hva med å kjøre bilen denne sesongen og dele den til høsten? Då er jo motivasjonen for neste års sesong på topp!
Men det er jo såklart opp til deg.
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.."
Sv: 56`n fra Askøy
Er du sikker på at hjulet for justering av varmen er kappet vekk og du ikke sitter på en nyere bunn med innsveist rammenummer ?
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Er forsåvidt enig med både deg og Djupeviken, Nordtveit! Ledningsnettet MÅ nytt, men det er på vei til postkassen min, (usikker på hvor lang tid det tar å montere) etter det er det jo bare en dags jobb å få den kjørbar... Liker tankegangen! Er vel mye jeg kan få på plass igjen selv om den blir delt ev til høsten? Føler meg som DEN vinglepetteren!!!
Hans- der sa du noe jeg ikke aner hva jeg skal svare på... Fant en på norgeforumet som etterlyste denne hendelen- og ut i fra hans beskrivelse tenkte jeg at AHA- det er den som mangler! Men vet jo selvfølgelig ikke om dette er rett... Har et avkappet rør rett ved siden av gearspaken. Wirene på spjeldene er vekk, bare festene igjen. Han har også tatt vekk diverse rør etc. Men hvordan finner jeg ut om dette med nr stemmer?
Hans- der sa du noe jeg ikke aner hva jeg skal svare på... Fant en på norgeforumet som etterlyste denne hendelen- og ut i fra hans beskrivelse tenkte jeg at AHA- det er den som mangler! Men vet jo selvfølgelig ikke om dette er rett... Har et avkappet rør rett ved siden av gearspaken. Wirene på spjeldene er vekk, bare festene igjen. Han har også tatt vekk diverse rør etc. Men hvordan finner jeg ut om dette med nr stemmer?
Sv: 56`n fra Askøy
om du har et avkappet rør rett ved girspaken så har du mest sannsynlig den orginale bunnen. jeg var redd du ikke hadde antydning der fremme. beklager om jeg uroet deg unødig
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: 56`n fra Askøy
her er en 56 bunn hvor rattet til varmespjeldene er inntakt . tunnelen er og rundere hele veien bakover enn om det var en nyere modell.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
PUHHH! Dette er helt make, og hjulet er akkurat på samme plass som rørstumpen min! Takk for bildet!
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Da har vi delt bilen- så får folk bare si det de vil he he!
Forsvarer helgens galskap med at jeg tviler på at jeg hadde fått den klar på en vintersesong likevel, både av tidsklemmen og økonomiske grunner.
Så hvorfor utsette alt til etter sommeren og gå glipp av neste?
Selv om det har vært mye fram og tilbake, er vi kjempeglad bilen blir tatt skikkelig nå- og ja, det trengtes!
Så nå er det bare å lage en god framdriftsplan på hvor vi begynner og hva som må handles inn.
Kjenner iveren blomstre!!!
Forsvarer helgens galskap med at jeg tviler på at jeg hadde fått den klar på en vintersesong likevel, både av tidsklemmen og økonomiske grunner.
Så hvorfor utsette alt til etter sommeren og gå glipp av neste?
Selv om det har vært mye fram og tilbake, er vi kjempeglad bilen blir tatt skikkelig nå- og ja, det trengtes!
Så nå er det bare å lage en god framdriftsplan på hvor vi begynner og hva som må handles inn.
Kjenner iveren blomstre!!!
- Attachments
-
- feb-mars 13 015.jpg (155.77 KiB) Viewed 723 times
-
- feb-mars 13 016.jpg (76.6 KiB) Viewed 727 times
-
- feb-mars 13 023.jpg (118.23 KiB) Viewed 744 times
-
- feb-mars 13 024.jpg (111.55 KiB) Viewed 734 times
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Noen til...
- Attachments
-
- feb-mars 13 026.jpg (86.84 KiB) Viewed 727 times
-
- feb-mars 13 033.jpg (129.91 KiB) Viewed 725 times
-
- feb-mars 13 034.jpg (129.47 KiB) Viewed 729 times
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Framgangsmåten på delingen var egentlig ganske enkel og grei. Etter alle boltene var løs (4 som knakk men det gikk greit lell) var det å jekke forsiktig ned litt fremme og litt bak- helt til sveisene stoppet den...
