56`n fra Askøy
Moderators: Global moderator, Global moderator
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Står det i pumapapirene fra Møller også... Skulle jo tro at en justeringsskrue var nettopp til justering ja. Ha ha må le av vårt lille land, for det er jo bare latterlig!!! Må vel gå an å sveise dette på en måte som det lar seg reversere vil jeg tro!
Sv: 56`n fra Askøy
på bussen min er også juseringen punktet fast. er vel for at den blir godkjent i den stillingen den er senket i.. hverken mer eller mindre...
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.."
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: 56`n fra Askøy
Skjønner det, men da kan de like godt måle høyden ved visning som de gjorde med Greenbugen (coilovers), og føre målene inn i vognkortet. Hvis alle justerbare (godkjente) senke-sett/-muligheter på markedet skal sveises fast i vist posisjon blir det mye morsomme diskusjoner på BT fremover....
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Sv: 56`n fra Askøy
vist ikkje omfanget av sveisen er definert må da vel halda med eitpar punkter med fogladrit;)
TLF: 97419035
Sv: 56`n fra Askøy
Godt poeng...StarBugs Geir wrote: Hvis alle justerbare (godkjente) senke-sett/-muligheter på markedet skal sveises fast i vist posisjon blir det mye morsomme diskusjoner på BT fremover....
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.."
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
De har vel sikkert et stort antall siders regelverk som sier hvordan sveisen skal være....
Sv: 56`n fra Askøy
Akkurat DET kan du være helt sikker på...FrøkenBruland wrote: De har vel sikkert et stort antall siders regelverk som sier hvordan sveisen skal være....
Men, det er som nevnt over her: Man skal kunne justere, for så å sveise fast skruen... Forstå det den som kan.
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Japp... Men hvor måler de når de måler at alle høyder er lik?
- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
- Posts: 927
- Joined: Sun Sep 02, 2007 4:39 pm
- Location: Legoland
Sv: 56`n fra Askøy
Super bil og masse fint arbeid som er gjort her, kjør på, ferdig til vårmønstringen!
Vedr høyder, de måler at bunnen er i vater, hvis stigtrinnet er parallelt med bunnen er det et enkelt sted å måle, om ikke så er ytterkanten på bunnen grei å måle på.
Den justerbare forstillingen sveises pga at settmutteren som holder justeringsbrikken på plass kan løsne, gjør den det detter boblen ned på snuten og har ikke noe som helst trygg bakkekontakt. En justerbar coilover som en har på moderne bobler fra 70tallet detter ikke plutselig ned om settmutteren løsner, den senkes litt over tid om mutteren skrur seg nedover og er ikke direkte trafikkfarlig. Derav sveises pumaforstillingene og coilovers forblir justerbare.
Vedr høyder, de måler at bunnen er i vater, hvis stigtrinnet er parallelt med bunnen er det et enkelt sted å måle, om ikke så er ytterkanten på bunnen grei å måle på.
Den justerbare forstillingen sveises pga at settmutteren som holder justeringsbrikken på plass kan løsne, gjør den det detter boblen ned på snuten og har ikke noe som helst trygg bakkekontakt. En justerbar coilover som en har på moderne bobler fra 70tallet detter ikke plutselig ned om settmutteren løsner, den senkes litt over tid om mutteren skrur seg nedover og er ikke direkte trafikkfarlig. Derav sveises pumaforstillingene og coilovers forblir justerbare.
Sv: 56`n fra Askøy
men tiden går og dagar vert til år, alt er som før men me har møje lenger hår..og låsemuttrar og loctite fåes kjøpt i kolonialen:) loctite + låsemutter som vert stramma saklig mot den innerste mutteren sitter som /sveist/ men er likavel justerbart vist so om at da trengst. men sikkert ikkje godt nok for herren med hatt og kaffikopp
TLF: 97419035
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Måtte le litt av deg nå Tistlo!!!!
