Jeg har en girkasse som mangler inner aksling, bilen er en boble 71 - modell 1302s. Er det mulig og få tak i den, eller må jeg få tak i hele girkassen?
Jeg har to andre girkasser som ikke passer overens. En 70-modell 1302 og em ukjent som ikke passer til bilen.
inner aksling girkasse, hjelp
Moderator: Global moderator
inner aksling girkasse, hjelp
Last edited by Frisco on Thu Jul 19, 2012 12:54 pm, edited 1 time in total.
Sv: inner aksling girkasse, hjelp
Hva mener du med inneraksling? Har du noe bilde?
jeg mener akslingen som går ut av girkassen og inn i motoren igjennom clutchen.
jeg har tatt bilde, men klarer ikke å få det lastet opp.
[img][img]
jeg har tatt bilde, men klarer ikke å få det lastet opp.
[img][img]
Du må uansett splitte (åpne opp) girkassa for å bytte den akslingen du snakker om. Det krever jo både litt verktøy (trolig spesialverktøy) og en del kunnskap. 1302 har jo IRS (Independent Rear Suspension, dvs uavhengig bakhjulsoppheng), og IRS-girkasser er ikke vanskelig å få tak i til en relativt billig penge. Det er samme kassa på 1302S og 1303S. Så hvis du ikke har investert mye penger i den kassa du har, eller den er overhalt, så ville jeg bare fått tak i en brukt IRS-kasse. Prøv å sjekke annonser og/eller annonsere her på forumet etter det, eller på www.vwnorge.no.
Lykke til!
PS: Jeg skjønner ikke helt hvorfor girkassen til en 70-modell 1302 ikke passer i din bil...?
Lykke til!
PS: Jeg skjønner ikke helt hvorfor girkassen til en 70-modell 1302 ikke passer i din bil...?
Last edited by Solan on Fri Jul 20, 2012 3:53 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Her er bildene, mangler jo helt tydelig en aksling, ja. Er girkassen åpnet?
[attachment=1]
[attachment=2]
Girkassearbeid er krevende så her ville jeg nok byttet. Er den øverste den som ikke passer eller er dette fra 1302 70? Noen av disse som er automatkasser?
Sjekk kassenumrene, fremme og under på venstre side
[attachment=1]
[attachment=2]
Girkassearbeid er krevende så her ville jeg nok byttet. Er den øverste den som ikke passer eller er dette fra 1302 70? Noen av disse som er automatkasser?
Sjekk kassenumrene, fremme og under på venstre side
- Attachments
-
- IMG_20120711_213001.jpg (108.75 KiB) Viewed 450 times
-
- IMG_20120711_213041.jpg (122.03 KiB) Viewed 450 times
Last edited by Anonymous on Fri Jul 20, 2012 5:34 pm, edited 1 time in total.
Girkassen er ikke åpnet så jeg forstår ikke helt hvordan akslingen ble borte...Øverste bilde er en girkasse som ikke passer til min bil pga.festingen . Nederste bilde er girkassen som er i bilen min, ingen av disse er automat. Skal sjekke numrene og antagelig skaffe en ny girkasse så da har jeg to stk til salgs hvis noen vil kjøpe/bytte. Haster etter hvert da jeg må flytte bilene fra garasjen jeg låner...men tusen takk for alle tipsene!!
akslingen er festa med ein segering som du kjem til vist du tar ut diffrensialen, eigentlig ikkje so veldig avansert
TLF: 97419035
da prøver jeg på det og ser hvordan det går.takk