Den var sveiset i begge hjørnene bak, så her dro Rune fram vinkelkuttern og feinsmeckeren (underbar maskin!!!). Ett par kutt her og ett par kutt der så kom den ned fint som bare det!
Litt sånn sjokkskadet at pokkern nå er det gjort liksom- men etter å ha tatt ting i nærmere øyesyn er jeg bare glad for at det blir gjort. Når den er ferdig kan jeg kose meg i mange mange år fremover!
Etter en halv sosedag kun med å sitte å glo på en halv bil ute og en halv en i garasjen- er dette listen forløpig:
- kanalene på begge sider, kanalbunnene kan plukkes ut for hånd nesten hele veien.
- lage nytt bunnfeste til 2 bolter inne med hjulbuen, disse var sveist/klattet igjen.
- et stykke av torpedoveggen nede i ene hjørnet.
- stykket mellom hjulbuen og stolpen fremme.
- må gjøre noe med hjørnene på rammen bak. Her var tidligere hull bare sveist/klattet igjen med mye rust imellom...
- bytte bunnplatene, kunne sikkert vært godt nok med 2/4, mye hull fremme på ene og batteriflaten har vært sveist før (hullete her og). Får se...
Både gearkassen og motoren lekker som bare det, får ta en titt på det sånn innimellom alt annet.
Fant jo ut at bilen hadde vært kollisjonskadet i 77- ble tipset om at den kanskje har byttet karosseri. Kom dessverre (eller heldigvis) ikke frem noen form for skader eller lapping... fant noe skader på spissene bak, ca 20 cm innover under, men tviler på at disse og det sveisearbeidet som er gjort stammer fra oppretting i 77.
Nummerplaten foran, har de originale tallene, men denne er vel flyttet i den forbindelse.
Prøver å nøste opp i dette.
Og et GODT tips til de som skal ut å kjøpe bil og er like amatør som meg- få bilen opp i høyden hvis den er for lav til å krype under!
Den var sveiset i begge hjørnene bak, så her dro Rune fram vinkelkuttern og feinsmeckeren (underbar maskin!!!). Ett par kutt her og ett par kutt der så kom den ned fint som bare det!
Litt sånn sjokkskadet at pokkern nå er det gjort liksom- men etter å ha tatt ting i nærmere øyesyn er jeg bare glad for at det blir gjort. Når den er ferdig kan jeg kose meg i mange mange år fremover!
Etter en halv sosedag kun med å sitte å glo på en halv bil ute og en halv en i garasjen- er dette listen forløpig:
- kanalene på begge sider, kanalbunnene kan plukkes ut for hånd nesten hele veien.
- lage nytt bunnfeste til 2 bolter inne med hjulbuen, disse var sveist/klattet igjen.
- et stykke av torpedoveggen nede i ene hjørnet.
- stykket mellom hjulbuen og stolpen fremme.
- må gjøre noe med hjørnene på rammen bak. Her var tidligere hull bare sveist/klattet igjen med mye rust imellom...
- bytte bunnplatene, kunne sikkert vært godt nok med 2/4, mye hull fremme på ene og batteriflaten har vært sveist før (hullete her og). Får se...
Både gearkassen og motoren lekker som bare det, får ta en titt på det sånn innimellom alt annet.
Fant jo ut at bilen hadde vært kollisjonskadet i 77- ble tipset om at den kanskje har byttet karosseri. Kom dessverre (eller heldigvis) ikke frem noen form for skader eller lapping... fant noe skader på spissene bak, ca 20 cm innover under, men tviler på at disse og det sveisearbeidet som er gjort stammer fra oppretting i 77.
Nummerplaten foran, har de originale tallene, men denne er vel flyttet i den forbindelse.
Prøver å nøste opp i dette.
Og et GODT tips til de som skal ut å kjøpe bil og er like amatør som meg- få bilen opp i høyden hvis den er for lav til å krype under!