Takker for en god forklaring på skruen, selv om jeg liker vossamåten litt bedre he he! Vil jo selvfølgelig gjøre alt for å ikke brøyte bar asfalt med snuten...
Vårmønstringen jaddddda- var vel første målet mitt, men det er vel litt lov å tro på julenissen i en alder av 30??? Putler nå på i alle bauger og kanter i påvente av sveisedeler.
Takker for en god forklaring på skruen, selv om jeg liker vossamåten litt bedre he he! Vil jo selvfølgelig gjøre alt for å ikke brøyte bar asfalt med snuten...
Vårmønstringen jaddddda- var vel første målet mitt, men det er vel litt lov å tro på julenissen i en alder av 30??? Putler nå på i alle bauger og kanter i påvente av sveisedeler.
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
By the way- Tistlo, du som har så mye rart, har du noe brukendes varmekanaler til salgs? Trenger hele venstre fremme og litt kapp bak på høyre siden...
Sv: 56`n fra Askøy
sjangsen for att den skruo løysnar er jo likavel minimalistisk vist du strammar grepa godt. når eg tenker meg om so har jo nyare bilar med loftfjøring større problem med akutt subbing. fleire eg kjenner med nyare audi har opplevd da. når gommien vert passlig fornøygd so kjem da eit saklig smell og vips so ligger dekket å gneg i innerskjermen.. sikkert gunstig vist da skjer midt i ein venstresving i 80+ langs e16 fredag ettermiddag..
anyhow: kanalar ja..ka er planen, skal du dela bilen og skifta heile venstre kanal seier du? vist da berre er framme er da enklare å laga platene sjølv. innerskjerm delen er jo berre flate plater. eg har bilder og tekst om den fiksen i fleire tråda her og på norge. innvendig er da lika enkelt berre att du må bøya plato litt meir. men forutsett jo att kanalbotnen e heil(nok) ellers lyt du uansett dela bilen for å få tilkomst til å skifta da. da eg veit eg har av kanaldeler er da som befinn seg i døropningen, både inne og ute, og so har eg heile ytterkanten mot stigtrinnet, går vel frå knekken ved astolpen og heilt bak. har kanskje noko kanalbotn deler og møyligens
anyhow: kanalar ja..ka er planen, skal du dela bilen og skifta heile venstre kanal seier du? vist da berre er framme er da enklare å laga platene sjølv. innerskjerm delen er jo berre flate plater. eg har bilder og tekst om den fiksen i fleire tråda her og på norge. innvendig er da lika enkelt berre att du må bøya plato litt meir. men forutsett jo att kanalbotnen e heil(nok) ellers lyt du uansett dela bilen for å få tilkomst til å skifta da. da eg veit eg har av kanaldeler er da som befinn seg i døropningen, både inne og ute, og so har eg heile ytterkanten mot stigtrinnet, går vel frå knekken ved astolpen og heilt bak. har kanskje noko kanalbotn deler og møyligens
TLF: 97419035
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Nja leker litt med tanken på deling... Kom jo frem litt mer rust og hull i kanalen når vi fikk den skikkelig opp. Utgangspunktet var å kappe og lappe i, og da trenger jeg den "rundt" hjulbuen med lufterillene. Bøye det til selv- høres vrient ut- men er vel gjerne ikke det? Har vel skjønt at du må være sønn av både reodor felgen og petter smart med alt du får til he he!
Fikk nå motoren ut i går... Gikk verken fort eller lett, men ut kom den til slutt! Lekker olje som en sveitserost, så må bestille nye pakninger (og litt kromstæsj. ) Mer blir det ikke gjort med den... truuuuur jeg!
Klar for motorkursene med andre ord!
Fikk nå motoren ut i går... Gikk verken fort eller lett, men ut kom den til slutt! Lekker olje som en sveitserost, så må bestille nye pakninger (og litt kromstæsj. ) Mer blir det ikke gjort med den... truuuuur jeg!
Klar for motorkursene med andre ord!